Limeblossom
Hej!

Antar att det finns en sådan här tråd men sökfunktionen ville inte fungera just nu.
Jag undrar varifrån ni beställer era perenner och annat ifrån? Jag vill helst beställa från en seriös svensk firma. Allra helst vill jag ju se växterna själv men ibland är det inte möjligt att hitta det man vill ha.
Hittade den här länken men vet ju ändå inte om dom är bra....hjälp tack! Mvh Limeblossom
http://www.alltomtradgard.se
kerstin z5-6
Ja , länken är oftast bra eftersom de firmor som rek där , är rek av trädgårdsforumister -dock finns fallgropar även där -ex Bakker och althea:(

Perenner bestääller jag bara om de inte går att så(eller tar lång tid
Ofta på Blomstergården
Här
Limeblossom
Naturligtvis så stod det så här på deras hemsida:

Vi kan tyvärr inte ta emot postorderbeställningar våren 2007. Web-shopen är ändå öppen för information och för att se bilder.

Du som vill beställa växter för avhämtning får gärna skicka en order per e-post.

sad.gif
kerstin z5-6
ash då ..
Hortogreen är också en bra firma

Hortogreen
Margith
Svaret beror ju lite grann på vad det är du är intresserad av att beställa. Perenner sår jag helst själv, bara för att JAG tycker att det är jätteroligt smile.gif
Men jag har beställt perenner både från Odla.nu och Hortogreen, rosor har jag beställt från Flora Linnea, och enligt min erfarenhet kan jag rekommendera dem alla smile.gif
Limeblossom
Tack, då ska jag nog testa Hortogreen senare, tyckte dom verkade bra och såg en del jag ville ha.....såklart!
Helen i Piteå Zon 5
Vill man ha något udda eller extra spännande växter kan man kolla in här rolleyes.gif

http://www.spezialplant.nu/
Eva 33c
Jag köper väldigt lite perenner numera eftersom jag är så såld på att så själv rolleyes.gif
Men jag brukar kolla vad Zetas i Stockholm har (deras katalog brukar man kunna ladda hem från nätet framåt säsongens början) och någon sväng till Stockholmstrakten kan det ju trots allt bli. Du bor ju i Falun som jag, har du varit till Bergslagodlingar (Smedjebacken) någon gång? De brukar ha rätt mycket och till bra priser också. Jag brukar ta en tur dit på vårkanten. smile.gif
Limeblossom
Nej Eva, dit har jag inte varit.... jag har inte varit någonstans känns det som smile.gif Massor kvar att upptäcka!Tror du Hannelotte i Övertänger säljer något?
Eva 33c
Hon har i allafall gjort det förut
Hannelottes hemsida .
Vi får hoppas rolleyes.gif
pejori
vill du köpa fröer är raravaxter.com en bra sida med mycket fint smile.gif smile.gif
där kan jag förköpa mej...lätt wub.gif wub.gif
evarie
Hej på er alla!

efter att ha jobbat några år i branschen är jag nu på gång att etablera mig som egen! Spännande, men lite nervigt...hur skall det gå unsure.gif Det blir mest kurser och design, men oxå hederligt arbete!! Förutom beskärning etc planerar jag just nu roliga temakvällar med lökar/knölar på programmet. Till saken....

Som ett led i detta har jag precis beställt hem tusentals roliga lökar och knölar ifrån en holländsk odlare som jag har fina erfarenheter av sedan tidigare år, brukar ha härligt friska, stora exemplar. jag skickar gärna lista och priser för den som är sugen! leverenser blir aktuella i början av mars.

Hör jättegärna av er!!

therese ,bygarden@tele2.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon