Full version: Ni som stickar
ingrid fuxwall
Jag håller på med en mössa som jag kopierar från en befintlig men har glömt hur man gör avmaskning, typ sådan som är på raglanärm.

Någon som kan berätta för mig, orkar inte gå igenom mina "snedgardrober" för att leta rätt på lådan med stickmönster så jag hoppas på Er hjälp - HJÄLP!

ingrid
stina
Jag vet inte hur man avmaskar en raglanärm, men jag kan två typer av avmaskning:

1. Sticka ihop två maskor
2. Sticka två maskor, lyft den första stickade maskan över den sista stickade och släpp. Vips - två maskor blev en.

/Stina
askar
Till raglanärm gör man som Stina 2.
ingrid fuxwall
CITAT (askar @ 09-02-2007, 21:06)
Till raglanärm gör man som Stina 2.

Ok, men hur gör man i slutet?

Vilka änglar Ni är!

ingird
stina
När du bara har en maska kvar menar du? Då klipper du av tråden och drar den igenom sista maskan bara . Å vips - ingen maska kvar! rolleyes.gif
Björken
Raglan stickas i början på varvet 1 rm lyft en maska , sticka 1 m , drag den lyfta masken över, i slutet på varvet sticka tills tre m återstår och sticka 2 r tillsl
Glömde skriva först att du ska inte räkna in kantmaskan
ingrid fuxwall
CITAT (Björken @ 09-02-2007, 21:54)
Raglan stickas i början på varvet 1 rm lyft en maska , sticka 1 m , drag den lyfta masken över, i slutet på varvet sticka tills tre m återstår och sticka 2 r tillsl

Kör på ditt sätt

ingrid
stina
CITAT (ingrid fuxwall @ 09-02-2007, 22:50)
CITAT (Björken @ 09-02-2007, 21:54)

Kör på ditt sätt

ingrid

Gör det Ingrid - Björken verkar vara duktig på stickning! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon