Gillan
Visst var det ett antal grader varmare än här, men Betty behöver inte vara speciellt avis tycker jag.

Krokus och påskliljor blommade för fullt och en hel del annat sköt skott, men mycket mer var det inte.

Temperaturen låg på 8-12 plus, men en dag var det +-0 och snöstorm och jag är den enda i familjen som har min systers trädgård i snöskrud på foto laugh.gif .

Jag trodde i min enfald att jag skulle kunna köpa en massa lökar och knölar och stoppa i resväskan, men icke sa nicke! Det var för tidigt! Men jag har köpt mängder av fröer!

Ha det gott alla!
Alba
Ah - att köpa fröer var ju inte helt fel. Din syster bor alltså i Holland.
Jag har läst på något forum om en svenska i Holland som skrev några gånger i ett forum. Jag skrev där också någon gång. Det är nog 1 år sedan och jag vet inte var det var. Kanske var det din syster.

Borta bra men hemma bäst. Är det inte så att när man kommer hem så känns det så skönt och hemvant.
Gillan
CITAT (Alba @ 15-02-2007, 10:11)
Borta bra men hemma bäst. Är det inte så att när man kommer hem så känns det så skönt och hemvant.

Varför är det alltid så? Det är så himla roligt att åka bort, men helt fantastiskt att komma hem!!

Jag går omkring och njuter av allt det hemlika, och av att slippa prata engelska eller Holländska. laugh.gif
Betty
Ja där ser man så det kan vara... OK, nu är jag inte avis längre. rolleyes.gif
Trist att det var för tidigt för att köpa knölar o lökar, förstår din besvikelse.
Nåja, välkommen hem igen i alla fall, har saknat dig här. smile.gif wub.gif
Alba
Men oh jag glömde ju Välkommen hem
AnitaO
Välkommen hem smile.gif
Synd på lökarna, men kul med lite fröer wub.gif
Gillan
wub.gif wub.gif
Rossi
Det låter ju som om du lika gärna hade kunnat resa till Skåne! laugh.gif
Gillan
CITAT (Rossi @ 15-02-2007, 11:39)
Det låter ju som om du lika gärna hade kunnat resa till Skåne!  :lol:

laugh.gif laugh.gif Eftersom jag har en av mina allra bästa vänner boende i Trelleborg, så var det precis vad jag sa i Rotterdam rolleyes.gif " No diffrenses betweeen Skåne and Holland" tongue.gif laugh.gif
Biggan_
Välkommen hem Gillan! Jag har saknat dej! wub.gif
Hoppas att du har våren med dej i släptåg! rolleyes.gif
askar
Kul å se dig igen Gillan. biggrin.gif
Gillan
Jag blev visst lite för tyst igen enligt somliga.......förlåt wub.gif

En kortfattat förklaring........Det händer så oerhört mycket när min syster och jag ses. Hon är min enda helsyster ( av åtta syskon ) och vi växte inte upp ihop. Fick kontakt när vi var tolv och elva år gamla. Vi fick en omedelbar kontakt och den har hållt i sig. Idag är hon en av mina allra bästa vänner trots att vi inte ses speciellt ofta. Inte alltid en gång om året ens.

När vi så ses, blir det så väldigt intensivt och händelserikt. Speciellt mycket sömn blir det inte heller . Munnnen går i ett och skrattar gör vi så vi tjuter wub.gif laugh.gif laugh.gif

Allt det sammantaget tar väldigt både psykiskt och fysiskt på mig. Men det visar sig inte förrän jag "landat". Så just nu känns det väldigt tungt. Inte för att jag är ledsen, utan för att det är mycket att smälta.

Så jag är snart tillbaks som den vanliga "icke-tysta" Gillan igen wub.gif

Kram på er........vink,vink
askar
CITAT (Evgeni @ 18-02-2007, 09:46)
Jag blev visst lite för tyst igen enligt somliga.......förlåt wub.gif

En kortfattat förklaring........Det händer så oerhört mycket när min syster och jag ses. Hon är min enda helsyster ( av åtta syskon ) och vi växte inte upp ihop. Fick kontakt när vi var tolv och elva år gamla. Vi fick en omedelbar kontakt och den har hållt i sig. Idag är hon en av mina allra bästa vänner trots att vi inte ses speciellt ofta. Inte alltid en gång om året ens.

När vi så ses, blir det så väldigt intensivt och händelserikt. Speciellt mycket sömn blir det inte heller . Munnnen går i ett och skrattar gör vi så vi tjuter wub.gif laugh.gif laugh.gif

Allt det sammantaget tar väldigt både psykiskt och fysiskt på mig. Men det visar sig inte förrän jag "landat". Så just nu känns det väldigt tungt. Inte för att jag är ledsen, utan för att det är mycket att smälta.

Så jag är snart tillbaks som den vanliga "icke-tysta" Gillan igen wub.gif

Kram på er........vink,vink

Vink vink tillbaka. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon