Full version: En skatt.
Limeblossom
Idag kom det en traktor och lämnade av en skatt på åkern bredvid oss, jag rusade ut och frågade om jag fick stjäla lite när det började bli dax och det gick jättebra. Vad skatten var? Koskit såklart smile.gif Min vanliga leverantör ska flytta och det har oroat mig lite men nu känns det bra igen smile.gif
kristerh
Den som ändå hade det så bra wink.gif jag får köpa mina skatter laugh.gif
Alba
Jag har lärt mig att en skatt ligger nedgrävd vid regnbågen. Nu förstår jag att det inte är sant - den kommer med traktor biggrin.gif biggrin.gif
Härja
Alba
Själv såg jag en regnbåge som slutade på en åker... så de är nog lite av varje =)
Limeblossom
Jag antar att skönhetsvärdet i en sån här skatt ligger i betraktarens öga. Min sambo är inte lika impad men han slipper iaf ha högen på gården den här gången smile.gif
Lisbeth zon2
Hönsgödsel använder jag ofta, det där att hitta skatt på åkern tror jag på.
Limeblossom
*ännu gladare*
Idag levererades en stor hög med koskit in på gården. Vad sambon tycker struntar jag i smile.gif Jag kännde att det blev för jobbigt att försöka baxa en/flera skottkärror med gödsel över en kletig plöjd åker. Så när han åkte förbi i dag bad jag om en direktleverans och det gick bra och kostade inte en krona smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon