malin72
jag fick mina efterlängtade salvia frön idag...den ena ska ju ut i kyla ett tag...men om det nu är så pass lite frön så det räcker i en mindre bytta vad ska jag då ställa den i????

räcker det att så låta vara inne ett dygn och sen bara vira runt lite väv och sen ut....
inte behöver man väl stora lådor mm frigolit eller så när det är så pass liten låda unsure.gif unsure.gif

sen tänkte jag att jag kanske skulle ta inågot av det som är ute nu undrar vilken jag ska börja med....

dom som stått ute nu i 5 veckor är

alpmarton
vitboll tistel
blå bergvallmo
symhyandra pendula
anthericum liliago
tellima grandiflora
jättenattljus
akleja
kerstin z5-6
Valet är ditt -bergvallmo kanske ?
om en v till så kan du i princip ta in rubbet
men plats ?

Du kan sätta ut den där lilla krukan direkt med väv smile.gif
malin72
tack tack smile.gif ...
om jag nu tar bergvallmon så ska den väl in dag och svalt kväll unsure.gif påsen kvar som vanligt till det grott??

viskar nya armaturen på väg med nya rör i så platsen ska fixa sig wub.gif wub.gif

är det bergvallmon som tar längs tid eller hur tänkte du wub.gif wub.gif bara nyfiken varför just det valet...som vanligt för att lära mig att tänka rätt rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
kerstin z5-6
Jo den tar lite tid , och du har verkat sugen på den ett tag nu smile.gif sorgmyggen är borta så nu är det väl time för bergvallmo racet smile.gif
På allt annat svarar jag Ja smile.gif fast plastpåse av om du ser kondens .. vänd o lufta ..
malin72
ojojoj jag är jätte nervös över bergvallmon men det tar jag senare i den tråden då laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon