kerstin z5-6
Ni som beställde tulipaner med mera på rean :)mina sticker opp sen ettt bra tag :)inne , kruka uterum
Lady Hamilton
Grattis! Mina lökar grävde jag ner ute eftersom det var så varmt. Men i fjol blommade mina lökar "inne" den 1/3 som jag planterat 6/11 smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Mina förvarar jag under huset där tempen pendlar mellan +0,5-+5,0 rolleyes.gif inget visar sig ovan jord ännu, vilket jag hoppas inget heller gör förrän jag öppnar växthuset i slutet av mars rolleyes.gif
Mia, zon 3
Jo tack - det blommar krokusar! Och en himla massa gröna spjut & strutar. (Också inne i kruka, på glasverandan.) Mest nyfiken är jag på hur det ska bli med madonnaliljan som jag impulsköpte... Den har två rejäla bladrosetter, men fåglarna vete hur det blir med blomning etc.... Fast jag är nöjd om den överlever så jag kan plantera ut den sedan.
kerstin z5-6
Kul !

Jag tycker det är mycket intressant eftersom jag helt glömt VAD jag beställde .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Dilara
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-02-2007, 16:42)
Kul !

Jag tycker det är mycket intressant eftersom jag helt glömt VAD jag beställde .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

hihi då blire väl kul när man ser dom blomma smile.gif
Mia, zon 3
Ja, när jag planterade tänkte jag först sätta i de där plastetiketterna som ofta följer med i påsarna, så jag skulle se vad det var i krukorna. Men jag lade dem i botten på krukan istället (om jag skulle vilja veta vad det är jag planterar ut i vår, tänkte jag), så nu när det börjar titta upp så har jag inte en aning om vad det är! (Det är ganska underhållande med en släng av light-demens ibland... laugh.gif )
kerstin z5-6
samma här smile.gif förpackningarna slängde jag -men jag minns att några var tulpaner ... lite minne har man kvar smile.gif hehe
kerstin z5-6
Nu har jag tulpaner smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-02-2007, 22:49)
Nu har jag tulpaner smile.gif

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif va uppe unsure.gif nu hos er unsure.gif wub.gif rolleyes.gif
kerstin z5-6
Inne :)krukodlade i uterum .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vad sorten heter minns jag fortfarande inte
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-02-2007, 22:56)
Inne :)krukodlade i uterum .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vad sorten heter minns jag fortfarande inte

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif jaha tänkte väl rolleyes.gif
spännande,och så fint med tulpaner då är det vår wub.gif

är dom så pass uppe så dom har slagit ut unsure.gif
Mia, zon 3
Jag har också tulpaner, fast de är bara "strutar" än, så jag vet inte vad det kan vara. Men snart snart har jag någon form av narciss utslagen!
kerstin z5-6
Japp låga gula med orange ränder smile.gif
Tante Morgan
Mina tulpaner som jag beställde och satte på balkongen stack upp redan innan jul! ohmy.gif
Tack och lov blev det kallt i januari även här på Gotland, så dem har fått lite vinter i alla fall.
De jag satte ute på kolonilotten hann inte komma upp och det är ju bara bra...
Förra veckan kunde jag inte hålla mig längre så jag tog in en balkonglåda som jag har två sorters rosa tulpaner i.
(Minns inte vilka sorter...) Satte lådan i skafferiet så de inte skulle bli en total värmeshock.
Nu har de kommit en liten bit till mot hur de var innan kylan kom.
Jag antar att jag får vänta ett tag till för tulpaner tar väl längre tid på sig än crokus gör men den som väntar på nått gott...wub.gif
Jag har två hinkar med tulpaner kvar ute på balkongen som sak få stå kvar - jag måste ju ha nåt där i vår oxå!! rolleyes.gif
Jag ska helt klart köpa på lök-rean nästa år oxå - man får ju så mycket för så lite!!
kerstin z5-6
Man får göra vad man kan -när vårlängtan är så stor smile.gif Bra ide!
Lady Hamilton
Här är länken 'Vi som beställde lökar o fröer i Nov-06' laugh.gif Riktigt roligt att läsa
kerstin z5-6
Lysande ! Nu vet jag att det är någon dvärgtulpan som blommar -beställde jag verkligen en sån ? blink.gif
Mia, zon 3
NU har jag också blommande tulpan! Kan vara en Purissima - tror att jag köpte såna....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon