Full version: Kordes-rosor
Merlin
Nu har jag drabbats av rosomani tongue.gif tänker beställa lite från Kordes också...
Vem har erfarenhet av detta? Transport+betalning? Hur gör man??? Har läst deras hemsida och där står det att frakten går på 23-26 Euro (tror jag det var)??? Är plantorna i bra skick när dom kommer? De har en del sorter som inte säljs i Sverige men som kan tänkas klara klimatet....
kerstin z5-6
Just Kodes har jag inte testat ,men andra -vad jag minns var de nöjda
Vilka rosor ska du beställa ?
Kajsa
Nya Kordes rosor Dessa hittar du hos Flora Linnea nu, har själv beställt ganska många av dessa, titta på tuffa zon 5 rosorna, klätterrosorna är ljuvliga. Fördelen är också att du får rosorna på härdiga grundstammar.
Merlin
Dom jag ska beställa är:
*Narie-Luise Marja
*Bad Birnbach
*Diamant
*Gärtnerfreude
*Gebruder Grimm ("prickar" över u)
*Kosmos
*Pomponella
*Sangerhausen Jubiläumsrose
*Träumerei
*Rosenprofessor Sieber
*Andalusien
*Domstadt Fulda
*Delicia
*Bad Fussing ("prickar" över u)
*Centenaire de Lourdes

Låter kanske mycket men deras rosor är jättebilliga jämfört med Sverige!!! Det lönar sig trots frakten smile.gif smile.gif Härdigheten ligger på zon 3 för en del men några klarar betydligt mer t ex deras Rigo-rosor!
Merlin
Sorry stavfel! Den som står överst heter Marie-Luise Marjan rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon