Aries
Är det nån här som gått distansutbildningen"Introduktionskurs i trädgårdsdesign " hos Trädgårdsakademin?
Är den helt på distans? Ska man skicka nåt till dem eller sker redovisningarna också via nätet?
Var utbildningen som du hade väntat dig?
Skulle vara sugen på att genomföra denna kurs.
Sailor Pluto
Jag håller på med Trädgårdskonstens historia, och den är helt på distans. Man kan välja på att skicka in sina uppgifter med mail eller med vanlig post. Det har fungerat väldigt bra, fast tyvärr kommer jag inte hinna läsa klart. Man har ett år på sej från det att man påbörjade kursen. För min del dök det upp väldigt många andra saker som var viktigare, annars hade det gått hur bra som helst.
Aries
Tack för ditt svar!
Vad trist att du inte hinner läsa klart i tid. Fast kunskaperna kommer du ju behålla fast du inte får kursintyg och diplom.
Den kursen som jag vill läsa ska man ha klarat inom 6 månader. Och det står att det tar minimum 20 timmar så det borde jag hinna.
Skulle vara roligt att lära mig lite grunder i hur man ska tänka när man skapar en trädgård. :-)
Måste bara bestämma mig när jag ska börja läsa. Är mammaledig men ska i så fall läsa på kvällstid.
Helen i Skåne
Kan ni tipsa om var man kan hitta dessa kurser? Verkar intressant med distansutbildning!
ABBA
www.tradgardsakademin.com tror jag, eller nå't liknande.. smile.gif

Jag har också varit inne och kollat på dem, verkar intressant.. smile.gif
Helen i Skåne
Tack, ska kolla! smile.gif
Halli
Hej!

Jag har läst den kursen, och jag tyckte den var jättebra! Jag var också, och är fortfarande, mammaledig när jag läste den och satt med den på kvällar och när lillen sov. Jag hade gärna fortsatt med ytterligare en, om jag bara haft mer tid... wub.gif

Jag började kursen förra våren och avslutade den i höstas.
Aries
CITAT (Halli @ 13-02-2007, 10:13)
Hej!

Jag har läst den kursen, och jag tyckte den var jättebra! Jag var också, och är fortfarande, mammaledig när jag läste den och satt med den på kvällar och när lillen sov. Jag hade gärna fortsatt med ytterligare en, om jag bara haft mer tid... wub.gif

Vad roligt att höra!
Tyckte du att det var rimlig tid att hinna med kursen?
Jag kommer troligtvis inte att hinna läsa så mycket på dagarna men kvällar och helger.
Eva St
Vad intressant att höra lite om den. Frågade här på forumet i höstas men fick inte så mycket svar då är också intresserad av den men den måste ju som sagt komma när tiden finns för intresset finns det kan jag lova
Eva St
Bettis
Tack för tipset, har just anmält mig till en kurs!! biggrin.gif rolleyes.gif
Aries
Jag anmälde mig också idag. Ska bli roligt att få plugga lite! smile.gif
Bettis
Tycker också att det ska bli himla kul, min trädgård är inte i det bästa skick så jag behöver hjälp och utbildning sleep.gif
Halli
CITAT (Aries @ 13-02-2007, 10:29)
CITAT (Halli @ 13-02-2007, 10:13)
Hej!

Vad roligt att höra!
Tyckte du att det var rimlig tid att hinna med kursen?
Jag kommer troligtvis inte att hinna läsa så mycket på dagarna men kvällar och helger.

Jag tror inte att du behöver så lång tid för kursen. Vi flyttade mitt i kursen och jag var inaktiv ett tag, så för mig blev det lite knappt om tid på slutet. Men det var egentligen aldrig något problem, för de erbjöd sig att förlänga tiden om det var svårt att hinna. Man kan själv välja hur mycket tid man vill lägga ner på praktikfallen, som var det som tog mest tid, tyckte jag.

Lycka till!
Mia, zon 3
Hur pass "officiella" är de kurserna? Alltså, läser man dem bara för att det är kul, eller kan man ange dem som meriter senare (utan att bli utskrattad av folk med "riktig" utbildning)?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon