Full version: blå astilbe
Monica E
Fick lite reklam från bakker med bla.ett paket med astilbe,där det ser ut som den är blå,visste inte att det fanns,är det någon som vet eller kanske skickat efter... den såg så fin ut o jag håller på att planera en blå o vit ruta i mitt stora sten parti, det skulle passa bra..
Åsa, mälardalen zon 2
Nej det finns inte blå astilbe, Bakker är kända för att redigera bilderna så att färgerna i katalogen inte alltid stämmer med verkligheten.

Det finns en hel del skrivet om Bakker i tidigare inlägg.
Fialotta
CITAT (Monica E @ 08-02-2007, 14:00)
Fick lite reklam från bakker med bla.ett paket med astilbe,där det ser ut som den är blå,visste inte att det fanns,är det någon som vet eller kanske skickat efter... den såg så fin ut o jag håller på att planera en blå o vit ruta i mitt stora sten parti, det skulle passa bra..

Beställ inte därifrån...rena bluffföretaget.
Monica E
ok, vad tråkigt när man inte kan lita på att det är rätt,jag tyckte det var lite konstigt,deras färger ser så onaturliga ut,vet ni något annat bra företag man kan köpa ifrån.
Monica E
Var inne på min mail o tittade för jag ställde frågan till bakker om färgen och dom har svarat att den skiftar i purpur till blått beroende på hur sur jord den står i och att man kunde tillsätta sulfat.
Monica E
jag har skickat efter från hortogreen i höstas,det var samma som mamut på din lista såg jag ,deras växter var jättefina,får skicka efter från dom igen då.
Mentha
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,08-02-2007, 14:22)
Nej det finns inte blå astilbe, Bakker är kända för att redigera bilderna så att färgerna i katalogen inte alltid stämmer med verkligheten.

Det finns en hel del skrivet om Bakker i tidigare inlägg.

Som Åsa skriver, det finns inte blå Astilbe! För ca 8 år sedan skickade jag efter ett Astilbepaket från Bakker. I detta skulle det finnas en purpur/blå sort. Kan inte klaga på de växter som kom, lever fortfarande, men någon som är purpur eller blå finns inte tillstymmelse till!

I dag kom ytterligare ett nytt "friarbrev" från Bakker med posten. Den stora nyheten där var en digitaltelefon för 1:- vid beställning av varor från katalogen. Och skulle jag inte beställa något nu så hotade man med att det blir det slut på utskick av ny katalog!

Kan man verkligen lita på det?

rolleyes.gif

Ett företag som marknadsför "bonuspresenter" som nummer ETT och växterna som nummer TVÅ eller TRE ska man akta sig för! Jag gjorde en beställning för ca 1 000:- fick en liten sk-t stereo och en massa växter som inte överlevde utom Astilbepaketet då, som å´ andra sidan inte var enligt färgerna i katalogen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon