Full version: Hamilton
Alba
Hamilton - ser du min lilla stolthet

biggrin.gif

Lady Hamilton

Grattis! Där ser du vad du kan!
malin72
nu är jag nyfiken i en strut vad är det för bebis smile.gif wub.gif
Lady Hamilton
Det är en blå Miniänglatrumpet.....
Alba
Ja och den har ett syskon i en annan kruka.
malin72
åhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wub.gif wub.gif wub.gif avis tongue.gif
ewa zon 3
Oj, så söt wub.gif
Med en liten "mössa" också wink.gif

/Ewa
Alba
segerhuva tongue.gif
Lady Hamilton
Alba
Om du dokumenterar noga (så datum, temperatur, grotid m.m.) och sparar bilderna så kan du lägga in ditt "så råd" på AoT. Då kan andra få hjälp av dig när de skall så wub.gif Vill du sedan komplettera med en bild på fröna....så kan jag 'bidra' med det.
Alba
Jo jag brukar skriva ganska detaljerat. Ska tänka på AOT.
Maggan H
Grattis Alba! Alltid lika kul när de sticker upp lilla hättan! biggrin.gif
I fjol grodde mina på 8 dagar, temperatur minns jag inte, men troligen stod dom på värmegolvet i badrummet, och 3 av 7 grodde. smile.gif Dottern fick en till sin balkong, där den också dog samma år sad.gif ....
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 10-02-2007, 16:16)
åhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wub.gif wub.gif wub.gif avis tongue.gif

Om du vill ha kan jag fixa 'Vit' men vill du ha blå kan jag inte lova 'rotad' utan det kan bli så att du får ta 'orotad'..........det är lixom en del andra plantor som står på 'rotning' i kuvösen..........Hur många Pepino vill du ha? det är 2-3 små plantor i varje kub........Bra att veta inför resan till STLM
malin72
tongue.gif tongue.gif tongue.gif nu längtar jag ännu mer till mässan rolleyes.gif
den blå är jag förälskad i så wub.gif wub.gif wub.gif
en kub måste ju räcka unsure.gif unsure.gif eftersom att radhus tomten kommer ju bli överfull som det är nu rolleyes.gif
mina sådder av gyllenbär och pepino och tomat är väl det som får plats tongue.gif

men hur har du dina pepino unsure.gif unsure.gif kan ju bara antingen sätta i mark eller stora krukor,vad är bäst för dom unsure.gif
Lady Hamilton
Jag har mina i stora krukor De vill ju gärna ha lite varmt och det blir ju 'varmare' i krukor inbillar jag mig. Sedan är det ju lättare också att flytta dem om man vill
malin72
CITAT (Hamilton @ 11-02-2007, 08:10)
Jag har mina i stora krukor De vill ju gärna ha lite varmt och det blir ju 'varmare' i krukor inbillar jag mig. Sedan är det ju lättare också att flytta dem om man vill

vad bra det var var jag tänkte wub.gif
Alba
En liten kort rapport från Acnistus Australis (ja jag vet att det bytt namn)

I dag har nu 5 frö grott.
Lady Hamilton
CITAT (Hamilton @ 10-02-2007, 15:38)

Hoppas du känner hur golvet gungar................
laugh.gif
Alba
Oh ja - jag trodde det var jordskalv biggrin.gif
Alba
Min "Lady Hamilton" växer så det knakar.....ja jag kallar den Lady Hamilton. Acnistus Australis säger alla andra biggrin.gif

Plantorna växer så det knakar. Bilden gör dem inte full rättvisa - de är sååå kraftiga och fina.
Alba
blev fel - raderat inlägg
Lady Hamilton
Grattis! Väldigt fina plantor du har wub.gif 000.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon