Åsa E
Hej Experter!

Efter att ha varit medlem i tre år tänker jag äntligen skapa ett fotoalbum här på Odla.
Så väljer jag "Lägg upp ett album" och då ska man skriva i användar-ID och lösenord. Räcker det inte med att jag redan är medlem? Jag fattar inte detta. När jag skriver mitt vanliga användar-ID, Åsa E, så duger inte det. Ska jag alltså skapa en till användaridentitet bara för att få ha ett album???

Sen har jag ju läst att man ska aktivera albumet när man är klar. Hur gör man det?
Om ni är kvicka med att svara får ni kanske se albumet i kväll!

smile.gif smile.gif smile.gif
Inga från Närke
Du kan få lite tips här på Testforumet:
http://www.odla.nu/forums/index.php?s=988d...6154&act=SF&f=6
Klicka på länken eller gå på index och längst ner så hittar du det.
Alba
Du måste registrera dig till album för att godkänna de villkor som gäller för att få ha ett album.

Du kan har samma anv.ID som du har nu men om jag inte minns fel så måste lösenordet vara min. 6 tecken. Det kanske är därför det inte gick om du har nu ett lösenord som är kortare.

När du regat klart går du in i Kontrollpanel och Redigera Profilinformation. Hä rska du ange ditt användarnamn.

När du gjort det dyker det upp en kamera längst ned i ett inlägg du gör och vi kan då gå in och titta i ditt album.
Åsa E
Tack så mycket, men jag har redan tittat där utan att bli så mycket klokare. wink.gif
Om man ska skapa ett album måste man väl göra det från sin kontrollpanel?

Nu går jag och duschar! Så kanske massor av hjälpsamma människor har svarat när jag kommer tillbaka...
rolleyes.gif Plask, plask...
Åsa E
Mitt förra inlägg var svar till Inga.
Alba, då ska jag registrera mig där också. Det kändes lite konstigt, men OK.

Tack så länge, jag återkommer om det blir problem.
Alba
CITAT (Åsa E @ 07-02-2007, 19:52)
Tack så mycket, men jag har redan tittat där utan att bli så mycket klokare. wink.gif
Om man ska skapa ett album måste man väl göra det från sin kontrollpanel?

Nu går jag och duschar! Så kanske massor av hjälpsamma människor har svarat när jag kommer tillbaka...
rolleyes.gif Plask, plask...

Du skapar ett album genom att klicka på KAMERA ALBUM överst på denna sida.
När du gjort detta ska du in i kontrollpanelen för att lägga in ditt användarnamn.
Alba
Ja- nu går jag och ser trädgårdsprogram på TV 4+

Lycka till.
Gossen Ruda
Jag vill minnas att jag testade med gossen ruda som albumnamn men jag var tvungen att skippa mellanslaget, dvs det blev gossenruda istället.
Åsa E
Ha ha, nu är det på gång!!! smile.gif
Men det tar ruskigt lång tid att ladda upp bilderna.
Vi får se om det blir något att visa upp i kväll.

Jag tycker förresten att bilderna ser så löjligt små ut. Eftersom de inte får vara mer än 100 K, så har jag gjort dem till 320 x 240 pixlar. Det låter ju inte så lite, men det är väl det i alla fall.
pejori
glöm inte att aktivera det, om du vill att andra ska se det också. smile.gif smile.gif
görs i profilinfo. smile.gif
Magdis
CITAT (Åsa E @ 07-02-2007, 20:43)
Jag tycker förresten att bilderna ser så löjligt små ut. Eftersom de inte får vara mer än 100 K, så har jag gjort dem till 320 x 240 pixlar. Det låter ju inte så lite, men det är väl det i alla fall.

Jag hade problem i början med att alla mina bilder var för stora fast de såg jättesmå ut, men sen var det nån som tipsade om att spara dem med lägre kvalitet istället. I mitt fotoprogram Adobe Photoshop kan man välja maximal, hög, medel eller låg kvalitet och om man väljer medel så kan man ha bilderna större än med maximal kvalitet men de ser ändå inte sämre ut.
Åsa E
Nu har jag aktiverat albumet så att ni kan titta. Jag ska följa Magdis råd och photoshoppa bilderna, men det orkar jag inte med idag. Så om ni är nyfikna så får ni tyvärr hålla till godo med små pyttebilder.

Jag är glad att jag har kommit en bit på väg i alla fall...

Tack snälla ni för hjälpen! smile.gif biggrin.gif wub.gif
Alba
Nu har hag tittat.
Fina bild.
pejori
grattis...jättefint wub.gif
Magdis
vilken härlig trädgård! smile.gif
renate
Så fina rabatter du ha,fina bilder om än lite liten.Jag slutade lägger in bilder i mitt album här på odla pgr av de är så små.På AoT får man ha större bilder500 kb.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon