Hej. Vi kanske kommer sätta upp 2m högt Gunnebo stängsel längst med ena sidan på vårt tomt. Då detta inte är så vackert (Vi får det gratis.) så undrar jag om någon kan ge förslag på vintergröna klätterväxter så man slipper se åbäket! Vi bor i zon 4. Mvh Susan Kall.
Hedera helix i sorter - murgröna är väl vintergrön... Hydrangea integrifolia - klätterhortensia som inte fäller löven Men jag vet inte hur det är med härdigheten i zon 4. Mvh Fenja
susankall
12-02-2007, 12:10
Lätterbenved, den var fin. Hur hög blir den? Mvh Susan.
susankall
12-02-2007, 12:15
Murgröna tål inte zon 4, sorgligt nog. Jag ääälskar murgröna. Klätterhortensia ska nog klara klimatet, men är den vintergrön? Mvh Susan.
Fenja
12-02-2007, 15:01
Det finns klätterhortensior som inte är lövfällande ja, du får kolla det när du köper i så fall, att du får rätt. Mvh Fenja
Boxer
12-02-2007, 15:54
Klätterbenved - upp till zon 4, beroende på sort.
Katti med torpet
15-02-2007, 19:06
Är det bara jag som har problem med kodningen av åäö i SusanKalls inlägg? I min browser har de blivit utbytta mot andra tecken och inlägget blir därför ganska svårläst...
Måste korrigera mig själv; hennes första inlägge ser helt okay ut, det är hennes två sista som har fått hicka!
Boxer
15-02-2007, 21:46
CITAT (Katti med torpet @ 15-02-2007, 19:06)
Är det bara jag som har problem med kodningen av åäö i SusanKalls inlägg? I min browser har de blivit utbytta mot andra tecken och inlägget blir därför ganska svårläst...
Måste korrigera mig själv; hennes första inlägge ser helt okay ut, det är hennes två sista som har fått hicka!
Så är det här också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.