ingrid fuxwall
09-02-2007, 19:54
Jag håller på med en mössa som jag kopierar från en befintlig men har glömt hur man gör avmaskning, typ sådan som är på raglanärm.
Någon som kan berätta för mig, orkar inte gå igenom mina "snedgardrober" för att leta rätt på lådan med stickmönster så jag hoppas på Er hjälp - HJÄLP!
ingrid
Jag vet inte hur man avmaskar en raglanärm, men jag kan två typer av avmaskning:
1. Sticka ihop två maskor
2. Sticka två maskor, lyft den första stickade maskan över den sista stickade och släpp. Vips - två maskor blev en.
/Stina
Till raglanärm gör man som Stina 2.
ingrid fuxwall
09-02-2007, 20:13
CITAT (askar @ 09-02-2007, 21:06)
Till raglanärm gör man som Stina 2.
Ok, men hur gör man i slutet?
Vilka änglar Ni är!
ingird
När du bara har en maska kvar menar du? Då klipper du av tråden och drar den igenom sista maskan bara . Å vips - ingen maska kvar!
Björken
09-02-2007, 20:54
Raglan stickas i början på varvet 1 rm lyft en maska , sticka 1 m , drag den lyfta masken över, i slutet på varvet sticka tills tre m återstår och sticka 2 r tillsl
Glömde skriva först att du ska inte räkna in kantmaskan
ingrid fuxwall
09-02-2007, 21:50
CITAT (Björken @ 09-02-2007, 21:54)
Raglan stickas i början på varvet 1 rm lyft en maska , sticka 1 m , drag den lyfta masken över, i slutet på varvet sticka tills tre m återstår och sticka 2 r tillsl
Kör på ditt sätt
ingrid
CITAT (ingrid fuxwall @ 09-02-2007, 22:50)
CITAT (Björken @ 09-02-2007, 21:54)
Kör på ditt sätt
ingrid
Gör det Ingrid - Björken verkar vara duktig på stickning!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.