Helen i Piteå Zon 5
Vill påminna alla som bor runt mina nejder om föreläsningen på söndag 11feb. kl. 13.00 i Piteå rolleyes.gif

Magnar har skrivit en bok som kommit ut under januari 'Smågodt for staudegale', vilken kommer att finnas till försäljning i samband med föreläsningen.

Lokal: Lilla scen, Nolia City Konferens
Entréavgift: 20:-

Ett samarbete mellan trädgårdsföreningarna i Piteå och SvNord.

All hjärtligt Välkommna! /Helen

http://magnar.aspaker.no/
Jejja
Jag kommer!!
Det är väl inget förköp, man kan väl komma dit och betala entré direkt?
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Jejja @ 07-02-2007, 12:27)
Jag kommer!!
Det är väl inget förköp, man kan väl komma dit och betala entré direkt?

Nej, inga förköp, du/ni betalar vid entrén rolleyes.gif
Vad roligt att ni kommer biggrin.gif Vi ses då! / Helen
Jejja
Nyss hemmkommen från Piteå och full av habegär... wub.gif
Det var väldigt roligt att få lyssna på Magnar och se alla vackra bilder!
Men lite förvånad blev jag, över att det inte var ännu mer folk...

Stort tack till trädgårdsföreningarna i Pitebygden, för att ni anordnade denna intressanta dag!!!
Helen i Piteå Zon 5
Tyvärr var jag ju tvungen att fara efter första delen sad.gif förstår att jag missade massor av fina gobitar. Jo, det är synd att inte fler trädgårdsintresserade kommer då sådana här suprerduktiga föreläsare kommer och delar med sig av sin kunskap.
Ikväll ska jag lusläsa den enormt vackra och välskrivna bok som han har skrivit rolleyes.gif
Det var kul att se er Jejja och Betty rolleyes.gif
Betty
Alltid lika trevligt att träffa dig med! biggrin.gif Trädgårdsfolk har alltid kul på sina möten... rolleyes.gif Håller med om att det var synd att så många valde att göra annat i eftermiddags, de har ingen aaaaning om vad de missade!
Nu ska jag göra det samma som du gör ikväll Helen, en djupdykning i den fina boken med alla de vackra bilderna wub.gif
Bara det nu blir vår nån gång så man får beställa hem ett lass grus och komma igång med en sorts plantering som jag ännu inte har... rolleyes.gif
Maria_z5
Åhh, vad jag önskade att jag kunnat komma! Hade siktat in mig till jag kom ihåg att jag var uppbokad. sad.gif

Min lille son går på babysim och det var precis när föreläsningen var, tyvärr.

Vad är det för bok han har skrivit?

/Maria
Betty
Här på Magnars hemsida kan du kolla in boken. smile.gif
Maria_z5
Tack!

Ska försöka komma över ett ex även om den inte finns på svenska men man kanske kan får använda odlaitens livliga och ständigt aktiva fantasi när man läser den. wink.gif smile.gif

/Maria
Betty
CITAT (Maria_z5 @ 12-02-2007, 10:37)
Tack!

Ska försöka komma över ett ex även om den inte finns på svenska men man kanske kan får använda odlaitens livliga och ständigt aktiva fantasi när man läser den. wink.gif smile.gif

/Maria

Det kommer nog inte att bli några problem, en del lite udda ord kan man lista ut vad de betyder av sammanhanget. Den är lättläst - tycker jag. smile.gif

Den heter ju Smågodt for staudegale. Staude betyder ju perenner och resten kan man ju räkna ut... tongue.gif
Maria_z5
CITAT (Betty @ 12-02-2007, 10:45)
CITAT (Maria_z5 @ 12-02-2007, 10:37)
Tack!

/Maria

Det kommer nog inte att bli några problem, en del lite udda ord kan man lista ut vad de betyder av sammanhanget. Den är lättläst - tycker jag. smile.gif

Den heter ju Smågodt for staudegale. Staude betyder ju perenner och resten kan man ju räkna ut... tongue.gif

laugh.gif

Jo jag får ta och använda fantasin och uteslutningsmetoden när jag läser.

Kan STA i Pite ha några ex tror du? För den finns väl inte i vanliga bokhandeln?

/Maria
Betty
CITAT (Maria_z5 @ 12-02-2007, 10:58)
Kan STA i Pite ha några ex tror du? För den finns väl inte i vanliga bokhandeln?

/Maria

Ingen aning om STA Piteå kopte in några ex. Men du kan ju beställa den på Magnars hemsida.
Maria_z5
Det första man blir blind på är ju ögonen... rolleyes.gif rolleyes.gif

Härligt!!

Tack från blindstyret, Maria.
titti49zon6
Åh,vad jag blir avundsjuk på er som var på Magnars föreläsning wub.gif
hade velat vara med men min gubbe fyllde 60 år så jag hade huset fullt i folk just den dagen och tyvärr ville /kunde han inte flytta sin födelsedag biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ni som kollat i hans bok, är den bra?
Tänkte att jag skulle beställa den som plåster på såren när jag nu inte fick tillfälle att träffa honom......har tidigare beställt fröer från honom
Helen i Piteå Zon 5
Jo, jag tycker det är superbra rolleyes.gif väntar och hoppas att han kommer ut med en 2:dra bok snart... han har mycket i sin hage biggrin.gif mycket väl använda slantar tycker jag....så unna dig du den..
titti49zon6
Tack,Helen då skall jag genast beställa den
Betty
Klokt val Titti, det är en mycket inspirerande bok. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon