PutteN
Min grå jako nova är borta sad.gif hon är vindklipt och rymde när hunden öppnade dören var på prao. mamma har letat sen 13:00 och sen när jag kom hem så letade jag. men hittar inte hon. ska sätta upp lappar. men jag undrar vart har du hittat djur? ellr har du några förslag man kan göra för att hitta hon. vet inte vad fåglar drar sig till sad.gif
pejori
CITAT (PutteN @ 16-02-2007, 15:10)
Min grå jako nova är borta sad.gif hon är vindklipt och rymde när hunden öppnade dören var på prao. mamma har letat sen 13:00 och sen när jag kom hem så letade jag. men hittar inte hon. ska sätta upp lappar. men jag undrar vart har du hittat djur? ellr har du några förslag man kan göra för att hitta hon. vet inte vad fåglar drar sig till sad.gif

kolla under täta buskar i första hand sad.gif sad.gif
är hon vingklippt, är hon i närheten. unsure.gif
lycka till
PutteN
ska ut och sätta upp lappar nu hoppas vi hittar min ögon sten
Alba
Under buskar, under hus och trappor.
Hon känner sig nog osäker och kan sitta och trycka i skydda av något.
Leta bland närmaste husen.
Lokalradion kanske tar upp en efterlysning. Ibland gör de det.
pejori
CITAT (PutteN @ 16-02-2007, 15:20)
ska ut och sätta upp lappar nu hoppas vi hittar min ögon sten

kolla ochså om du ser ansammlingar av skator...dom letar snabbt upp en tamfågel!!!!!
PutteN
har saatt upp lapar nu, ska kolla alla ataner en gång till
Alba
Om du har en bur kanske du ska ställa ut den ifall hon söker sig dit.
Limeblossom
Hoppas du hittar henne!
yoyce
Hoppas du hittar den igen
PutteN
HON ÄR HITTAD. det var en utlänsk familj som hittade henne. han som hittade hene kunde inte svenska så därför inte kunde ringa på lapen. men hans fru kom hem. då så ringde dom. Nova är hemma wub.gif
pejori
CITAT (PutteN @ 16-02-2007, 17:55)
HON ÄR HITTAD. det var en utlänsk familj som hittade henne. han som hittade hene kunde inte svenska så därför inte kunde ringa på lapen. men hans fru kom hem. då så ringde dom. Nova är hemma wub.gif

grattis... skönt att hon är tillrätta igen wub.gif
Alba
Åh vilken underbar nyhet. Så skönt nu kan du gosa med henne och sova gott i natt.
Blomstertanten
Vad skönt att hon kom tillrätta igen ! smile.gif

Kan vi inte få se en bild på henne ? wub.gif
Irene_L
Åhhh, va skönt att ni fick hem henne!!! Då kan ni sova lugnt i natt.
smile.gif
mvh
Irene
Eva i Skåne
Så skönt Putte, att hon kommit tillrätta. wub.gif
PutteN
CITAT (Blomstertanten @ 16-02-2007, 19:27)
Vad skönt att hon kom tillrätta igen ! smile.gif

Kan vi inte få se en bild på henne ?   wub.gif

anonnsen

Myspys

hennes favorit leksaker laugh.gif

kaxiga nova smile.gif
Blomstertanten
wub.gif Åh, vilken liten raring !
Alba
Åh vilken stilig tjej.
Bilden med hunden är så fin.
zaaritha
Pratar den?
Är hunden o papegojan så sams?
Papegojor brukar väl ge tjyvnyp?
Skönt att den kom hem! rolleyes.gif
mari_tres
Fin pippi =) Har haft tankar på en jako jag med... men det har aldrig blivit något mer än bara tankar.

Skönt att hon är tillbaks iallafall! Se nu till att låsa buren ordentligt... rolleyes.gif
Kathy
Vilken tur att Nova kom tillbaka.
Hon är verkligen jättefin. wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
jättefina fåglar dom där...tur att du har fått hem henne igen wub.gif
wolkenkrabber
åh vad fin! bilderna får mig verkligen att sakna min amazon & mina dvärgpapegojor!
PutteN
CITAT (zaaritha @ 16-02-2007, 22:34)
Pratar den?
Är hunden o papegojan så sams?
Papegojor brukar väl ge tjyvnyp?
Skönt att den kom hem! rolleyes.gif

hon kan vissla på killar laugh.gif hon är bara 5 månader gammal och gillar klasisk musik tongue.gif och data spel med konstiga läten. uppfödaren sa att dom brukar kuna prata mycked vid 2 års ålder. hunden och fågeln går bra i hop. och dom 4 katterna vågar inte röra henne. 3 hanar och 1 hona. och tjej katten brukar leka på "katt" sättet med nova. men snart så nyper hon nog till tasen biggrin.gif och man ska tänka på att en fågel är inte bara en "fågel " DOM ÄR ENVISA och värre än min sysster blink.gif
fruberglund
Vilken sötnos hon är wub.gif

Vad skönt att hon kom tillrätta smile.gif
sudden
vad härligt att hon kom till rätta så fort utan några problem!! wub.gif

ja olika djur kan verkligen bli bästa vänner biggrin.gif
har en väninna vars nymfparakit brukar rida på ryggen på hennes hund och max han tror att han är kattmamma - och det tror katterna med rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon