Full version: Rockdalabussresan
Åsa, mälardalen zon 2
Är det några fler odlaiter än jag som ska åka med på Rockdalas bussresa den 3 mars???

http://www.mamut.com/homepages/Sweden/1/8/...a/commdet31.htm
Dilara
malin72
hm ja det där lät ju tevligt smile.gif men inte lätt när man sitter och vrider på slantarna som man ska spara till mässan wink.gif
men jo jag vill åka rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Är det inga fler som ska åka??
kristerh
jag var lite sugen men det kom annat ivägen...
Åsa, mälardalen zon 2
Nu är det snart dags för bussresan. Jag måste åka tidigt i morgon jag är inte i stockhoms län så jag har en bit att resa på morgonen. +Jag har inventerat fuchsiorna i förrådet så jag vet vilka som garanterat lever så jag inte köper dubletter och jag har packat ner frukosten som jag tar med mig.
Åsa, mälardalen zon 2
Det blev lite pelargon och fuchsiasticklingar (fast inte så värst många om man jämför med en del andra som var med på bussresan).

ewa zon 3
Så fina sticklingarna ser ut Den gulbladiga fuchsian ser spännade, vad heter den?

/Ewa
Åsa, mälardalen zon 2
Det är autumnale som har höstfärger på bladen vilket man kan se här på en större planta
http://www.fuchsiajp.com/a-blog/archives/2...s1147411240.jpg

Jag köpte den mest för att bladverket var fint, då är ju växten dekorativ även när den inte blommar.
ewa zon 3
Jättefin Åsa tummenupp.gif

Den kan säkert bli hur läcker som i helst i en blandad ampel eller kruka

/Ewa
Storåtjejen
Den fuchsian var riktigt snygg i bladverket bravo.gif Kul med lite annorlunda utseende thumbsup.gif
Lady Hamilton
Inte ett dugg "avis" på dig Åsa innocent.gif ..........Men jag hoppas att även jag kan hitta en Fuchsia med lika vackra blad på Älvsjömässan blushing.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon