Full version: det funkar inte
Bettis
Har gjort ett album, lagt in en bild, gått in och kopierat URL adressen. När jag sedan lägger till adressen får jag ett felmed.
Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet. Varför blir det så??? vad gör jag för fel??
Fenja
Var har du bilden du ska lägga in? I 'Mina bilder' eller? Jag tror att bilderna ska vara i Jpg -format, den ändrar du när du sparar ner dem i så fall.
Mvh
Fenja
Bettis
Jaha är det där problemet är, tack för hjälpen jag pröver igen, skam den som ger sig smile.gif
Alba
CITAT (Bettis @ 08-02-2007, 15:59)
Har gjort ett album, lagt in en bild, gått in och kopierat URL adressen. När jag sedan lägger till adressen får jag ett felmed.
Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet. Varför blir det så??? vad gör jag för fel??

Jag har varit med om att få upp den texten när jag slarvat och inte kopierat [B]hela[B] URL:en
Bettis
Jag kopierar och kopierar kollar och lägger upp om och om igen. Det blir inte bra, funkar inte jag får med dessa för.... saker ändå. Jag går in på paint och fixar och donar med bilderna skickar över till albumet, kopierar URL, allt väl sedan kommer dessa ..... texten upp. Jag vet inte vad jag gör för fel????
Alba
wink.gif
Alba
CITAT (Bettis @ 08-02-2007, 15:59)

Vad är dynamiska sidor?

Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet fick jag somfelmeddelande när jag försökte bifoga en bild. Vad betyder det?

Så här står det i Odlas FAQ om dynamiska sidor.

Det kan ha varit fel på länken, förmodligen var det adressen till sidan som bilden ligger på. Många sajter som t.ex. Yahoo kör med "dynamiska sidor" och adressen går till en sida som hämtar in bilden och lägger den där. Du måste lägga in adressen direkt till bilden som då slutar på något i stil med bild.gif eller bild.jpg.

Högerklicka på bilden du vill ha med och välj egenskaper, markera där adressen (url) till bilden, kopiera den och klistra in den i rutan som kommer upp när du klickar på bildknappen.
Bettis
Tack Alba men för mig funkar det inte!! har försökt och försökt och försökt och försökt, får alltid upp felmeddelande sad.gif sad.gif
KURT
CITAT (Bettis @ 13-02-2007, 10:25)
Tack Alba men för mig funkar det inte!! har försökt och försökt och försökt och försökt, får alltid upp felmeddelande sad.gif sad.gif

Om du länkar ditt album till din ID så kan andra se ditt album. Då kan vi också hjälpa dig med den rätta adressen till din bild.
Alba
Gå in under "Din kontrollpanel" längst upp på första sidan.
Därefter in under "Redigera Profilinformation"
Där hittar du "Användarnamn i ditt fotoalbum". Skriv in ditt anv.namn där så kommer vi att se ditt fotoalbum med en liten ikon längst ned på en sida i ett inlägg av dig.
Bettis
Tack Alba och Askar himla gulligt av er att hjälpa mig, jag gör ett nytt försök igen wub.gif rolleyes.gif
askar
Grattis! du fixade det... trägen vinner. smile.gif
Bettis
Men vad hände?!?!?!?!?! wacko.gif Det kom ju upp IMG denna gång också, ändå kom bilden med?!?!?! fattar noll, nu är det bara att göra om bilden den är lite för stor, så nu kan jag börja jobba på det smile.gif tack för hjälpen wub.gif
Alba
Ibland är det så. Man fattar inget men det fungerar till sist och det är ju huvudsaken. Lycka till med bilderna nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon