Full version: STA
Elisabeth P
Nu har jag tänkt att jag ska gå med i STA.
Men om jag vill vara med på växtmarkander bl a. måste jag då vara med även i en lokalkrets?

Om jag nu ska gå med i en lokalkrets, har ni då erfarenheter av Göteborgs lokalkrets och Älvsborgskretsen?
Dessa två ligger närmst där jag bor, men vad tycker ni om dem?

Lisa
kerstin z5-6
ja du måste vara med i lokalkretsen -de är ju de som ordnar tex växtmarknader
Göteborgskretsen har jag träffat en del från , då de ordnade riksmötet -de var alla trevliga
Men du får säkert mer lokala svar smile.gif
K
Lars-Olof Arvids
Jag har gått med i Göteborgskretsen i år, men inte hunnit vara med på något möte än. Däremot är jag sedan flera år aktiv i Bohuslän-Dalslandskretsen, där det är full aktivitet och mycket trevligt på mötena. Som medlem i en lokalkrets brukar det också gå bra att vara med på grannkretsens växtmarknader. Ett par gånger har jag varit med hos göteborgarna i Trädgårdsföreningen, vilket var väldigt roligt. Även om man säljer mycket har man alltid med sig en hel del hem också, för man kan ju inte låta bli att handla roliga växter av de andra som är med!

Olle
Mia, zon 3
Precis - lokalkretsarna brukar samarbeta om en del, och man brukar få delta i varandras evenemang. Jag är med i Östgötakretsen, och vet att de brukar samköra med Smålandskretsen ibland.

Är jättenöjd med mitt medlemsskap! Men jag blir lite avundsjuk när jag hör hur mycket det hittas på i Skånekretsen, där en släkting är medlem...
Elisabeth P
Rent spontant känns det som att Göteborgskretsen är större än Älvsborgkretsen och kanske därmed har mer aktivitet. Men det är ju inte säkert att det är så?
Om någon har erfarenhet av Älvsborgskretsen så hör av dig och skriv vad du tycker.
Man kan ju alltid hoppas att de samarbetar som ni skriver.

Jag bor ju närre Borås, men som sagt om den inte ger lika mycket så är det ju bättre att ansluta sig till Göteborg.

Velig blink.gif wacko.gif NÄÄÄÄ...............inte alls.

Okej, lite då tongue.gif wink.gif /Lisa
Elisabeth P
Det skulle var roligt att veta vilka som är med i Göteborgskretsen och Älvsborgskretsen?
Alltid kul att utbyta erfarenheter, tankar och idér. Kanske ochså möjlighet att samköra till kommande växtmarknader mm.

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon