Gossen Ruda
Så här på kvällen går ibland tankarna sina egna vägar och då kan man ibland komma på saker som är oundvikliga på sitt sätt.

Om man är inloggad och tittar nere på Index-sidan och statistiken så står alltid det egna namnet först. Inte så konstigt eftersom det sista som hände när sidan hämtades var den egna åtgärden. Man kan alltså aldrig se sitt egna namn längre ner i listan. Dvs om inte tittar på en annan dator.

Man kan aldrig se nadir. Nadir är motsatsen till zenit som är en tänkt punkt rätt upp på himlavalvet. Hur man än gör så är alltid jordklotet emellan.

Man kan inte bada två gånger i samma flod. Andra gången har ju vattnet flyttat sig och följer man vattnet är man inte på samma ställe.

Eller när radiohallåan säger: Du lyssnar nu på program 1. Man kan ju inte lyssna på 2:an i det läget.

På orienteringstavlor finns det ibland en röd punkt och texten: Du står här! Under förutsättning att inte tavlan är flyttad är det en oundviklig sanning. (Jäkla övervakningssamhälle rolleyes.gif )

Nu har jag skrivit ifrån mig, godnatt. Hoppas ingen ligger och grubblar över det här nu.
askar
På Orienteringstavlan härutanför står inget om ev flytt. smile.gif

Men så klart... det är ju snart tre år sedan jag var där.
tongue.gif
stennie
Jag ska försöka låta bli tongue.gif
ingrid fuxwall
Nog fanns det en hel del att tänka över i ditt inlägg, fast sömnlös pga av det får vi hoppas inte så många blir unsure.gif
Ralf
Men jag har alltid undrat hur vet dom att jag lyssar på P1???
Fenja
CITAT (Ralf @ 06-02-2007, 22:26)

Precis! Och ibland har det hänt att svarat också om man pratat högt med radion?! Sitter det kanske en sort sändare i utan att de talar om det?
Mvh
Fenja
herkules
CITAT (Fenja @ 07-02-2007, 00:46)

Precis! Och ibland har det hänt att svarat också om man pratat högt med radion?! Sitter det kanske en sort sändare i utan att de talar om det?
Mvh
Fenja

nej, det finns absolut inga sändare så börja nu inte sätt folie på väggarna.. laugh.gif laugh.gif

*är trött och ska gå och sova*
Pjater
CITAT (herkules @ 07-02-2007, 00:51)
CITAT (Fenja @ 07-02-2007, 00:46)

Mvh
Fenja

nej, det finns absolut inga sändare så börja nu inte sätt folie på väggarna.. laugh.gif laugh.gif

*är trött och ska gå och sova*

Hahaha jag och en kompis tänkte sätta aluminium folie i taket för att bättra på sändningen på trådlöst nätverk för de hade så tjocka väggar så det gick inte igenom väggarna men vi gav upp och tog kabeln istället laugh.gif laugh.gif
catlady
Jag pratar konstant med tv:n... Fast då kommenterar jag på alla idioter i alla heldumma program. När jag börjar prata med själva apparaten kanske jag ska börja oroa mig... wink.gif laugh.gif
Fenja
Jag oroar mig! sleep.gif
Mvh
Fenja
LadyG
Lura mig att börja tänka på Schrödingers katt så där. tongue.gif
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 01:15)
Lura mig att börja tänka på Schrödingers katt så där. tongue.gif

Udda teori, men samtidigt ganska logisk på något ologiskt sätt. huh.gif
Blomstertanten
Efter att ha läst den här tråden , måste jag säga att jag börjar faktiskt bli lite orolig för vissa ! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon