Tack för alla svar!
Det där med ribban, det funderade jag på också innan säsongen började. Tyvärr är måttlighet ingen egenskap jag besitter (i varje fall vad gäller frösådder

). En utav orsakerna till att jag byggde växthus var ju att odla massor av olika sorters chili och tomater. Problemet jag har just nu är ju att på något bra sätt göra mig av med "dubletterna" (och då återkommer problemet - tänkt om mitt exemplar går hädan?).
Vad gäller sommarblommor har jag aldrig riktigt lyckats med dem, men iår tänkte jag försöka "på riktigt", djup rabatt, bra och riklig gödsling, överflöd...
Och jag vet att varje höst, när skördereportagen kommer i Allt om Trädgård, då sitter jag där och suckar och tänker "jag ska ha en sån skörd nästa år". Så iår ska jag ha en sån skörd... men jag har ju iallafall stannat vid olika sorters bönor och sockerärt, samt sallater... förutom chili, paprika och tomat då...
Det är skönt att veta att fröna inte blir gamla, men lite stressande är det u med datumet för sista försäljningsdagen (å andra sidan borde ju grobarheten vara flera år efter det!).
Jag är väl helt enkelt trött i allmänhet, och det smittar av sig på såddintresset också. Nåja, i de närmsta dagarna är det väl bara omplantering av chilisar som gäller, och det ska jag väl klara av. Och så skjuter jag upp lite andra grejer, tomaterna kan vänta ett tag till exempel.
ewa zon 3 - "The return of the killer seeds" ?

Ja, det var väl något sånt jag var rädd för!
/Emma