Full version: Saintpaula sökes.
Maria_z5
Hej!

Min blomvakt lyckades ha ihjäl mina favoriter på 3 ynka veckor. Det var bara något vattensjukt som en gång varit två ståtliga SP. sad.gif

Är det någon av er som har en gammal SP med korta kraftiga krusiga mellangröna blad och krusiga enkla rosa blommor?
Jag kommer säkerligen aldrig att få tag på exakt den sorten för den kom från min mormor och det var de enda kvarvarande exemplaren i familjen. *förtvivlan*

/Maria sad.gif
mollys_matte
har du hört dig för hos Saintpaula sällskapet?
Om inte så kanske de kan hjälpa dig med vad det är för variant?!

Jobbigt med sådan blomvakter...
Penstemon
Jag såg att du skulle till Älvsbyn mässan i år. Då ska du hälsa på hos Saintpaula sällskapet, dom har så mycket som du kommer att tycka om. Det är bara ett tips från mig.
Maria_z5
Tack för tipsen!

Jag ska höra med dem dels om vad det kan ha varit för sort men jag ska även titta efter något att ersätta dem med på mässan.

Ja, visst är det jobbigt med sådana blomvakter, om de inte torkar ihjäl blommorna så dränker de dem. sleep.gif

/Maria smile.gif
Penstemon
Jag hoppas du har mycket plats när du far hem. Har varit där 2 gånger och jag skickade med min halvbror det jag inte kunde ta med mig. Han far dit till flygardagen och hälsar på. Jag rymde ju inte allt med mig hem på flyget. Jag hoppas du har en bekant också som kan frakta hem grejorna. Jag vet ju hur det är.
Maria_z5
Jodå, nog finns det utrymme
Jag åker bil upp med mamma efteråt och trots barnstol med sött innehåll wub.gif kommer det finnas ett heelt framsäte att fylla med spännande inköp wink.gif laugh.gif

/Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon