Full version: Paradiset
askar
Någon som såg

Paradiset
Tid: 20:00-21:00

Svensk dokumentär. En lyckad gemensam tapetsering är det ultimata beviset på ett lyckat äktenskap. Det bekräftar Hans och Kerstin Stralström från Kiruna som vid 82-års ålder försöker förvandla sin sommarstuga till ett paradis. Men enkelt är det inte och båda måste stå ut med mycket innan tapeten hamnar på rätt ställe. Dokumentärfilmaren Jerzy Sladkowski har tidigare gjort två filmer för SVT med paret: "Tango, gräl och ledbesvär" och "Lappsjukan". Text-tv 299. Även 15/2.

Man blir glad av att se detta par. smile.gif
råse-marie
jag såg lite på slutet smile.gif skulle gärna sett hela från början.
kanske går det i repris ?

Jag gillar dokumentärer wub.gif
Betty
Jag måste säga att jag hade hoppats att få se en "smågullig" dokumentär, men tyckte inte att det var det... Tyckte att den där Hans var en riktig buffel och hade ett rent otrevligt och nedlåtande sätt både mot sin fru och hennes väninna. Tänk att hon har stått ut i 65 år med honom, stackarn...
askar
Visst var han bufflig... men på ett kärvänligt, skojsamt sätt.
Mycket är ju regisserat... t.ex skulle de bråka på kommando
fastän de eg var glada. (hörde intervju med dem)

Tror nog att paret och väninnan har jättekul tillsammans och hittar på
en massa "hyss"
biggrin.gif
Betty
Hoppas du har rätt, för jag tyckte att det var enbart beklämmande...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Även om han är lite bufflig så tycker jag det är roligt att se det gamla paret igen.

Kan tänka mig att dom har roligt ihop och det efter så många år ihop.

Elisabeth
Björken
Såg också programmet och tyckte inte heller att det var vad jag hade tänkt mig. Har sett flera äktenskap som varat i många år, där man ger och tar från båda håll inte som här en man som styr och ställer och enligt mig är elak mot sin hustru.

Skulle det vara någon överenskommelse om att de skulle agera så förstår jag inte vitsen med att göra en dokumentär.
askar
Ingen dokumentär är väl helt med sanningen överensstämmande.
Iaf inte en som denna... där man inte dokufilmar utan har regissör.
Vågar nog påstå att paret haft och har roligt tillsammans
och också väninnan Hjördis som inte heller saknar humor.

När man ser dem så syns det hur måna de är om varann.smile.gif
Eva i Höga
Jag tyckte det var ett härligt program, humor, kärlek och ömhet. De har säkert haft mycket roligt tillsammans under ett långt händelserikt liv.
askar
CITAT (Eva i Höga @ 12-02-2007, 11:53)
Jag tyckte det var ett härligt program, humor, kärlek och ömhet. De har säkert haft mycket roligt tillsammans under ett långt händelserikt liv.

Tror jag också. smile.gif
Biggan_
Hade det varit min gubbe så hade han fått en "trettiåtta" i baken för längesedan! biggrin.gif Tyckte han förnedrade sin fru och behandlade henne väldigt illa.
Men visst var det humor i programmet också. Jag skrattade gott när tanterna målade över den fruktansvärda tapeten! biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2007, 12:54)
Jag skrattade gott när tanterna målade över den fruktansvärda tapeten! biggrin.gif

Jo men bara detta visade att dom två var nog överens. Och han han inte var så bufflig som TV ville framställa honom.

Dom två trivdes nog bra ihop, tror jag

Elisabeth
Betty
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-02-2007, 16:14)
Jag skrattade gott när tanterna målade över den fruktansvärda tapeten!  :D

Jo men bara detta visade att dom två var nog överens. Och han han inte var så bufflig som TV ville framställa honom.

Elisabeth

Hade de varit överens så hade den där tapeten aldrig satts upp från första början. Och så satte han ju upp den på en annan vägg i stället, utan att ha kommit överens med tanten först.
Han vägrade fatta vinken trots att hon hade målat över den där tapeten första gången...
Vet inte om jag tror att hon var så lycklig egentligen, som hon sa till sin väninna i programmet:"- Jag finner mig." unsure.gif
askar
CITAT (Betty @ 13-02-2007, 17:29)
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-02-2007, 16:14)
Jag skrattade gott när tanterna målade över den fruktansvärda tapeten!  biggrin.gif

Elisabeth

Hade de varit överens så hade den där tapeten aldrig satts upp från första början. Och så satte han ju upp den på en annan vägg i stället, utan att ha kommit överens med tanten först.
Han vägrade fatta vinken trots att hon hade målat över den där tapeten första gången...
Vet inte om jag tror att hon var så lycklig egentligen, som hon sa till sin väninna i programmet:"- Jag finner mig." unsure.gif

Faktiskt så tror jag att tapetseringen var något som
regissören hittade på.... det var bara en kul grej för att visa att karlar bestämde.

Kanske måste man ha sett de två tidigare "dokumentärerna" och också hört intervjuerna innan... för att förstå och kunna se det humoristiska i det hela.

Tanten är fö lite senil nu, men också det lyckades de "gömma" i filmen.

Vi skrattade iaf och njöt av att se det gamla paret igen. smile.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon