|
Full version: ny gnälltråd
Fialotta
08-02-2007, 14:06
CITAT (pejori @ 08-02-2007, 14:04) Usch....den ska inte vara o leka med hörde jag...ta hand om er vovvarna o du...så det snabbt går över  Krya på dig kramisar (smittfritt)
Farbror Blå
08-02-2007, 14:14
igår var jag kall!!! bussens värme var sönder, så det var enligt chaffisens termometer ungefär 8 grader bak i bussen, chaffisen hade själv 5 plus!
Det tar ungefär 45 minuter att komma fram med bussen, så gissa om jag var kulen när jag kiom fram! Att kliva ur bussen i 16 minus och gå 500 meter kändes som en befrielse, eftersom det faktisakt kändes varmare!!
CITAT (maudan @ 08-02-2007, 14:06) så det snabbt går över  Krya på dig kramisar (smittfritt)  hoppas på det...mitt magsår blir inte bättre av det här inte finns inget värre än en utkyld buss/bil...man blir bottenfrusen farbror blå
tror jag kryper ner i sängen igen.... jag fryser ju
Fialotta
08-02-2007, 14:32
CITAT (pejori @ 08-02-2007, 14:31) tror jag kryper ner i sängen igen.... jag fryser ju  Gör de pejjan o drick nåt varmt
CITAT (maudan @ 08-02-2007, 14:32) CITAT (pejori @ 08-02-2007, 14:31) tror jag kryper ner i sängen igen....  :( jag fryser ju  Gör de pejjan o drick nåt varmt  och jag som bara dricker kaffe varmt... det blir svårt det, men jag kan ju stänga fönstret för i år tror jag...
CITAT (pejori @ 08-02-2007, 14:04) Snacka om maxad otur!!  Människor o hundar som inte ens drabbas av samma vinterkräksjukevirus  Lite svårt att ligga och kurera sig själv i sängen med sjuka vovvar också....krya på er
CITAT (Reserv @ 08-02-2007, 14:45) CITAT (pejori @ 08-02-2007, 14:04)  :angry: :angry: säger bara.... vinterkräksjuka :angry: :angry: tre hundar och lilla jag samtidigt.... som om inte magsår räcker  :blink: :( BAH...ingen bra dag  :( ;) Snacka om maxad otur!!  Människor o hundar som inte ens drabbas av samma vinterkräksjukevirus  Lite svårt att ligga och kurera sig själv i sängen med sjuka vovvar också....krya på er  tror mer på att hundarna hittat nått kul i skogen att proppa i sig.... dom överlåter jag med varm hand till andra ett par dar...
Snöflinga
08-02-2007, 17:16
Trist  Synd om dej ... avslagen cocacola lär vara bra ...
Lilleman mår nog inte bra...har gallskrikit större delen av dagen och vill inte ens snutta.
Gossen Ruda
10-02-2007, 10:09
Grrr. Vaknade första gången strax efter 5. Inte utsövd och lite ont i huvudet. Funderade på om jag skulle undvika att somna om för jag mår inte bra av att ligga och dra mig. Funderingarna avbröts av John Blund. Vaknade andra gången halv sju med mer huvudvärk. Blääh. Beslöt mig för att försöka vakna ordentligt för att undvika värre saker när sågverket startade igen. Zzzzzzzzzzzzzzz. Vaknade slutligen halv 8. Torrhet i munnen indikerade legat med öppen mun och snarkat. Konstaterade att man behöver inte använda alkohol för att kopparslagarna skall vara i verksamhet. Nu efter en Treo Comp, en Anervan och en halv Cafergot(migränmediciner) börjar livet återvända men dagen är ändå förlorad. God morgon?
Krya på dig Ruda. Att vakna med migrän är något av det värsta jag vet.
Blir det inte väldigt jobbigt nu med flera gnälltrådar? Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:12) Blir det inte väldigt jobbigt nu med flera gnälltrådar? Mvh Fenja Ja, det är lättare med en. Så man kan hänga med bättre i gnällandet Tycker jag alltså ...
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:12) Blir det inte väldigt jobbigt nu med flera gnälltrådar? Mvh Fenja Kan lätt bli så när nån inte orkar leta efter den "gamla" som bara låg på sidan två  men att det är två aktiva nu är juh för att vi fortsätter skriva i den här nya som bara va´en tillfällig gnälltråd
Fast med två trådar så kan vi ju gnälla dubbelt så mycket!
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:14) CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:12) Blir det inte väldigt jobbigt nu med flera gnälltrådar? Mvh Fenja Ja, det är lättare med en. Så man kan hänga med bättre i gnällandet Tycker jag alltså ...  Två är väl inte så värst svårt att hålla reda på... eller..? Se det positivt, med två gnälltrådar kan man vara dubbelt så negativ!
CITAT (faith @ 10-02-2007, 11:16) Fast med två trådar så kan vi ju gnälla dubbelt så mycket!  tycker inte jag gnäller så ofta så jag klarar mig i alla fall med en sån
Krya på dig Ruda. Bättre start på dagen än med migrän kan man verkligen önska sig.
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:15) Kan lätt bli så när nån inte orkar leta efter den "gamla" som bara låg på sidan två  men att det är två aktiva nu är juh för att vi fortsätter skriva i den här nya som bara va´en tillfällig gnälltråd  Undrar om det var likadant med vädertrådarna då? Det kanske bara hade att göra med att det var Hannele som skrev i dem... som var "fel" då? Eller har det kanske att göra med vem som startar tråden? Mvh Fenja
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:18) CITAT (faith @ 10-02-2007, 11:16) Fast med två trådar så kan vi ju gnälla dubbelt så mycket! :P tycker inte jag gnäller så ofta så jag klarar mig i alla fall med en sån  Det var ett skämt...
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:19) CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:15) Kan lätt bli så när nån inte orkar leta efter den "gamla" som bara låg på sidan två  men att det är två aktiva nu är juh för att vi fortsätter skriva i den här nya som bara va´en tillfällig gnälltråd  Undrar om det var likadant med vädertrådarna då? Det kanske bara hade att göra med att det var Hannele som skrev i dem... som var "fel" då? Eller har det kanske att göra med vem som startar tråden? Mvh Fenja Snarare orsaken till varför man startar dom, Pejori va´sjuk och hittade inte tråden, därför startade hon den här för att få gnälla av sig, vilket framgår av underrubriken....alltså, det här är inte en ny i samma bemärkelse Krya på dig Pejori
Hannele kanske också var sjuk och bara inte berättade det? Det ligger onekligen nära till hands att tro att det är skillnad på folk och fä här, i vissas ögon... Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:26) Hannele kanske också var sjuk och bara inte berättade det? Det ligger onekligen nära till hands att tro att det är skillnad på folk och fä här, i vissas ögon... Mvh Fenja Jo tack....det har känt många gånger här inne  Men nu skriver jag i den ordinarie tråden fortsättningsvis
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:26) Hannele kanske också var sjuk och bara inte berättade det? Det ligger onekligen nära till hands att tro att det är skillnad på folk och fä här, i vissas ögon... Mvh Fenja Men är det rätt då att klumpa ihop alla? Jag t.ex. höll ju med dig Jag TYCKER det är rörigt när man döper trådar till samma sak trots att man VET att det finns en som "lever". Det är så mycket inlägg varje dag på detta forum, så lite struktur skadar faktiskt inte. Om man nu vill ha en egen liten tråd om nåt ämne, ja men starta en sån då. Men man skulle ju kunna ge den ett annat namn i rubriken. "Jag är sjuk och mår inte bra" Kanon! Då vet man ju vad den handlar om.
Jag klumpar inte ihop dig just i detta sammanhang AnitaGg.  Jag hoppas att alla uppmärksammar, och lägger på minnet, dina rader om detta, citat: "Om man nu vill ha en egen liten tråd om nåt ämne, ja men starta en sån då. Men man skulle ju kunna ge den ett annat namn i rubriken. "Jag är sjuk och mår inte bra" Kanon! Då vet man ju vad den handlar om." Mvh Fenja
Jag vill inte gnälla i en tråd som har en underrubrik som antyder att jag antingen inte är läskunnig eller bara allmänt lat för att leta......nu syftar jag inte på Pejori som låg sjuk.
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:35) Jag klumpar inte ihop dig just i detta sammanhang AnitaGg.  Jag hoppas att alla uppmärksammar, och lägger på minnet, dina rader om detta, citat: "Om man nu vill ha en egen liten tråd om nåt ämne, ja men starta en sån då. Men man skulle ju kunna ge den ett annat namn i rubriken. "Jag är sjuk och mår inte bra" Kanon! Då vet man ju vad den handlar om." Mvh Fenja Tror inte du ska ha allt för stora förhoppningar om att alla ska lägga det på minnet. Så intressanta är nog inte mina åsikter
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:39) CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:35) Jag klumpar inte ihop dig just i detta sammanhang AnitaGg. :) Jag hoppas att alla uppmärksammar, och lägger på minnet, dina rader om detta, citat:
"Om man nu vill ha en egen liten tråd om nåt ämne, ja men starta en sån då. Men man skulle ju kunna ge den ett annat namn i rubriken. "Jag är sjuk och mår inte bra" Kanon! Då vet man ju vad den handlar om."
Mvh Fenja Tror inte du ska ha allt för stora förhoppningar om att alla ska lägga det på minnet. Så intressanta är nog inte mina åsikter  Förstår hur du menar där Anita  om alla som är febersjuka eller kräksjuka inte hittar gnälltråden skulle skapa en ny gnälltråd istället för en "jag är så jäkla sjuk idag  " tråd så skulle småprat snart nedlusas av gnälltrådar. Då kan vi väl lika gärna starta en egen tråd för alla roliga positiva saker vi upplever istället??  Jag läser hellre om sånt som kan va´kul än en massa gnälltrådar, och jag är rätt övertygad om att Pejori inte skulle konkurera ut den fasta aktuella gnälltråden, det framgår juh tydligt av underrubriken. Hellre trådar som är personliga, där man får skicka en krya-på-dig hälsning...och en kram till dom som förtjänat en sån  verkar lite löjligt att sitta och börja bråka om en gnälltråd.....  ....och dra paraleller mellan andra medlemmar, vi har ett lika värde här inne....vill jag gärna tro i alla fall
Vi får passa oss så det inte blir bråk i gnälltråden, för det är ju en gnälltråd och inte en bråktråd... Vill nån ha bråk så får väl nån skapa en bråktråd då, tycker jag.
Biggan_
10-02-2007, 12:02
Vilken bra idé Betty! Allt bråk flyttas till en bråktråd, och förhoppningsvis försvinner den lååååångt tillbaka och dyker aldrig upp igen!
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2007, 12:02) Vilken bra idé Betty! Allt bråk flyttas till en bråktråd, och förhoppningsvis försvinner den lååååångt tillbaka och dyker aldrig upp igen!  Kanonidé!
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 12:03) CITAT (Birgitta P @ 10-02-2007, 12:02) Vilken bra idé Betty! Allt bråk flyttas till en bråktråd, och förhoppningsvis försvinner den lååååångt tillbaka och dyker aldrig upp igen!  Kanonidé!  Tack!
Är väl ingen som bråkar här?!! Jag säger vad jag tycker och det gör väl övriga med, gissar jag? Jag är jättenöjd men att det är så lugnt och konfliktfritt här sedan den där tråden om Maudans chat försvann och med den en en massa "orosmoment" eller hur jag ska uttrycka det! Tror att antalet inlägg i småprat minskat med 3/4... som jag förutspått i tidigare diskussioner. Mvh Fenja
Gossen Ruda
10-02-2007, 12:20
Beklagar att jag hoppade in i "fel" gnälltråd men den som har eller har haft migrän vet hur man kan göra fel när dom grå cellerna gått i strejk. Det visar dock på vilka problem det kan uppstå med flera parallella trådar. Så nu tänker jag använda den andra tråden när jag vill gnälla. Den här tråden tänker jag nu förstöra genom att skriva att jag mår bättre nu. Jippii.
Fialotta
10-02-2007, 12:27
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 12:14) Är väl ingen som bråkar här?!! Jag säger vad jag tycker och det gör väl övriga med, gissar jag? Jag är jättenöjd men att det är så lugnt och konfliktfritt här sedan den där tråden om Maudans chat försvann och med den en en massa "orosmoment" eller hur jag ska uttrycka det! Tror att antalet inlägg i småprat minskat med 3/4... som jag förutspått i tidigare diskussioner. Mvh Fenja Hoppsan...där fick jag
CITAT (maudan @ 10-02-2007, 12:27) Hoppsan...där fick jag  Nänä, jag menar inte alls så! Jag tycker det är ett bra initiativ med tanke på resultatet hittills. Mvh Fenja
Fialotta
10-02-2007, 12:31
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 12:29) CITAT (maudan @ 10-02-2007, 12:27) Hoppsan...där fick jag  Nänä, jag menar inte alls så! Jag tycker det är ett bra initiativ med tanke på resultatet hittills. Mvh Fenja Jag måste vara knäpp...jag fattar nada av vad du menar nu...går ut i solen i stället.
 Jag LOVAR att inte pm:a dig om medlemsskap  . Mvh Fenja
Fialotta
10-02-2007, 12:37
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 12:36)  Jag LOVAR att inte pm:a dig om medlemsskap  . Mvh Fenja Men till vad...du gillar o tjafsa eller hur?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|