selle
Hej!
jag undrarde helt enkelt om vanliga torkade gula ärter (sådana man gör ärtsoppa på) kan sås och om det är något ni rekomenderar att odla.
KURT
Naturligtvis kan man så dem. Men med tanke på kilopriset i affären, samt att de finns tillgängliga (både torra och i tub!) 12 månader/år, så skulle jag nog hellre välja någon annan ärt/bön växt. Odla gärna någon form av sockerärtor eller någon annan ärtväxt som man kan äta färsk. Eller en böna som både har vackra blommor och som ger bönor.
mulle
Jag har "ärtsoppsärter" i en låg och bred kruka på köksbordet, vi klipper skotten för smörgåsar och sallader. Fast vi i Finland gör vår soppa på torkade gröna och inte gula ärter.
Gott, lätt och roligt den här tiden då naturen vilar.
Mulle
selle
tack så mycket för svar. anledningen tillatt jag vill så ärtor är att jag håller på med ett projektarbete och behöver en snabbt groende och snabbväxande växt. jag har dock bestämt mig för att återgå till basilika som jag odlade tidigare (dog tyvärr pga tekniska fel)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon