Full version: Köpa från Bakkus
Ylva i Dalarna
Jag har just beställt från Bakkus. jag fick ett erbjudande med posten och föll för dahlior, iris och liljor. Är det någon som har erfarenhet av detta företag?

Ylva
kerstin z5-6
ja -det är inte bra .. <Bakker menar du väl ?
Sök på Bakker eller Easyplant .. samma skrot ... sad.gif
Ylva i Dalarna
wacko.gif
Jag menade förstås Bakker...
men suck är det så!? jag beställde ju en hel del, men vad kommer jag att få, döda plantor?

Ylva
Helen i Piteå Zon 5
usch, usch, usch sad.gif dom är inte bra att spendera sina slantar på....
kerstin z5-6
Har du tur får du bra lökar .. plantorna är ofta värre med .. nån enstaka happy har jag sett genom åren , men de kunderna är inte många ...
Lady Hamilton
Bakkers har faktiskt bättrat sig på senare år. Lökarna brukar var bra och inte visa "fel färg" mer än vad andra företag gör. Känner lite folk som testade i fjol (och jag köpte av Holländarna på mässan i fjol, även det är ett "våg-spel")
Allis
Köp inget därifrån. Du kommer att bli besviken. Det kanske går att ringa dit och avbeställa växterna. Ja fick pengar tillbaks för växter som inte kom upp.
Fenja
Jag skulle ringa bums och annulera ordern, andra färger än man beställt, lökar som inte kommer upp och massa annat trassel. Köp från en seriös leverantör i stället!
Mvh
Fenja
Ylva i Dalarna
Tack för alla svar!

Jag ringer och annulerar ordern!!

Snälla söta alla, tips på bra ställe att köpa från tas tacksamt emot. Postorder.
Jag vill köpa iris, liljor och dahlia.

Ylva wub.gif
grynet
Ylva...jag har handlat Irisar o Dagliljor från Flower Beauty och Bohus perenner & växter (förra året) ....lite halvdyra,men bra...särskilt Bohus...jag ringde och beställde,och det tog en vecka ungefär,innan jag fick min beställning....här är adressen till Bohus....http://www.caston.mine.nu/bohus/
här är till Flower...http://www.flower-blommor.com/var/

Beställde från Bakker förra året,så det har inte kommit upp än i rabatten..MEN,det tog lång tid innan det kom,halvsnorkiga när man ringde o frågade NÄR dom skickar,Irisarna var inte namnmärkta,utan alla lökar låg i samma påse mad.gif Så jag skickar aldrig efter något mer därifrån.
kerstin z5-6
eurobulb
Iris -trädgårdsvarianterna , och fina liljor

Annars har du ju fått bra tips
kristerh
Jag har som jag i tidigare trådar skrivit att jag bara bra erfarenhet både från bakker och Rosenlust/Easyplant, lökarna har varit bra förpackade i påsar med märkning och plantorna har varit friska, det finns nog avarter varifrån man än beställer, har för mig att en hel del av er varit missnöjda med odlas plantor tex wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon