Full version: Jag vill inte!
Gossen Ruda
Totalvägran. Inget hjälpte så till slut blev det inbärning. Tur att det inte var en S:t Bernhard. biggrin.gif

Ramoth
Små hundar kan vara väldigt praktiska ibland!

Själva har vi haft en chihuahua som vakt- och gårdshund.
Funkade jättebra!
Särskilt när ingen såg honom, utan bara hörde hans skall.
Han var nämligen väldigt grov i rösten för sin storlek laugh.gif
Folk tog honom för hund i storlek cocker eller så.
Stora skratt när han visade sig ... laugh.gif
Whiskuchi
Jag har burit ombord 50 kilo schäfer på en buss en gång biggrin.gif
AnitaO
Det är läskigt för en hund det där.
Dels galler-trappan och dels mellanrummet mellan trappsteget och perrongen.

Vi lyckades baxa ombord våra hundar på tåget en gång.
Det går väl att bära dom i nödfall, men det är väl inte helt enkelt laugh.gif
Gossen Ruda
Jo, man måste tänka sig in i hundens värld. Meterhöga konstiga trappsteg och stora mellanrum. Man måste nog träna hundarna i småetapper och att lita på husse/matte.
Blomstertanten
Förstår hunden fullkomligt ! sleep.gif

Sånt där tycker jag oxå är helläskigt ! Fast hittills har ingen varit tvungen bära ombord mej i alla fall tongue.gif
sudden
haha som tur är har max inga problem att gå på konstiga underlag och går snällt in på tågen.. skulle se kul ut om jag fick bära in honom på tåget varje gång vi är ute och åker haha biggrin.gif

däremot finns det ju vissa tunnelbaneuppgångar som bara har rulltrappa och varken vanlig trappa eller fungerande hiss och då blir det till att plocka upp 40 kilo retriever i famnen hela vägen upp.. folk tittar så roligt på oss då tongue.gif (tänk på att jag är 167 lång...)
Alba
Som åskådare kan man ha ganska roligt. Jag ler ofta när hundägare försöker få med sig hundar på bryggan och därefter ner i båten. Ibland blir hinderlopp mellan båtarna. biggrin.gif
Ciczi
Eddie hade icke gått ombord där, det är då ett som är säkert..... Det hade blivit att lyfta ombord honom. 33 kilo jycke wub.gif

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon