Ralf
Herre gud Anne Nicole Smith är död. En stor förlust för oss alla kulturälskare.

Hon dog antagligen av naturliga orsaker för henne, dvs en kombination av droger och sliten kropp...
Fizzgigg
Hon har nog haft ett ganska hårt liv på sitt sätt. En död son, ett vilt rättsligt slagsmål för ett arv som jag inte begriper varför hon inte skulle ha rätt till osv osv. Allting uppdraget med stora tidningsrubriker över hela världen.
faith
Hoppas hon känner frid nu.. sad.gif
krellus
Jag läste det *snyft*... Hon var en förebild för oss alla...
Stefan_S
CITAT
En paparazzivideo som visar Anna Nicole Smiths sista minuter i livet har sålts för över 500 000 dollar – drygt 3,5 miljoner kronor.

Länk.

När är det nog?
Räckte det inte med alla paparazzi när hon levde?
Var man tvungen att filma hennes allra sista minuter i livet?
För jäkligt. mad.gif mad.gif mad.gif
AnitaO
CITAT (Stefan_S @ 09-02-2007, 08:19)
CITAT
En paparazzivideo som visar Anna Nicole Smiths sista minuter i livet har sålts för över 500 000 dollar – drygt 3,5 miljoner kronor.

Länk.

När är det nog?
Räckte det inte med alla paparazzi när hon levde?
Var man tvungen att filma hennes allra sista minuter i livet?
För jäkligt. mad.gif mad.gif mad.gif

Smaklöst sad.gif
Lena i Torslanda
Oerhört smaklöst och hur kan man raljera över en människas död??!!
stina
Ibland undrar man vad dom som gör löpsedlarna har mellan pannbenen. Dagens löpsedel för .se (gratistidning för Stockholm) såg ut så här:

Överst med stora bokstäver - Anna Nicole Smith död
Under det - en bild på henne
Under det med stora bokstäver - Helgens nöje

Det såg faktiskt ganska makabert ut....

/Stina
Fizzgigg
Ett tragiskt människoöde helt enkelt. Eftersom jag aldrig träffade henne har jag ingen aning om hur hon var och jag tror inte att mediabilden är rättvisande även om den inte var fullständigt fel. Hon var värd ett bättre öden än vad livet gav henne. Oavsett vilket hoppas jag att hon har funnit frid och att hennes dotter får ett lugnare och värdigare liv, och förstås mina kondoleanser till hennes partner.
fruberglund
CITAT (krellus @ 09-02-2007, 08:14)
Jag läste det *snyft*... Hon var en förebild för oss alla...

Tycker det är synd när folk skriver så här...för jag tolkar i alla fall ditt (Krellus men även trådstartarens) inlägg som att det är oviktigt att hon har dött...

Kanske man kan tycka men hur som helst så har en MÄNNISKA dött...tycker inte man ska förminska sånt. Tänk om nån skulle himla med ögonen och säga samma sak om t.ex.en släkting till dig dog.

Sorgligt att man inte håller människoliv högre värderat än så sad.gif

Tycker synd om hennes 5-månaders dotter och hennes man hon lämnar efter sig...
faith
Jag håller med dig fruberglund.

Ralfs och krellus inlägg säger mer om dem själva, än vad de säger om Anna Nicole.
Gossen Ruda
Jo, ironi kan vara svårt att ta till sig. Huruvida en död människa kan känna frid kan nog diskuteras, enligt min livsåskådning känner man ingenting.
faith
CITAT (Gossen Ruda @ 09-02-2007, 10:03)
Jo, ironi kan vara svårt att ta till sig. /.../

Det finns kanske situationer när ironi bör undvikas av respekt?
Gossen Ruda
CITAT (faith @ 09-02-2007, 10:07)

Kanske, kanske inte. Jag tänker dock inte diskutera saken här och nu. rolleyes.gif
krellus
CITAT (faith @ 09-02-2007, 09:49)

Ralfs och krellus inlägg säger mer om dem själva, än vad de säger om Anna Nicole.

Jag erkänner att jag inte är en perfekt människa.

Jag är inget helgon heller... jag ska försöka bli en precis som du verkar vara "faith"... du begår säkert inga misstag.

Naturligtvis är jag inte glad över att hon har avlidit och det tror jag inte att Ralf är heller.
Bee
Det liknar lite hur det var när Marilyn Monroe dog. Jag är så gammal att jag minns. Jag var med min pappa i USA och på varenda kvällstidning hade dom bild på hur hon låg livlös i sängen med ett lakan svept runt kroppen.
Man var rätt smaklös och respektlös redan på ljuva 60-talet.
LadyG
CITAT (Bee @ 09-02-2007, 11:18)
Det liknar lite hur det var när Marilyn Monroe dog. Jag är så gammal att jag minns. Jag var med min pappa i USA och på varenda kvällstidning hade dom bild på hur hon låg livlös i sängen med ett lakan svept runt kroppen.
Man var rätt smaklös och respektlös redan på ljuva 60-talet.

Anna Nicole hade älskat den liknelsen, hon älskade Marilyn Monroe.
faith
CITAT (krellus @ 09-02-2007, 10:37)

Jag är inget helgon heller... jag ska försöka bli en precis som du verkar vara "faith"... du begår säkert inga misstag.
/.../

blink.gif sad.gif Jodå. Dock har jag lärt mig vanligt hyfs.
torvan
Jag tycker det är ett otroligt sorgligt människoöde.
Hade nog inte tyckt det för ett tag sen men har förstått
mer nu vad som kan ha drivit henne.
Min dotter pluggar i LA och är sedan några veckor
i Texas. Just i ett sånt område som Anna växte upp i,
en trailer i ett white-trash område. Min dotter har aldrig
varit med om ett så deprimerande område och folk.
Mexikohatare, Bushälskare och religösa fanatiker som
hela tiden röker på, även föräldrar.
Så det inte konstigt att hon tog chansen till ett annat
liv. Synd att hon inte klarade av att förvalta det.
Hoppas hennes dotter får ett bättre liv.

torvan
kristerh
Tragiskt slut på ett tragiskt liv, tråkigt för henne att gå bort sådär,
ännu mer tragiskt att de filmade hennes sista stund och sålde sad.gif
det verkar inte finnas någon slags empati hos somliga.
Tezzla
CITAT (faith @ 09-02-2007, 10:07)

Instämmer! Den som behärskar ironi vet när och hur den kan användas.
caprifol

Och jag håller också med. Säger också som Lena - hur kan man raljera över en människas - en ung människas - död?
caprifol
krellus
CITAT (faith @ 09-02-2007, 11:28)

/.../

Ja, och det är du säkert ensam om...
Du känner mig dessutom inte alls så *knip igen*
faith
CITAT (krellus @ 09-02-2007, 12:36)
CITAT (faith @ 09-02-2007, 11:28)

/.../

Ja, och det är du säkert ensam om...
Du känner mig dessutom inte alls så *knip igen*

Visst.
Sailor Pluto
En människa har dött en tragisk död och pajerna flyger genom luften sad.gif
krellus
Och vi har tyvärr sett det för många gånger förrut... jag är ledsen om jag bidrog till denna....

Allt från i mina ögon "oskyldiga" sex relaterade skämt(som inte har kommit från mig) som har eskalerat till världskrig. Märkligt...
Stefan_S
Tråden är tillägnad Ann Nicole Smith, låt den få förbli det.

Lady Hamilton
Visst förstår jag att massmedierna 'sörjer'........
En av deras största/vinstgivande 'guldkalvar' är borta. Nu måste de hitta någon annan som de måste jaga och tjäna pengar på.
Jag undrar unsure.gif har det någonsin stått något till hennes fördel i alla dessa 'nyheter'.........
Jag tycker att det har varit en hetsjakt på denna stackars kvinna Och jag är övertygad om att hon gjort massor som är bra, men det har troligtvis ingen velat skriva om mad.gif för det har inte gett 'stora rubriker och löpsidor' som de tjänat pengar på.
Nä jag tycker att det är tragiskt att en så pass ung människa skulle behöva uppleva så mycket ondska och 'hetsjakter' under sitt korta liv sad.gif
Sailor Pluto
Kommer någon ihåg serien som gick för några år sedan, där man fick följa hennes liv? Det var då jag blev förtjust i henne, för hon verkade så levande. Man fick se att hon hade en personlighet och inte bara var en blåst blondin. Och givetvis hittade medierna något att racka ner på även då...
Instämmer i det som Hamilton skriver, det är sorgligt att det ska behöva vara så.
Stefan_S
CITAT (Sailor Pluto @ 09-02-2007, 14:06)
Kommer någon ihåg serien som gick för några år sedan, där man fick följa hennes liv? Det var då jag blev förtjust i henne, för hon verkade så levande. Man fick se att hon hade en personlighet och inte bara var en blåst blondin. Och givetvis hittade medierna något att racka ner på även då...
Instämmer i det som Hamilton skriver, det är sorgligt att det ska behöva vara så.

Det är väl självklart att det fanns en människa bakom masken och inte "bara en blåst blondin".

För övrigt så är det nog ett givande och tagande massmedia - superstjärna.
Den ene behöver den andre. På gott och ont.

Däremot ser jag många liknelser med Ann Nicole Smith och Marilyn Monroe.
Bägge använde media för sitt kändisskaps skull och föll även offer för den stora massan. De gav vad media ville se....dock finns det alltid en baksida av myntet som inte alltid är lika glamourös.
Få vet nog egentligen vem människan bakom fasaden verkligen var.

Vila i frid, Ann Nicole.
AnitaO
Man ser ju också många paralleller med Elvis Presley.
Också ett tragiskt människoöde.
Verkar som om vissa personer har svårare än andra att motstå och kunna hantera den sortens mediauppmärksamhet.
Det kräver nog både styrka och självkännedom.
Sailor Pluto
Jag menade att media gav ENBART den bilden av henne, och struntade i resten rolleyes.gif . Visst förstod jag att hon hade en personlighet, fast det var en trevlig överraskning att den var så sprudlande. Åtminstone visade hon den sidan i programmet. Förmodligen hade hon det inte lätt ens innan hon blev "kändis".
AnitaO
CITAT (Sailor Pluto @ 09-02-2007, 14:23)
Jag menade att media gav ENBART den bilden av henne, och struntade i resten rolleyes.gif . Visst förstod jag att hon hade en personlighet, fast det var en trevlig överraskning att den var så sprudlande. Åtminstone visade hon den sidan i programmet. Förmodligen hade hon det inte lätt ens innan hon blev "kändis".

Jo, det var väl den sidan av henne som sålde flest tidningar som fick dominera sad.gif
Skandalpressen är ju inte kända för att vara särskilt sakliga sad.gif
Sailor Pluto
Det har du rätt i, AnitaGg. Man kan undra varför man ens bemödar sig om att läsa såna tidningar, när det är känt att de vinklar allt åt skandalhållet... Även om man inte köper tidningen själv så ser man ju rubrikerna, speciellt i Aftonbladet och Expressen. Finns det ens tidningar som är befriade från det här fenomenet?
faith
CITAT (Sailor Pluto @ 09-02-2007, 14:31)
Det har du rätt i, AnitaGg. Man kan undra varför man ens bemödar sig om att läsa såna tidningar, när det är känt att de vinklar allt åt skandalhållet... Även om man inte köper tidningen själv så ser man ju rubrikerna, speciellt i Aftonbladet och Expressen. Finns det ens tidningar som är befriade från det här fenomenet?

Jag gjorde ett aktivt val för ca 10 år sedan och sedan dess har jag inte köpt en enda veckotidning vars affärsidé är att skriva om kändisar. Som konsument har man stor makt, mer makt än de flesta är medvetna om. smile.gif
Stefan_S
CITAT (AnitaGg @ 09-02-2007, 14:22)
Verkar som om vissa personer har svårare än andra att motstå och kunna hantera den sortens mediauppmärksamhet.

Sant.
Stefan_S
CITAT (faith @ 09-02-2007, 14:37)
Jag gjorde ett aktivt val för ca 10 år sedan och sedan dess har jag inte köpt en enda veckotidning vars affärsidé är att skriva om kändisar. Som konsument har man stor makt, mer makt än de flesta är medvetna om. smile.gif

Visst är det så.

Klokt beslut, föresten. wink.gif
Själv har jag aldrig köpt en veckotidning. smile.gif
stina
Men vi ska inte glömma att det mellan många journalister och "kändisar" är en "give and give-situation". Tidningen tjänar på att exponera och kändisen tjänar på att bli exponerad. Inte sällan ett nära och gott samarbete dem emellan.
faith
CITAT (stina @ 09-02-2007, 14:43)
Men vi ska inte glömma att det mellan många journalister och "kändisar" är en "give and give-situation". Tidningen tjänar på att exponera och kändisen tjänar på att bli exponerad. Inte sällan ett nära och gott samarbete dem emellan.

Visst är det så. Jag vill dock inte bidra ekonomiskt till någondera sida. smile.gif
Tezzla
CITAT (Stefan_S @ 09-02-2007, 14:41)
CITAT (AnitaGg @ 09-02-2007, 14:22)

Sant.

på vilket vis var Elvis ett tragiskt människoöde? Det var väl endast de sista åren som var beklämmande, innan dess levde han väl ett "hyfsat normalt och bra" liv?
Stefan_S
CITAT (stina @ 09-02-2007, 14:43)

Visst är det så.
Precis som jag skrev lite tidigare i tråden.
Stefan_S
Jag tycker att diskussionerna som förs i Ann Nicole Smiths tråd är intressanta, men med tanke på respekt för henne, så lyfter jag ut ämnet till en egen tråd - för diskussion - om det är okej?

"Superstjärnor och media".
LadyG
CITAT (Stefan_S @ 09-02-2007, 13:35)
Tråden är tillägnad Ann Nicole Smith, låt den få förbli det.

Absolut.
Ophelia

Naturligtvis är jag inte glad över att hon har avlidit och det tror jag inte att Ralf är heller.

Givetvis är du ingen perfekt människa. Fånig kommentar till faith. Om du inte kan hysa en vuxen människas respekt så kan du väl låta bli att hamra på tangenterna.

Jag tycker det är tragiskt när en såpass ung människa går bort, oavsett vem det än månde vara.
zaaritha
Hon levde ett hektiskt liv!
Jag tycker att det är mysko detta;hon ska alltså dött på samma vis--som
sin son?!
Vore jag i rättsväsendet, skulle jag kolla Howard Stern noga!
Han kanske vill åt hennes ev. pengar?
Och babyn, då? Hur går det m den? Hoppas att nu inte den dör......... wink.gif
fruberglund
CITAT (Sailor Pluto @ 09-02-2007, 14:31)
Finns det ens tidningar som är befriade från det här fenomenet?

Trädgårdstidningar såklart biggrin.gif (det var ju inte det du menade men jag kunde inte låta bli wub.gif *flåt*)

Gällande Anna-Nicole så läste jag nån sån där blaska hos frissan där hon låg på nån lyxjakt...jag måste säga att hon såg väldigt konstig ut, helt förvriden i ansiktet...synd att det ska behöva gå så utför sad.gif

Jag hoppas bara barnet får det bra nu och håller med om att det bör utredas och det kommer det säkert göra också...om inte annat så vill väl media ha svar unsure.gif
KarinWikman
Ett tragiskt öde.
Jag blir beklämnd över hur respektlöst en människa behandlas t.o.m. när hon är död.....hon bar ju på en stor sorg efter sin döde son också och hennes liv var nog bedrövligt sorgligt, det gör mej ont om henne, verkligen.

"Det är synd om människan" som Strindberg sa.

Jag gillar att läsa"skvaller" det visar att många av de kända och rika är mycket värre än vad vi vanliga människor någonsin kan vara.

Däremot så tycker jag att det är sorgligt när ett liv går till spillo, även om det är självförvållat, fattig som rik, känd eller okänd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon