Ulla-Kajsa
06-02-2007, 16:58
Ingen överraskning att rosorna har taggar, eller?
När jag har klippt ner rosorna, vad gör jag då med alla taggiga grenar?
Det är ju inte dags idag precis för nu är världen åter vit av snö, men tiden går fort och snart är det vår!!!
Från ett vintervitt paradis / Kajsa
Åsa, mälardalen zon 2
06-02-2007, 17:01
Alla rosor ska inte klippas ner, själv har jag mest såna som man gallrar ur lätt och de kvistar jag får klipper jag sönder med sekatören och lägger i komposten (grön kompostbehållare med lock).
Lägger mina grenar i säckar och kör till återbruket. Tycker dom är för grova för min matkompost eller den vanliga.
Och efter denna vinter lär det bli mycket klippa i vår.
Brukar också köra iväg mina till återvinningen.
kristerh
07-02-2007, 14:01
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2007, 06:38)
får du tillbaks nya buskar då
Alexander-VG-zon3
07-02-2007, 14:11
CITAT (kristerh @ 07-02-2007, 14:01)
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2007, 06:38)
får du tillbaks nya buskar då

Alexander-VG-zon3
07-02-2007, 14:13
CITAT (Kajsa @ 06-02-2007, 17:18)
Lägger mina grenar i säckar och kör till återbruket. Tycker dom är för grova för min matkompost eller den vanliga.
Och efter denna vinter lär det bli mycket klippa i vår.
så synd
mina är friska och gröna än , bara en del blad som har fått en snärt men grenarna är gröna
Allt det där avfallet som tas om hand blir till Etanol i slutändan och stadens bussar körs på etanol, här i Västerås är vi miljövänliga
Jag bor på en ö och det blir ganska långt och omständigt att åka till återvinningen. Eldar därför upp roskvistar. Allt som eldas hemma blir aska som blandas i kompost och så småningom kommer ned i jorden.
Ulla-Kajsa
09-02-2007, 14:19
Olika lösningar märker jag.
Komposten, återvinningen eller elden.
För min del blir det nog komposen - om jag orkar klippa grenarna- eller elden.
Tack / Kajsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.