Full version: Vad är detta?
therese.kvist
hej har precis försökt lägga upp ett fotoalbum.
Är det någon som vet vad det är för blomma jag hittade förra sommaren???

Hur gör man när man ska bifoga en bild till ett inlägg???
Åsa, mälardalen zon 2
Hittar inget album, du måste länka ditt album till din profil för att man ska kunna hitta det. Gå in i kontrollpanelen för att länka.

För att infoga bild ska du klistra in bildadressen i rutan som dyker upp när du klickar på bild knappen.
Adressen till bilden hittar du under egenskaper ifall du högerklickar på bilden du vill infoga
Piccante
Om du har lagt in bilden i ditt album så högerklickar du på bilden och klickar på "kopiera bildadress". Sedan när du vill ha in bilden i ett inlägg så klickar du på "BILD" knappen ovanför rutan där man skriver och klistrar in den kopierade adressen till din bild i fönstret som öppnas.

Gå gärna in på testforum längre ned på indexsidan och testa lite så ser du hur det funkar smile.gif Där finns dessutom mer hjälp om man behöver det. Dessutom finns det nog i supportforum oxå.
Fenja
Om du går via kontrollpanelen, till din profilinformation och skriver i där att du har ett album, kan vi alla titta i det och se vad du menar. Då kommer kamerasymbolen fram som du ser här under mitt inlägg.
Angående hur du lägger in en bild i inlägget så finns det flera trådar om det i support- och testavdelningen där du kan lära dig exakt! smile.gif
Mvh
Fenja
therese.kvist

Vad är detta???
therese.kvist
Ingen som vet???
Piccante
Jag är så dålig på trädgårdsväxter (för du hittade den i trädgården va?)men det ser ut som någon lejongapsväxt typ någon förgätmigej eller någon annan myosotisart unsure.gif
Lotta i Gbg
Jag skulle tro att det är en praktveronika, Veronica austriaca ssp teucrium, du kan jämföra dessa bilder på Google. Det finns en namnsort som heter Knallblau som är rätt vanlig. Googlesökning
Henrik_
Jodå, visst är det praktveronica...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon