Full version: Murad grill.
Limeblossom
Hej!

Nu har jag sökt på gamla projekt om murade utegrillar men inte hittat något som passar. Jag vill gärna ha en med skorsten på. Någon av alla er därute måste väl ha något liknande?
Mvh Limeblossom
Eva St
Ja inte är det denna sort du söker men kan visa hur vi gjort med en gammal tvättgryta av gjutjärn den fungerar jättebra och det får ju plats mycket på den Du får hålla till godo med den tills det kommer någon med den modell du söker

Eva St
Limeblossom
Tack Eva, jag har redan tjuvkikat på din fina grill i ett gammalt inlägg men nu fick jag fler bilder att inspireras av. Jag måste ju inte ha skorsten.....smile.gif Och hur går det med spindelliljorna förresten? ( för visst var det du?)
Eva St
Visst var det jag. Men du jag får inte fart på dem. De överlever och känns fina i "löken" men det händer absolut inget med dem. Förstår ju att det är jag som gör något fel men vaaaad????????

rolleyes.gif
Aha då var det bara bilder i repris - men visst får man en härlig känsla av vad som väntar om några månader när man börjar känna grill lukten
Eva St
KURT
Kanske en multifunktionell utegrill där man kan både grilla, koka, röka& steka . Martin Timell har också byggt en utegrill. Man bör nog se till att den på något sätt är skyddad mot vatten och snö. Annars kan det bli liggande och orsaka frostsprängning.
Limeblossom
Tack för länkarna, vi får väl se om det blir någon grill någongång..... Ni som har bilder, lassa hit dom bara smile.gif
noora
Vi köpte en färdig i 6 delar för 1500 kr på Bauhaus. Fixa en grund att ställa den på (det måste man i vilket fall), på med lite silikatfärg på grillen, be om lite lyfthjälp för att få på den tunga överdelen, lite betongbruk för att täta skorstensbiten och sen var det klart smile.gif
Limeblossom
Noora, har du någon bild på den? Dom hade ju på Jula också som vi väl övervägde ett tag men jag tyckte inte riktigt om modellen.
aldo
Man kan få till en jättebra grill med lecablock .

Hittade denna http://www.fresks.se/BinaryLoader.aspx?Obj...mp;CollID=Image
noora
CITAT (Limeblossom @ 05-03-2007, 18:44) *
Noora, har du någon bild på den? Dom hade ju på Jula också som vi väl övervägde ett tag men jag tyckte inte riktigt om modellen.

Vi köpte den här och den ser ut precis som på bilden förutom att vi satte "hatten" på skorstenen på andra ledden (jag vill ha röken åt sidorna, inte rakt emot mig när jag står och grillar), men det finns fler modeller och fler tillverkare också. Man får måla allt utom den röda delen själv, så får man den färg man vill ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon