Full version: ny gnälltråd
pejori
mad.gif mad.gif mad.gif säger bara....vinterkräksjuka mad.gif mad.gif
tre hundar och lilla jag samtidigt.... sad.gif
som om inte magsår räcker blink.gif blink.gif sad.gif
BAH...ingen bra dag blink.gif sad.gif wink.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 08-02-2007, 14:04)

Usch....den ska inte vara o leka med hörde jag...ta hand om er vovvarna o du...så det snabbt går över smile.gif Krya på dig kramisar (smittfritt) tongue.gif
Farbror Blå
igår var jag kall!!!
bussens värme var sönder, så det var enligt chaffisens termometer ungefär 8 grader bak i bussen, chaffisen hade själv 5 plus!

Det tar ungefär 45 minuter att komma fram med bussen, så gissa om jag var kulen när jag kiom fram!
Att kliva ur bussen i 16 minus och gå 500 meter kändes som en befrielse, eftersom det faktisakt kändes varmare!!
pejori
CITAT (maudan @ 08-02-2007, 14:06)
så det snabbt går över smile.gif Krya på dig kramisar (smittfritt) tongue.gif

hoppas på det...mitt magsår blir inte bättre av det här inte sad.gif

finns inget värre än en utkyld buss/bil...man blir bottenfrusen farbror blå unsure.gif
pejori
tror jag kryper ner i sängen igen.... sad.gif sad.gif
jag fryser ju wacko.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 08-02-2007, 14:31)
tror jag kryper ner i sängen igen.... sad.gif sad.gif
jag fryser ju wacko.gif

Gör de pejjan o drick nåt varmt smile.gif
pejori
CITAT (maudan @ 08-02-2007, 14:32)
CITAT (pejori @ 08-02-2007, 14:31)
tror jag kryper ner i sängen igen.... sad.gif  :(
jag fryser ju wacko.gif

Gör de pejjan o drick nåt varmt smile.gif

och jag som bara dricker kaffe varmt... blink.gif blink.gif
det blir svårt det, men jag kan ju stänga fönstret för i år tror jag... smile.gif smile.gif
Reserv

Snacka om maxad otur!! blink.gif Människor o hundar som inte ens drabbas av samma vinterkräksjukevirus wacko.gif Lite svårt att ligga och kurera sig själv i sängen med sjuka vovvar också....krya på er wub.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 08-02-2007, 14:45)
mad.gif  :angry:  :angry: säger bara....vinterkräksjuka  :angry:  :angry:
som om inte magsår räcker blink.gif  :blink:  :(
BAH...ingen bra dag blink.gif  :(  ;)

Snacka om maxad otur!! blink.gif Människor o hundar som inte ens drabbas av samma vinterkräksjukevirus wacko.gif Lite svårt att ligga och kurera sig själv i sängen med sjuka vovvar också....krya på er wub.gif

tror mer på att hundarna hittat nått kul i skogen att proppa i sig.... unsure.gif unsure.gif
dom överlåter jag med varm hand till andra ett par dar... unsure.gif
Snöflinga
Trist sad.gif Synd om dej ... avslagen cocacola lär vara bra ...
Magdis
Lilleman mår nog inte bra...har gallskrikit större delen av dagen och vill inte ens snutta. sad.gif
Gossen Ruda
Grrr. Vaknade första gången strax efter 5. Inte utsövd och lite ont i huvudet. Funderade på om jag skulle undvika att somna om för jag mår inte bra av att ligga och dra mig. Funderingarna avbröts av John Blund.

Vaknade andra gången halv sju med mer huvudvärk. Blääh. Beslöt mig för att försöka vakna ordentligt för att undvika värre saker när sågverket startade igen. Zzzzzzzzzzzzzzz.

Vaknade slutligen halv 8. Torrhet i munnen indikerade legat med öppen mun och snarkat. Konstaterade att man behöver inte använda alkohol för att kopparslagarna skall vara i verksamhet.

Nu efter en Treo Comp, en Anervan och en halv Cafergot(migränmediciner) börjar livet återvända men dagen är ändå förlorad. God morgon? mad.gif
faith
Krya på dig Ruda.
Att vakna med migrän är något av det värsta jag vet. sad.gif
Fenja
Blir det inte väldigt jobbigt nu med flera gnälltrådar?
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:12)
Mvh
Fenja

Ja, det är lättare med en.
Så man kan hänga med bättre i gnällandet laugh.gif
Tycker jag alltså ... rolleyes.gif
Reserv
Mvh
Fenja

Kan lätt bli så när nån inte orkar leta efter den "gamla" som bara låg på sidan två rolleyes.gif men att det är två aktiva nu är juh för att vi fortsätter skriva i den här nya som bara va´en tillfällig gnälltråd rolleyes.gif
faith
Fast med två trådar så kan vi ju gnälla dubbelt så mycket! tongue.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:14)
Mvh
Fenja

Ja, det är lättare med en.
Så man kan hänga med bättre i gnällandet laugh.gif
Tycker jag alltså ... rolleyes.gif

Två är väl inte så värst svårt att hålla reda på... eller..? rolleyes.gif
Se det positivt, med två gnälltrådar kan man vara dubbelt så negativ! rolleyes.gif
Reserv
CITAT (faith @ 10-02-2007, 11:16)
Fast med två trådar så kan vi ju gnälla dubbelt så mycket! tongue.gif

tycker inte jag gnäller så ofta så jag klarar mig i alla fall med en sån huh.gif
Alba
Krya på dig Ruda.
Bättre start på dagen än med migrän kan man verkligen önska sig.
Fenja
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:15)
Kan lätt bli så när nån inte orkar leta efter den "gamla" som bara låg på sidan två rolleyes.gif men att det är två aktiva nu är juh för att vi fortsätter skriva i den här nya som bara va´en tillfällig gnälltråd rolleyes.gif

Undrar om det var likadant med vädertrådarna då? Det kanske bara hade att göra med att det var Hannele som skrev i dem... som var "fel" då? Eller har det kanske att göra med vem som startar tråden?

Mvh
Fenja
faith
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:18)
CITAT (faith @ 10-02-2007, 11:16)
Fast med två trådar så kan vi ju gnälla dubbelt så mycket!  :P

tycker inte jag gnäller så ofta så jag klarar mig i alla fall med en sån huh.gif

Det var ett skämt... rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:19)
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:15)
Kan lätt bli så när nån inte orkar leta efter den "gamla" som bara låg på sidan två rolleyes.gif  men att det är två aktiva nu är juh för att vi fortsätter skriva i den här nya som bara va´en tillfällig gnälltråd rolleyes.gif

Undrar om det var likadant med vädertrådarna då? Det kanske bara hade att göra med att det var Hannele som skrev i dem... som var "fel" då? Eller har det kanske att göra med vem som startar tråden?

Mvh
Fenja

Snarare orsaken till varför man startar dom, Pejori va´sjuk och hittade inte tråden, därför startade hon den här för att få gnälla av sig, vilket framgår av underrubriken....alltså, det här är inte en ny i samma bemärkelse wub.gif

Krya på dig Pejori wub.gif
Fenja
Hannele kanske också var sjuk och bara inte berättade det? Det ligger onekligen nära till hands att tro att det är skillnad på folk och fä här, i vissas ögon...
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:26)
Hannele kanske också var sjuk och bara inte berättade det? Det ligger onekligen nära till hands att tro att det är skillnad på folk och fä här, i vissas ögon...
Mvh
Fenja

Jo tack....det har känt många gånger här inne rolleyes.gif wub.gif Men nu skriver jag i den ordinarie tråden fortsättningsvis wub.gif
AnitaO
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:26)
Mvh
Fenja

Men är det rätt då att klumpa ihop alla?
Jag t.ex. höll ju med dig unsure.gif
Jag TYCKER det är rörigt när man döper trådar till samma sak trots att man VET att det finns en som "lever".

Det är så mycket inlägg varje dag på detta forum, så lite struktur skadar faktiskt inte.

Om man nu vill ha en egen liten tråd om nåt ämne, ja men starta en sån då.
Men man skulle ju kunna ge den ett annat namn i rubriken.
"Jag är sjuk och mår inte bra"
Kanon! Då vet man ju vad den handlar om.
Fenja
Jag klumpar inte ihop dig just i detta sammanhang AnitaGg. smile.gif Jag hoppas att alla uppmärksammar, och lägger på minnet, dina rader om detta, citat:

"Om man nu vill ha en egen liten tråd om nåt ämne, ja men starta en sån då. Men man skulle ju kunna ge den ett annat namn i rubriken.
Kanon! Då vet man ju vad den handlar om."

Mvh
Fenja
Reserv
Jag vill inte gnälla i en tråd som har en underrubrik som antyder att jag antingen inte är läskunnig eller bara allmänt lat för att leta......nu syftar jag inte på Pejori som låg sjuk.
AnitaO
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:35)
Jag klumpar inte ihop dig just i detta sammanhang AnitaGg. smile.gif Jag hoppas att alla uppmärksammar, och lägger på minnet, dina rader om detta, citat:

"Om man nu vill ha en egen liten tråd om nåt ämne, ja men starta en sån då. Men man skulle ju kunna ge den ett annat namn i rubriken.

Mvh
Fenja

Tror inte du ska ha allt för stora förhoppningar om att alla ska lägga det på minnet.
Så intressanta är nog inte mina åsikter wink.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:39)
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 11:35)
Jag klumpar inte ihop dig just i detta sammanhang AnitaGg.  :) Jag hoppas att alla uppmärksammar, och lägger på minnet, dina rader om detta, citat:

Mvh
Fenja

Tror inte du ska ha allt för stora förhoppningar om att alla ska lägga det på minnet.
Så intressanta är nog inte mina åsikter wink.gif

Förstår hur du menar där Anita wub.gif om alla som är febersjuka eller kräksjuka inte hittar gnälltråden skulle skapa en ny gnälltråd istället för en "jag är så jäkla sjuk idag sad.gif " tråd så skulle småprat snart nedlusas av gnälltrådar. Då kan vi väl lika gärna starta en egen tråd för alla roliga positiva saker vi upplever istället?? huh.gif Jag läser hellre om sånt som kan va´kul än en massa gnälltrådar, och jag är rätt övertygad om att Pejori inte skulle konkurera ut den fasta aktuella gnälltråden, det framgår juh tydligt av underrubriken. Hellre trådar som är personliga, där man får skicka en krya-på-dig hälsning...och en kram till dom som förtjänat en sån rolleyes.gif wub.gif verkar lite löjligt att sitta och börja bråka om en gnälltråd..... blink.gif ....och dra paraleller mellan andra medlemmar, vi har ett lika värde här inne....vill jag gärna tro i alla fall wub.gif
Betty
Vi får passa oss så det inte blir bråk i gnälltråden, för det är ju en gnälltråd och inte en bråktråd... rolleyes.gif
Vill nån ha bråk så får väl nån skapa en bråktråd då, tycker jag. sleep.gif
Biggan_
Vilken bra idé Betty!
Allt bråk flyttas till en bråktråd, och förhoppningsvis försvinner den lååååångt tillbaka och dyker aldrig upp igen! smile.gif
AnitaO
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2007, 12:02)
Vilken bra idé Betty!
Allt bråk flyttas till en bråktråd, och förhoppningsvis försvinner den lååååångt tillbaka och dyker aldrig upp igen! smile.gif

Kanonidé! laugh.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 12:03)
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2007, 12:02)
Vilken bra idé Betty!

Kanonidé! laugh.gif

Tack! sleep.gif

laugh.gif
Fenja
Är väl ingen som bråkar här?!! Jag säger vad jag tycker och det gör väl övriga med, gissar jag?
Jag är jättenöjd men att det är så lugnt och konfliktfritt här sedan den där tråden om Maudans chat försvann och med den en en massa "orosmoment" eller hur jag ska uttrycka det! Tror att antalet inlägg i småprat minskat med 3/4... som jag förutspått i tidigare diskussioner. smile.gif
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
Beklagar att jag hoppade in i "fel" gnälltråd men den som har eller har haft migrän vet hur man kan göra fel när dom grå cellerna gått i strejk. Det visar dock på vilka problem det kan uppstå med flera parallella trådar. Så nu tänker jag använda den andra tråden när jag vill gnälla. Den här tråden tänker jag nu förstöra genom att skriva att jag mår bättre nu. Jippii. laugh.gif
Fialotta
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 12:14)
Är väl ingen som bråkar här?!! Jag säger vad jag tycker och det gör väl övriga med, gissar jag?
Jag är jättenöjd men att det är så lugnt och konfliktfritt här sedan den där tråden om Maudans chat försvann och med den en en massa "orosmoment" eller hur jag ska uttrycka det! Tror att antalet inlägg i småprat minskat med 3/4... som jag förutspått i tidigare diskussioner. smile.gif
Mvh
Fenja

Hoppsan...där fick jag ohmy.gif
Fenja
CITAT (maudan @ 10-02-2007, 12:27)

Nänä, jag menar inte alls så! Jag tycker det är ett bra initiativ med tanke på resultatet hittills. smile.gif
Mvh
Fenja
Fialotta
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 12:29)
CITAT (maudan @ 10-02-2007, 12:27)

Nänä, jag menar inte alls så! Jag tycker det är ett bra initiativ med tanke på resultatet hittills. smile.gif
Mvh
Fenja

Jag måste vara knäpp...jag fattar nada av vad du menar nu...går ut i solen i stället.
Fenja
laugh.gif Jag LOVAR att inte pm:a dig om medlemsskap sleep.gif .
Mvh
Fenja
Fialotta
CITAT (Fenja @ 10-02-2007, 12:36)
laugh.gif Jag LOVAR att inte pm:a dig om medlemsskap sleep.gif .
Mvh
Fenja

Men till vad...du gillar o tjafsa eller hur?
pejori
ojdå...vilket rabalder det blev för den här då sad.gif sad.gif

hade inte en aaaaning om att man måste byta titel på trådarna. laugh.gif laugh.gif
ska tänka på det när det blir en ny fortsättningstråd igen, som den "ordinarie" 2007 års gnälltråd är. smile.gif smile.gif
där var det inget tjafs om att byta titel inte laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon