Ulla-Kajsa
Ingen överraskning att rosorna har taggar, eller?

När jag har klippt ner rosorna, vad gör jag då med alla taggiga grenar?
Det är ju inte dags idag precis för nu är världen åter vit av snö, men tiden går fort och snart är det vår!!!

Från ett vintervitt paradis / Kajsa
Åsa, mälardalen zon 2
Alla rosor ska inte klippas ner, själv har jag mest såna som man gallrar ur lätt och de kvistar jag får klipper jag sönder med sekatören och lägger i komposten (grön kompostbehållare med lock).
Kajsa
Lägger mina grenar i säckar och kör till återbruket. Tycker dom är för grova för min matkompost eller den vanliga.
Och efter denna vinter lär det bli mycket klippa i vår.
AnitaO
Brukar också köra iväg mina till återvinningen.
kristerh
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2007, 06:38)

får du tillbaks nya buskar då wink.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (kristerh @ 07-02-2007, 14:01)
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2007, 06:38)

får du tillbaks nya buskar då wink.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kajsa @ 06-02-2007, 17:18)
Lägger mina grenar i säckar och kör till återbruket. Tycker dom är för grova för min matkompost eller den vanliga.
Och efter denna vinter lär det bli mycket klippa i vår.

så synd sad.gif

mina är friska och gröna än , bara en del blad som har fått en snärt men grenarna är gröna
Kajsa
Allt det där avfallet som tas om hand blir till Etanol i slutändan och stadens bussar körs på etanol, här i Västerås är vi miljövänliga biggrin.gif
Cilla
Jag bor på en ö och det blir ganska långt och omständigt att åka till återvinningen. Eldar därför upp roskvistar. Allt som eldas hemma blir aska som blandas i kompost och så småningom kommer ned i jorden.
Ulla-Kajsa
Olika lösningar märker jag.
Komposten, återvinningen eller elden.
För min del blir det nog komposen - om jag orkar klippa grenarna- eller elden.

Tack / Kajsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon