Full version: Självvattnande kruka
Julia03
Hej!
Kan någon tipsa om lämpliga växter för självvattnande
krukor? Tack på förhand!
Mvh
rolleyes.gif
nilssontherese
Hoyor är bra i dessa krukor de gillar jämn vattning! biggrin.gif dessutom har jag en stor bladkaktus/epiphyllum i en självbevattningskruka och den blommade villigt och mådde bra! Andra plantor jag kan tänka mig trivas är väl palmer av olika slag plus andra tunnbladiga växter som lätt torkar ut... wub.gif hoppas att detta varit till nån hjälp wub.gif laugh.gif
Alba
Fredskalla (Spathiphyllum)

Jag har 2 st som jag har i självvattnande krukor och har haft så i flera år. De trivs jättebra.
Julia03
Porslinsblommor har jag redan i vanliga krukor - kanske jag skulle
flytta en till min självvattnande kruka! unsure.gif Men jag tänkte
ändå köpa en fredskalla - så det får bli en självvattnande kruka till! rolleyes.gif
Tack för tipsen!
Penstemon
Mor och Barn är också bra. Inte kaktusarten utan den andra. Har hatt den själv i självvattningskruka.
Wilmer
Avokado! Innan min fick en stor självvattnande kruka gjorde jag inget annat än vattnade den (nja, men den slokade för jämnan). Nu håller den sig fin.

/ Wilma
Margith
Benjaminfikus!
Jag hade alltid spinn i min, innan den fick en självvattnande kruka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon