AnitaO
Vad använder ni?
Jag har en piratkopia av FrontPage just nu, som inte funkar längre så jag måste fixa nåt nytt.

Tycker FP är onödigt dyrt, så jag vill gärna ha tips på gratisprogram eller nåt som inte är så himla dyrt.
Jag kodar ändå det mesta manuellt, så jag behöver inte ha så flashiga program.
Limeblossom
Jag använder dreamweaver.
AnitaO
CITAT (Limeblossom @ 08-02-2007, 16:39)
Jag använder dreamweaver.

Vet du var man kan köpa det?
Limeblossom
Tyvärr inte....prova att googla smile.gif
Limeblossom
"Du kan hämta den senaste versionen av Dreamweaver hos www.adobe.se » och prova den gratis i 30 dagar. "
AnitaO
CITAT (Limeblossom @ 08-02-2007, 16:47)
"Du kan hämta den senaste versionen av Dreamweaver hos www.adobe.se » och prova den gratis i 30 dagar. "

Tack då kikar jag där smile.gif
AnitaO
Dreamweaver var ganska dyr sad.gif 5375:-
noora
Jag kodar allt manuellt, så då räcker det med en vanlig texteditor (t.ex. Notepad).
Gossen Ruda
Jag använder Front page men den fanns med när jag hyrköpte pc:n.
fruberglund
CITAT (AnitaGg @ 08-02-2007, 17:03)

Eller så kan ju nån vänlig själ kopiera programmet åt dig tongue.gif (men det har iiiiinte jag sagt att det går att göra såna dumheter) rolleyes.gif

Jag har en jättebra skiva med en "Dreamweaver-skola" som jag fått av en bekant...kopierad??? NEJ, INTE ALLS, hur kan ni tro det rolleyes.gif

Jag kör alltså med Dreamweaver smile.gif
AnitaO
CITAT (fruberglund @ 08-02-2007, 19:11)
Dreamweaver var ganska dyr  :(  5375:-

Eller så kan ju nån vänlig själ kopiera programmet åt dig tongue.gif (men det har iiiiinte jag sagt att det går att göra såna dumheter) rolleyes.gif

Jag har en jättebra skiva med en "Dreamweaver-skola" som jag fått av en bekant...kopierad??? NEJ, INTE ALLS, hur kan ni tro det rolleyes.gif

Ja, med dom priserna så får det nog bli nån svarta-börs-variant rolleyes.gif laugh.gif
ingrid fuxwall
CITAT (fruberglund @ 08-02-2007, 20:11)

fruberglund!!
Vilken hemsida du har - är full av beundran.

ingrid
elleave

PM:ar dig
KURT
Exempel på fria HTML-editorer listade hos Tucows
AnitaO
Tack elle och Kurt smile.gif wub.gif
krellus
Jag kör DreamWeaver på jobbet.
Privat så kodar jag helst själv i notepad eller liknande men när det blir "mycket" så underlättare det ju helt klart om man får "hjälp" biggrin.gif
KURT
Att "koda själv" i en enkel text editor fungerar utmärkt. Däremot så bör man ju dumpa Notepad, det finns många andra fria text editorer som funerar mycket bättre, t ex Crimson, som visar radnummer, kodar datakod i färg och tillåter kolumn editering.
AnitaO
CITAT (KURT @ 09-02-2007, 08:46)
Att "koda själv" i en enkel text editor fungerar utmärkt. Däremot så bör man ju dumpa Notepad, det finns många andra fria text editorer som funerar mycket bättre, t ex Crimson, som visar radnummer, kodar datakod i färg och tillåter kolumn editering.

Jag kodar också det mesta manuellt, men det är ändå ganska praktiskt med en editor. Man kan se slutresultatet bättre, och dom gånger man inte kan koden så kan man fuska lite biggrin.gif

Har laddat ner PageBreeze från Tucows, och det verkar helt OK.
krellus
CITAT (AnitaGg @ 09-02-2007, 08:50)
Att  "koda själv" i en enkel text editor fungerar utmärkt. Däremot så bör man ju dumpa Notepad, det finns många andra fria text editorer som funerar mycket bättre, t ex  Crimson, som visar radnummer, kodar datakod i färg och tillåter kolumn editering.

Jag kodar också det mesta manuellt, men det är ändå ganska praktiskt med en editor. Man kan se slutresultatet bättre, och dom gånger man inte kan koden så kan man fuska lite biggrin.gif

Har laddat ner PageBreeze från Tucows, och det verkar helt OK.

Det finns en "avancerad" notepad som heter UltraEdit som är riktigt bra...
KURT
CITAT (krellus @ 09-02-2007, 12:48)
Det finns en "avancerad" notepad som heter UltraEdit som är riktigt bra...

UltraEdit är bra, men den är inte fri.

En sammanfattning av alternativa text-editorer
faith
Jag har alltid kodat manuellt i notepad. smile.gif
noora

Jo, man bör dumpa Notepad. Jag använder Emacs, men det är inget jag brukar rekommendera till andra rolleyes.gif Ganska hög inlärningströskel om man ska ha nån nytta av finesserna.
myrtille
Kanske Anita hittat det hon var ute efter, men annars kan jag rekommendera Nvu (uttalas n-view) som är gratis och funkar på både Windows och Mac.
http://www.nvu.com/index.php
fruberglund
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-02-2007, 19:47)
CITAT (fruberglund @ 08-02-2007, 20:11)

fruberglund!!
Vilken hemsida du har - är full av beundran.

ingrid

Tack wub.gif

Man gör så gott man kan men jag är sån att jag aldrig blir nöjd smile.gif Skulle vilja ha snyggare grafik m. bilder som går i varann eller nåt sånt men då måste man nog kunna HTML-koder och ritprogram m.m. för så proffsigt går inte att få med Dreamweaver.
Limeblossom
Nej, nog vore det bra att kunna knacka lite själv....men...äh, jag har ju kompisar som är bra på det istället smile.gif
Jag borde verkligen ta tag i min hemsida, den är inte uppdaterad sen kriget. Men jag orkar inte, det finns så mycket annat som drar...två barn tex.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon