Full version: Odlas lök erbjudande
Lady Hamilton
Fick idag nyhets brevet........ wub.gif
Ser att de tar 49:- för en chokladblomma i år ohmy.gif I fjol kunde man köpa 3st för 39:- Och jag som inte vet om mina har klarat övervintringen unsure.gif
Har satt ner de övervintrade knölarna i krukor idag............
Sedan allt annat som man kan köpa wacko.gif Och så skall man till STLM.....och även där vill man handla.........Detta blir svårt huh.gif tongue.gif
Elisabeth P
Jag vågade inte ens titta. Klickade bort det direkt.
Här får bara inte plats mer, med tanke på allt som jag har beställt och bytt laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Lisa
Eva i Skåne
Oj då. Jag borde gjort som du Lisa sleep.gif
Men jag gjorde tvärt om laugh.gif Tänkte på alla mina dahlior som ruttnade i höstas och vips så hade jag beställt lite nytt för drygt 400.

Platsbrist unsure.gif blink.gif Jodå, men det har löst sig vartenda år hitintills rolleyes.gif
Betty
Jag är en karaktärslös människa... har ju inte plats med fler ju...
Men så kom jag på en finfin ursäkt! biggrin.gif Eftersom jag inte ska på Älvsjömässan i år så spar jag ju en massa pengar. Och de pengarna kan ju inte bara ligga där och skräpa i plånboken - så det är väl bäst att jag skyndar mig och köper nåt vettigt för dem, annars blir det väl bara godis och choklad och sånt av dem... rolleyes.gif Så då blev det en hälsosam knöl&lökbeställning från Odla i stället, sunt va!!? biggrin.gif
Margaretha
Det sas för ett tag sedan att ett fröerbjudande var på väg, och nu pratar ni om lökar.Jag har inte fått någotdera.

Fast det gör inget. Jag har fått två frakturer i min arm, så jag kommer nog inte att kunna hantera krukor och jord på flera månader.Så kan det också gå.

Men jag tittar gärna på bilderna! wub.gif
Betty
CITAT (Margaretha @ 09-02-2007, 18:11)
Det sas för ett tag sedan att ett fröerbjudande var på väg, och nu pratar ni om lökar.Jag har inte fått någotdera.

Fast det gör inget. Jag har fått två frakturer i min arm, så jag kommer nog inte att kunna hantera krukor och jord på flera månader.Så kan det också gå.

Men jag tittar gärna på bilderna! wub.gif

Fröerbjudandet finns på Odlas förstasida, högst uppe till högerKolla här
Så tråkigt med din arm, krya på dig. smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Ja, jisses vad fort pekfingret klickade KÖP biggrin.gif biggrin.gif blev Liljor för nästan 400:- fattar INTE hur det går till wink.gif blink.gif
Betty
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 09-02-2007, 20:07)
Ja, jisses vad fort pekfingret klickade KÖP biggrin.gif biggrin.gif blev Liljor för nästan 400:- fattar INTE hur det går till wink.gif blink.gif

laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Margaretha
Tack Betty! Där fanns fröna! Och lökerbjudandet kom i kväll. Kanske jag inte kan behärska mig ändå!?!?!

laugh.gif unsure.gif laugh.gif
malin72
nej usch jag tyckte inte att det fanns något fint alls i år sleep.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif jag har STORA problem att hålla mig till mässan unsure.gif
Betty
CITAT (Margaretha @ 09-02-2007, 23:02)
Tack Betty! Där fanns fröna! Och lökerbjudandet kom i kväll. Kanske jag inte kan behärska mig ändå!?!?!

laugh.gif  unsure.gif  laugh.gif

Ja egentligen behöver man inte båda armarna för att plantera några lökar/knölar i krukor....eller? Inte om man verkligen vill, eller hur? tongue.gif
Jag hade ena armen i gips i tre månader en gång, man blir en fena på att fixa "allt" med en arm efter ett tag. biggrin.gif

Om du sen inte klarade av att behärska dig så kommer du att bara vara glad för det, och tycka att det var så värt besväret sen i sommar när armen är läkt och alla de fina blommorna blommar. biggrin.gif
Maria_z5
Det ordnar sig alltid, jag planterade ner ca 100 perennplantor och grävde om lite i rabatten sista dagarna på min graviditet för att jag ville ha något att njuta lite av när plutten wub.gif kommit. Det gick fint fastän jag hade foglossning och bara kunde krypa omkring på alla fyra med plantor och spadar och jordsäckar. laugh.gif laugh.gif

Det ordnar sig alltid.

/Maria smile.gif
Betty
CITAT (Maria_z5 @ 10-02-2007, 10:17)
Det ordnar sig alltid, jag planterade ner ca 100 perennplantor och grävde om lite i rabatten sista dagarna på min graviditet för att jag ville ha något att njuta lite av när plutten wub.gif  kommit. Det gick fint fastän jag hade foglossning och bara kunde krypa omkring på alla fyra med plantor och spadar och jordsäckar. laugh.gif  laugh.gif

Det ordnar sig alltid.

/Maria  smile.gif

laugh.gif Du borde bli medlem i Mad Gardener Society ! Man får t.o.m. ett diplom som man kan rama in och hänga upp på väggen biggrin.gif

Margaretha
CITAT (Betty @ 09-02-2007, 23:12)
CITAT (Margaretha @ 09-02-2007, 23:02)

laugh.gif  unsure.gif  laugh.gif

Ja egentligen behöver man inte båda armarna för att plantera några lökar/knölar i krukor....eller? Inte om man verkligen vill, eller hur? tongue.gif
Jag hade ena armen i gips i tre månader en gång, man blir en fena på att fixa "allt" med en arm efter ett tag. biggrin.gif

Om du sen inte klarade av att behärska dig så kommer du att bara vara glad för det, och tycka att det var så värt besväret sen i sommar när armen är läkt och alla de fina blommorna blommar. biggrin.gif

Jag misstänker starkt att du har rätt! Så det blir en liten beställning -absolut ingen stor i år - i alla fall! Kan man göra en pannkakssmet med vänsterhanden så.......... tongue.gif
Kajsa
Det blev liljor och dahlior, kunde inte motstå, karaktärslös som man är biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon