Full version: Ännu är det vinter
Jazza_1
Hej.
Jag skriver nu mitt första inlägg efter att blivit medlem här för 2 dagar sedan. -17 grader och 30cm snö på marken gör att man får ge sig till tåls ännu ett tag. Om 1 månad är det dags med att släppa de första fröna och sedan är det fullt upp ett tag. Jag har lagt in några bilder från vår stuga i Alhamn några mil söder om Luleå i mitt album vilka visar att även på våra breddgrader växer det "vilt". Kika gärna in där och kom med synpunkter om ni vill.
Ha´re
Ronny
Ps. Min fru är likadan som jag när det gäller att tycka om att stå med näsan i bänkarna och rota.
kerstin z5-6
Välkommen!!!

-fast både i Väster o Norrbotten har vi sått perennerna för kylning för ett bra tag sen:)
Hoppas du trivs här roligt med fler nordliga odlare
Ditt album syns inte -gå in i din profil och aktivera det
K
Jazza_1
Hej själv och nu har jag gjort det så att det aks synas
Elisabeth P
Välkommen smile.gif

Vad roligt att få se ännu en underbar trädgård wub.gif .

Lisa
Lars-Olof Arvids
Vilken härlig trädgård! Välkommen Jazza! smile.gif

Olle
Penstemon
Hej!
Det var mycket som hade hänt, tex bron m.m ohmy.gif Men den rosa vallmon var snygg. biggrin.gif Jag har också en stuga. Men där har vi inga rabatter för vi är där bara ca 2 helger på sommaren. Jag måste ju ha vattningshjälp när vi far till stugan hemma så då har vi bestämt att där ska vi bara bry oss om varandra. han vill ju så gärna rå om mig nalta om sommaren.
Jazza_1
CITAT (Penstemon @ 15-02-2007, 14:45)
Hej!
Det var mycket som hade hänt, tex bron m.m ohmy.gif Men den rosa vallmon var snygg. biggrin.gif Jag har också en stuga. Men där har vi inga rabatter för vi är där bara ca 2 helger på sommaren. Jag måste ju ha vattningshjälp när vi far till stugan hemma så då har vi bestämt att där ska vi bara bry oss om varandra. han vill ju så gärna rå om mig nalta om sommaren.

Den rosa vallmon fick jag som frö från Göteborg och sådde ifjol. Jag har lila och röda också men den här med sina flikiga blommor är oerhört vacker. Skall enligt uppgift vara en perenn men dom fröar ju av sig så dom finns väl överallt i år. Bäcken gjorde jag för 2 år sedan. Jag pumpar 4000 liter vatten i timmen som går runt hela tiden. Lite påfyllning då och då behövs p.g.a. avdunstningen. Det har blivit ett grod och ödleparadis hela trädgården sedan vattnet kom dit.
estet
Välkommen hit!

Underbar trädgård och fin sommarstuga! wub.gif
Snöflinga
Välkommen hit från mig med tongue.gif Men är det en sommarstuga ohmy.gif trodde det var åretruntboende .... Härligt med en bäck på tomten, fin trädgård också och är det inte en sjö som skymtar mellan träden ?
Jazza_1
CITAT (Snöflinga @ 15-02-2007, 17:13)
Välkommen hit från mig med tongue.gif Men är det en sommarstuga ohmy.gif trodde det var åretruntboende .... Härligt med en bäck på tomten, fin trädgård också och är det inte en sjö som skymtar mellan träden ?

Det är havet du ser. Ligger mitt emellan Luleå och Piteå.
AnitaO
Kanonfint var det!
Nog längtar man efter våren alltid.
Satt och bläddrade bland blomsterbilderna i kväll och lade in lite i mitt album.
Och då längtar man ju ännu mer tongue.gif
Välkommen förresten smile.gif
Åsa E
Jättefint!
Kul med många bilder tagna från samma plats, så man ser förändringen med årstiderna.
Mia, zon 3
Säger också välkommen hit - och tack för titten!
fruberglund
Välkommen hit!

Underbart det ser ut, det är sån där blomsterprakt man vill ha smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon