Full version: Habegäret
Ciczi
Beställarfingret har varit i farten igen... ohmy.gif Det blev visst 500 spänn frö och sambon säger inget längre om sådana summor... sleep.gif Antar att han givit upp laugh.gif

Hittade en massa fröer som jag bara måste ha... biggrin.gif

Ciczi
joulanta
HEJ
Va trvligt att träffa en till med samma last som jag.
Jag beställer också en massa från olika kataloger , brukar ropa in en del fröer på tradera.
Till skillnad från dej så bor jag i västerbotten zon 6-7
Elizabet rolleyes.gif
kerstin z5-6
Haha -välkommen -vi är många i såträsket här -och många från norr

Västerbotten även här smile.gif
Vad blev det för frö Ciczi??
Ciczi
Har faktiskt fyllt två såboxar med fröer idag. Kände för att göra det. Det blev 30 plantor tagetes, lite persilja, spiskummin, timjan, solokra och bellisar

Sånt blir man glad av wub.gif

När jag ändå var i farten klippte jag till mina paradisträd. Blev många sticklingar av det.

Ciczi
joulanta
Hejsan
Det blev många olika fröer b,l.a 7 olika dubbla petunior, rosa bergsvallmo, kaskadbergvallmo massor med perenna vallmo, tobak lime, knekt, blå,
massor med kryddor, dockkrage och en hel del annat perenner och ettåringar.
Vart i västerbotten bor du?
Elizabet biggrin.gif
kerstin z5-6
Bodbysund smile.gif Burträsk-och du ?
Penstemon
Tjänare Joulanta! Jag är också från Västerbotten zon 6-7.
Maria_z5
Hej Joulanta!

Ytterligare en så och trädgårdsgalen Västerbottning här!
biggrin.gif

Lyckades hålla mig i styr på de båda Odlaerbjudandena så det blev bara ca 70kr men å andra sidan så ligger årets sortantal närmare 40 och jag är bara nybörjare....
Skönt med en last man inte blir riskerar hälsan på eller får andra negativa bieffekter.

/Maria
joulanta
Hej
Va kul att det är många norrlänningar som är på forumet. Själv så bor jag i Mensträsk utanför Norsjö.
Igår satte jag olika blomstertobak b.l.a den limegröna jag hadde den ifjol den var jätteläcker.
Jag för dagbok över mina sådder annars kommer jag inte ihåg när det är mest lämpligt att så. Man gör ju misstag och då är det bara att skriva in det samt det som blir toppen. Ganska kul läsning.
Men man måste vara frö och planttokig för att fatta det.
Elizabet

Maria_z5
Jag har precis börjat logga mina sådder jag kan tänka mig att det blir spännande att läsa dem längre fram när jag har mer att titta tillbaka på och när jag kan se resultaten av sådderna. smile.gif
Sitta och jämföra såtemp och annat jo, man måste nog vara frö och planttokig för att förstå det.

/Maria biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon