Full version: Ledaren i Hundsport
AnitaO
Om ni inte har HS så citerar jag inledningen.

CITAT
Gott nytt år! Men vad är detta annat än kollektivt vanvett.
Vad är det som gör att en sedväja som går ut på att man vill hylla det nya årets ankomst så fullständigt spårar ur till att bli de ohämmade explosionernas natt.
Vad är det som gör att media kan rapportera om tiotusentals lidande husdjur, om avslitna fingrar och fördärvade ansikten utan ett enda uns av reflektion.
Vad är det som gör att politiker med en förbluffande flathet ser eländet accelerera utan att ens fundera.
Vad är det som gör att de som normalt bryr sig om vår miljö plötsligt anser det vara OK att vräka ut tonvis med oförbrända kolväten och tungmetaller i vår natur.
Varför accepteras att nyårsafton blivit de anlagda brändernas högtidsafton utan att någon andas om att man borde göra något åt de raketer som är orsaken.

Det är dessutom inte bara nyårsafton. Mer eller mindre hela december har börjat gå i smällandets tecken.
Den framgång som vi tyckte oss ha uppnått när det gäller smällarförbudet har visat sig vara en pyrrhusseger.
Den pyrotekniska branschen har med all önskvärd tydlighet visat att man inte är beredd att ta något som helst ansvar,
utan tvärtom har man "produktutvecklat" så att smällarförbudet inte längre är värt pappret det är skrivet på.
Anma
Ja, man kan ju undra hur det kommer sig? Håller med i varje ord.
För min del kan fyrverkerier förbjudas helt, på sin höjd kan alla kommuner ordna ett eget, kontrollerat fyrverkeri kl 00.00 på nyår. Tänk vad mycket samhället skulle spara på det!
AnitaO
Jag kan ju inte låta bli att dra paralleller med proffsboxning ... det är ju förbjudet för att det är så mycket skador.
Och då skadar dom ju ingen annan än sig själv!! blink.gif
Maria_z5
Håller med er helt och hållet!

Förbluffande att det fortgå och då menar jag både smällare och boxning som nu kommit tillbaka då den första tävlingen gått av stapeln i Sverige nyss.

/Maria
Leia
Instämmer! mad.gif Hatar smällarna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon