Full version: fröer av strand iris
malin72
vad kan man vänta sig det första året man sår unsure.gif rolleyes.gif bara bladen eller....

hur gör det är det rötter eller knölar?????
har dom själv men nu blev jag fundersam...är det rötter eller unsure.gif

fick lite bonus frön idag.... wub.gif wub.gif jag har en blå strand iris som detta ska vara men när jag gogglar så verkar det finnas olika blå unsure.gif unsure.gif
är det så....hm
kerstin z5-6
Finns massor -just den irisen gör rötter , fröna ska filas med nagelfil -försiktigt mitt på skalet :)Lägg sen i blöt 1 dygn -gror varmt
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-02-2007, 22:46)
Finns massor -just den irisen gör rötter , fröna ska filas med nagelfil -försiktigt mitt på skalet :)Lägg sen i blöt 1 dygn -gror varmt

aha tack filas wink.gif ja alltid ska man prova nytt tongue.gif tongue.gif tongue.gif
jag ska prova och se vad det blir är det samma jag har så får jag byta eller lämna till mamma som tycker om dom wub.gif wub.gif wub.gif

men tar dom tid unsure.gif unsure.gif ska dom sås nu?????
kerstin z5-6
ja de tar tid ..men av det gröna strået kan denblomma nästa år redan smile.gif
malin72
men är det samma som jag har unsure.gif unsure.gif tycker att min är ljus...men solen ligger ju på wink.gif

måste kolla skillnaden wub.gif :wub:jo visst var det samma unsure.gif
den jag fick fröna av (vet inte om hon vill nämnas) wink.gif sa att hennes ser mörkare ut mera lila tror jag det var..... unsure.gif
äsch jag provar wub.gif
kerstin z5-6
Jamen dessa finns i massor av blå , lila toner +vitt/gul'den är säkert mörkare blå än din
malin72
vad kul då för dom flytta runt min lill damm wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon