Elisabeth P
Visst ser det ut som om dom kommer klara sig eller vad tror ni?

Har jag klippt min änglatrumpet för hårt tro ni? Jag kan se små nya bladknoppar lite varsatns i alla fall

Och så var det stamrosen

En närbild på stamrosen som i alla fall har gröna grenar fortfarande och även här kan jag se lite gröna bladknoppar.

Lisa
Kajsa
Ser jättebra ut laugh.gif
Elisabeth P
Åhhhhhh, vad glad jag blir wub.gif laugh.gif

Har väl varit lite orolig för ängeln, jag menar om jag klippt den för hårt och så. Men som sagt det kommer nytt biggrin.gif .

Lisa
pejori
tror inte det är någon fara med ängeln heller...möjligtvis att du missar en del av blommningen, men det blir säkert bra smile.gif
Elisabeth P
Ja, jag är så glad att det gått så bra som det hittills har gjort wub.gif

Hoppas jag klarar dom hela vägen till blommning bara, då återkommer jag med bilder wub.gif

Lisa
ingrid fuxwall
Hur har du förvarat dem under vintern?

ingrid
Elisabeth P
I mitt garage som håller en temp på 5 till 12 grader.
Jag har haft mörkt ända tills nu och bara gett dem en skvätt vatten ca en gång i månaden.
Rätt eller fel, men det ser ut som om jag har klarat dem för första gången laugh.gif wub.gif

Lisa
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lisa:) @ 13-02-2007, 11:06)
I mitt garage som håller en temp på 5 till 12 grader.
Jag har haft mörkt ända tills nu och bara gett dem en skvätt vatten ca en gång i månaden.
Rätt eller fel, men det ser ut som om jag har klarat dem för första gången laugh.gif wub.gif

Lisa

det är bra som du har gjort det , kanske du ska spara mer av änglatrumpeten och bara klippa om det verkligen måstes
Elisabeth P
CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 12:01)
kanske du ska   spara mer av änglatrumpeten och bara klippa om det verkligen måstes

Jo, tyvärr insåg jag det lite sent sad.gif .
Men jag hoppas att jag inte klippt bort alla blomanlag utan att den kan hämta sig till nästa sässong

Lisa
Eva St
Inga problem kommer den bara igång och sedan får rejält med gödning och vatten under vår och sommar så kommer den att ge dig massor tillbaka
laugh.gif rolleyes.gif Grattis.
Eva St
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lisa:) @ 13-02-2007, 12:08)
CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 12:01)
kanske du ska   spara mer av änglatrumpeten och bara klippa om det verkligen måstes

Jo, tyvärr insåg jag det lite sent sad.gif .
Men jag hoppas att jag inte klippt bort alla blomanlag utan att den kan hämta sig till nästa sässong

Lisa

det är ingen fara , du kommer få en sen blomning , men helst ska man inte klippa på dom alls . men din är redan delat i ett ( Y V delning ) vilket gör att du har blommanlag . men till nästa höst klipp inte ner den
Elisabeth P
Tack ska ni ha wub.gif
Ska tänka på att inte vara för hård med saxen nästa gång.

Lisa
Elisabeth P
Jag vet att jag skrivit detta någon stans och fått svar, men nu är det kaos i mina anteckningar och jag kommer inte ihåg vad ni sa blink.gif sad.gif

Det gäller alltså när jag bör plantera om änglatrumpeten?
Den har stått under extraljus sedan 6/2 och får vatten dagligen, eller åtminstone varannan dag.

När är det läge att plantera om stamrosen?
Den står inte under ljus ännu.

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon