Full version: Japansk Lykta
Jonas70
Igår fick jag mina beställda fröer från Runåberg, och bland annat hade jag beställt Japansk Lykta. Behövs de kallstafieras, eller?
kerstin z5-6
nej de borde gro vamt - tänk på hur du planerar dem sedan -de kan vara väldigt duktiga på att sprida sig
Jonas70
Ser fram emot att de sprider sig rolleyes.gif
Tycker de är så vackra med sina röda lyktor på hösten.
kerstin z5-6
hm ...
Kajsa i Arvika
Brrrrrr...... får rysningar när jag tänker på Japanska lyktor!!! Visst är de vackra med sina "papperslyktor" .... men fy 17 vilket ogräs!!!! blink.gif

Det och två pioner var i stort sett allt som fanns här när vi flyttade in och de har lyckats sprida sig runt precis hela huset!!! Vart jag än sätter ner en spade nog fasen hittar jag lyktrötter!! Långt ut i gräsmattorna dyker deras löv upp... laugh.gif laugh.gif
Österläge
OT- Jonas - såg på din blogg att dina persiljefrön inte har kommit upp, men det sägs ju att persilja ska ner till den onde och upp igen innan den gror, det tar alltså väääldigt lång tid - 11 veckor hörde jag på ett ställe! Så ge inte upp än... smile.gif
Jonas70
CITAT (uteplatsen @ 08-02-2007, 10:05)
OT- Jonas - såg på din blogg att dina persiljefrön inte har kommit upp, men det sägs ju att persilja ska ner till den onde och upp igen innan den gror, det tar alltså väääldigt lång tid - 11 veckor hörde jag på ett ställe! Så ge inte upp än... smile.gif

Nar man talar om trollen...de krusbladiga har faktiskt börjat titta upp rätt bra, men däremot har de slätbladiga inte synts till. Jag har haft problem med dem förut oxå sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon