fruberglund
Hittade såna jättebra plastbackar på Granngården när jag var där idag, tror det är såna de själva fått varor i.

Har tänkt använda dem till att sätta omskolade utesådder i sen när de ska stå i egna krukor (eller bo med en kompis...men det pratar vi tyst om eller hur Kerstin och Anki) laugh.gif laugh.gif laugh.gif .

Gjorde världens klipp för de kostade bara 10:-/st. Köpte 2 st såna som på bilden och 3 stycken nästan dubbelt så höga. Där ska nog mina växter trivas bra och smidigt blir det när det är handtag på om man ska bära omkring dem smile.gif

Isak är med och assisterar såklart och ser till att allt går rätt till wub.gif

Alba
Åh vilken gullig assistent. Med den hjälpen blir nog sådden bra.
Åsa, mälardalen zon 2
Lökbackar brukar vi kalla dem på jobbet, i såna sätter vi tulpanlökarna.

Fenja
Jag använder sådana blå som champinjonerna kommer till affären i eller sådana som brödet levereras i. De är gratis! smile.gif
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
ja må säga att frösådden vuxit sen sist -han är ju snart trädgårdsmästare smile.gif!
Helen i Piteå Zon 5
Dom där backarna är superbra rolleyes.gif man kan ju även stapla dom på varandra...

söt hjälpreda wub.gif
Gåsis
Men det måste du väl förstå, att om du visar Isak på samma bild som några backar - vem tittar på dom wub.gif

Jättebra backar är det i alla fall. Här kan man snart inte få tag i gratis backar eftersom alla affärer blir storköp.

/Åsa
fruberglund
CITAT (Gåsis @ 08-02-2007, 22:34)
Men det måste du väl förstå, att om du visar Isak på samma bild som några backar - vem tittar på dom wub.gif

Jättebra backar är det i alla fall. Här kan man snart inte få tag i gratis backar eftersom alla affärer blir storköp.

/Åsa

wub.gif Nä, det förstås biggrin.gif

Ja, billiga var de i alla fall för så stora och kraftiga och kan man inte få gratis så är billigt näst bäst laugh.gif
Mia, zon 3
Höga varianter av såna backar är bra även senare, tycker jag. När man ska forsla iväg överflödet för försäljning, då kan man ställa det som inte är alltför högvuxet i sådana och trava lådorna på varandra. Såna platssparande knep är kanon, jag har över 3 mil till plantmarknaden som jag brukar stå på, så jag vill ju gärna få med allt i en vända... (och hur mycket man än monterar på takbox och fäller sätena och KLURAR så rymmer en volvokombi bara en viss volym.... det är för trångt på parkeringen där för att ta släpkärran...)

Jag brukar få bra brödkartonger av vår affär - inte så väldigt höga kanske. men bra ändå. Visst är det kul när man kan fynda!
KURT
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 08-02-2007, 19:45)
Dom där backarna är superbra rolleyes.gif man kan ju även stapla dom på varandra...

söt hjälpreda wub.gif

Om man staplar dem på varandra så fungerar det mycket bra att torka svamp i dem också. Man sätter bara en fläkt under (t ex en kupévärmare), och flyttar om dem ibland.
Lena i Torslanda
Själv får jag gratis blå backar i min ICA-butik. det är den typen som de får champinjoner mm i. De är överlyckliga att bli av med dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon