Full version: tips önskas..
flower
På ett enkelt sätt att räkna ut antal plantor man behöver vid en planritning av rabatt. Vill veta hur man tänker och gör oavsett planritningens skala så att jag kan lära mig tekniken hur man gör.
Tack på förhand!
kerstin z5-6
Ja du det beror ju på växterna ... rosor och stora perenner som ofta betecknas som solitär -kan behöva 70 x70 i fullvuxet skick -eller mer

Stora höga perenner 50 ...
sen beror det ju på hur man vill ha planteringen ? Tätt sammanväxt
utan bar jord ?
Men det finns kanske nån som har en mer generell nyckel ...

Själv sår jag
ställer ut krukorna på planteringsytan Stora köpta inplanerade växter först ,-planterar i sjok , och byter bort överskottet smile.gif eller säljer det på plantmarknader
smile.gif
flower
varför jag undrar är för att jag går under utbildning och ska jobba med att designa trädgårdar sedan.. då är det ju oxå viktigt att man beräknar antalet plantor som kommer att gå åt i designen.. ur ekonomiskt perspektiv och för att de som ev anlägger den sedan ska veta exakt hur många plantor som behöver köpas in för att täcka ytan..
Fenja
Lär de inte ut sådant på utbildningen då? Det verkar ju rätt basic i sammanhanget...
Mvh
Fenja
flower
vi har inte fått lära oss det än och jag satt och funderade nu på hur man gjorde därför ställde jag frågan här.. tänkte att det säkert fanns ngn här som kunde svara på den..
Fenja
Ok smile.gif jag blev bara nyfiken! Hoppas att ni får lära er det där då, så kanske du kan tipsa oss.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon