Liselotte i zon 3
Nu är det den där evinnerliga frågan igen: är det för tidigt att väcka pellisarna? Varje gång jag ställer frågan och får svar så har jag glömt det till nästa gång ....kanske det har med MS:n att göra....eller så har jag utvecklat en hjärnstril blink.gif ...det vore väl en syn för gudarna....information in och blir det för mycke info så strilar det ur som på en vattenkanna laugh.gif ...jisses ju blev det väldigt mycket för en pellis fråga.. sorry. ohmy.gif

Liselotte i zon 3
Ylva i Dalarna
Ta fram dom!
Det finns många olika sätt och väldigt mycket åsikter...men så här gör jag:
Tag fram pellisarna någon gång feb-mars. Vattna igenom en gång ordentligt. Ställ i fönstret. Klipp ev ner pellisarna om du inte gjorde det i höstas, eller klipp lite till. Vattna lite försiktigare än vanligt och efter två veckor planterar du om. (Då brukar det ha kommit nya små skott) Thats it!

Ylva
karjo
Jag grejade lite med dem idag. Plockade bort allt visset och klippte ner dem. Än så länge står de under lysrör men såsmåningom får de komma upp i dagsljus. Men det kanske inte blir förräns om nån vecka... smile.gif
jennyp
här blommar det redan krokusar och lite annat så mina pellisar har fått komma ut på balkongen redan. har vattnat igenom dem ett par gånger och ska ta tagi att plocka allt visset och klippa ner dem lite i dag. en del hade redan i källaren börjat växa och skjuta nya skott så de var visst redan vakna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon