Full version: Hibiscus
Emser
hej igen,
nu har jag genok ett ofrivilligt impulskp infrskaffat mig nnu en Hibiscus wub.gif. Detta exemplar r lite lustig fr den har bde aprikosa, rda och rosa blommor p samma "pinne"... blink.gif

r det ngon annan som har samma typ av mixad blomma eller r det bara jag som har "fyndat"? huh.gif wub.gif
Den har massor av knoppar - s vi fr se vad det blir av dem fr frg!

//Emser
kopernikus
Lever den fortfarande?
Ciczi
Japp, jag har tv exemplar av denna skojiga vxt.... den ene har gula, rda och aprikosa blommor och den andra kommer jag inte i hhg men vill minnas att det r orange och gul och aprikos?

Ciczi
kopernikus
hmm... r du och Emser samma person?

Va skoj.. Om du knner fr att klippa den till vren s hr grna av dig!! rolleyes.gif
Ciczi
Nej,
Ciczi och Emser r inte samma person. Emser bor i Uppsala och Ciczi bor i Trelleborg.

Kommer att klippa mina hibiskusar snart... Vill du ha s hr av dig om hur vi ska gra...

Ciczi
Pia mitt i Skne
Blir det mnga sticklingar s r jag ocks spekulant...
Hibiscusar wub.gif kan man vl inte ha fr mnga av, eller??

Ha det...
Pia
Ciczi
Folk som vill ha Hibiskus fr grna PM:a mig
Kan dock inte lova att det blir ngra sticklingar. Sedan gller s klart, frst till kvarn...

Ciczi
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon