|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Jag menar, vem ska då ta hand om alla djur i sommar, hemska tanke!
Meriona
17-07-2009, 18:13
CITAT (Wilmer @ 17-07-2009, 14:11)  Jag tror jag ska göra lite mysig kligröt åt Anton som tröst i em efter jobbet, måste ju fira att matte har semester så hon kan passa upp 24 timmar om dygnet  Kligröt? Bevare mig väl..... jajösses nu är det helkocko med det här forumet.... inte har jag velat så där mycket inte!
anne-li i olofstorp
17-07-2009, 18:30
Alldeles uppenbart gillar du inte kligröt!!!!
Meriona
17-07-2009, 18:33
jag ber om ursäkt, men det var något fel på linjen!
 säkert
Biggan_
17-07-2009, 22:45
anne-li i olofstorp
19-07-2009, 11:06
Kan man få en liten hälsorapport????  Är ju nyfiken hur det går....
Nu måste jag säga at jag saknar andra marsvin i den här tråden, visserligen älskar jag mina egna, men marsvin kan man inte få för mycket av Dagens Anton rapport, just nu sover han på huset med huvudet hängande över kanten, favoritplatsen. Han skuttar runt och börjar återgå till det normala, men jag önskar att han åt lite mer. Han klättrar som vanligt upp och sitter på axeln när vi gosar och pratar för fullt i örat så jag inte hör tv'n, sedan går han ner på filten och kissar och sedan klättrar han tillbaka upp igen. Jag drar slutsatsen att det inte gör ont i såren i allafall, för då skulle han väl inte vara så vild?? Första dygnet verkade han ha ont när han kissade o bajsade, nu märks ingenting. I går smaskades det på körsbär i burarna, Indra såg ut som dracula efteråt  Jag kom och tänka på Humlas haloweenmarsvinsbild.  De andra två bara slickade lite diskret på saften. Nu hoppas vi på att det ska sluta regna så nya uteburen kan invigas  CITAT (anne-li i olofstorp @ 19-07-2009, 12:06)  Kan man få en liten hälsorapport????  Är ju nyfiken hur det går.... Hihi, till er tjänst. Snacka om service  Det verkar alltså gå bra, men jag oroar mig förstås ändå för att han inte äter hur mycket som helst, han vägde 934 gram innan och 874 gram i går, så mycket vägde nog inte kulorna att det kan förklaras med att de tagits bort
anne-li i olofstorp
19-07-2009, 11:22
Hormonomställningen, eller så laddar han för beach -09---
Det är nog beachen!! Jag gödde honom innan, för säkerhetsskull, så.. Och han är ju pigg och äter och dricker själv, jag är bara lite höns mamma tror jag  Nu är kaffet slut, så det är dags att städa hans bur, han har tidningspapper och handdukar istället för spån nu en vecka. Känns som om det är lite viktigt att hålla rent, så jag byter handdukar titt som tätt. Dags för en maskintvätt handdukar också
Meriona
19-07-2009, 17:54
Fick han nån vattenmelon?
Honungsmelon... Men den är inte smakad på än, lille kraken.. Han är lite kräsmagad
Kan det vara så att det varit så många mutor och obehagligheter den sista tiden, så han börjar bli misstänksam
Haha, ja, jag tror rent han börjar bli bortskämd. Men gräset nyss mumsades det på. Isa och Anton är mer kräsna, Indra äter.. ALLT  Hon får nog ärva melonen senare i kväll...
Lars-Olof Arvids
19-07-2009, 22:13
Vad skönt att allt verkar gå så bra! Ge den lille lurvingen en puss på nosen från mig. Olle
Tack för omtanken Olle, han får många pussar, ett par från dig jag lovar  Det var lite (lite  ) tveeggat att låta någon skära i honom utan att han var sjuk, men det kommer underlätta resten av hans liv. Större djur är det kanske inte en stor grej för, för marsvin har de blivit mycket lättare också. Men det är ju alltid en risk  Han är fortfarande piggelin som tur är
Oj oj oj, vilken marsvinsdramatik det varit idag... VAd som hänt?... det får Wilmer berätta
Meriona
20-07-2009, 19:06
Jahaja! Men hon är ju alltid ute så sent, så då lär jag ha lagt mig....
CITAT (Meriona @ 20-07-2009, 20:06)  Jahaja! Men hon är ju alltid ute så sent, så då lär jag ha lagt mig....  Då får du väl vänta till imorgon! Kan ju viska att vi hamnade hos veterinären i Uddevalla i alla fall....
Myosotis
20-07-2009, 19:11
 Men vad du skräms!!  Vad är det som har hänt?!
Ja det var tillräckligt för att jag skulle glömma att ta kort, fast jag kom ihåg kameran idag!
anne-li i olofstorp
20-07-2009, 19:21
Men??????
Myosotis
20-07-2009, 19:27
 Snälla Maria. Skulle du vilja ha vänligheten att berätta. Hur ska vi annars kunna sova?!
Men oj vad Maria skrämmer er  Jo, när Maria skulle få hålla det ruffsiga underverket så jag kunde städa buren i morse vände jag honom givetvis upp-och-ner för att visa ärren. Ve och fasa, det ena var lite svullet och rött, även det andra såg liiite irriterat ut. Matte ringde veterinären och fick en akuttid i Uddevalla, Maria var snäll och följde med så jag fick annat att tänka på så jag inte fick panik. Lille kraken låg så fint uppoch ner och pep nöjt under HELA undersökningen. Han är mer än lovligt go  Fru veterinär klämde och kände, tyckte att det nog bara var en liten reaktion på stygnen och inget att i dagsläget oroasig för. Anton fick i allafall en spruta smärtstillande o antiinflammatoriskt (rätta mig om jag har fel MAria). Fick ett recept på Bactrim att ta till om det blir värre  Alltså, så skönt att det inte var värre!! Han är hur pigg som helst, har varit ute och kutat på golvet, nu har han haft tjejerna runt buren hela kvällen vilket stimulerar honom att äta - och det gör han. SÅ, kan ni sova gott nu  det kan jag  CITAT (Myosotis @ 20-07-2009, 20:27)   Snälla Maria. Skulle du vilja ha vänligheten att berätta. Hur ska vi annars kunna sova?!  såså hon ringde mig för akut inlägg på odla
Myosotis
20-07-2009, 19:37
Dåså, skönt att det inte var något värre! I och för sig har Meriona, anne-li och jag fått varsin hjärtinfarkt nu men det är inget att bry sig om.  CITAT (Wilmer @ 20-07-2009, 20:34)   såså hon ringde mig för akut inlägg på odla  kommer ändå inte att förlåta henne. [attachment=38763:grrr.gif]
Helt rätt. Troligtvis en stygnirritation, som antagligen är som värst just idag. Efter att ha blivit stucken tre ggr  hittade veterinärassistenten till slut rätt och gav Anton tre droppar smärtstillande med antiinflammatorisk verkan. Men hade vi nu INTE åkt, så hade ju Wilmer varit som ett vrak vid det här laget och lille Anton hade förstås blivit jättesjuk.... Lagen om alltings jävlighet, ni vet.... Men som Wilmer skriver, nu är allt som det ska och Anton kuttrade lite väl lockande på damerna... Han har väl inte insett att han inte längre kan  CITAT (Myosotis @ 20-07-2009, 20:37)  Dåså, skönt att det inte var något värre! I och för sig har Meriona, anne-li och jag fått varsin hjärtinfarkt nu men det är inget att bry sig om.  kommer ändå inte att förlåta henne. [attachment=38763:grrr.gif]  sorry
anne-li i olofstorp
20-07-2009, 19:42
Vilken panika jag fick då när jag vände upp den lille maggen i morse och såg det ilsket skära, NU ÄR DET KÖRT tänkte jag genast... Nulägesrapport från mitt golv; Indra ligger ihoprullad och storsover i hundkojjen, Isa päser utsträckt på hunddynan, Anton ligger ihoprullad i sin bur - en spännande dag för så små djur  (Obs, jag har inte hund men har mysiggjort mitt golv för små marsvin)...
CITAT (Wilmer @ 20-07-2009, 20:49)  Vilken panika jag fick då när jag vände upp den lille maggen i morse och såg det ilsket skära, NU ÄR DET KÖRT tänkte jag genast... ...det var väl mest det jag syftade på när jag talade om marsvinsdramatik  Undrar hur det hade gått om jag inte varit där och hållit tass och hand
 Då hade garanterat paniken infunnit sig. Nu vet även Meriona resultatet, hon hade inte dött i infarkt hon heller
CITAT (Wilmer @ 20-07-2009, 21:14)   Då hade garanterat paniken infunnit sig. Nu vet även Meriona resultatet, hon hade inte dött i infarkt hon heller  ...fick du möjligen ett panikartat telefonsamtal?...
Ne, hon litade nog till att jag skulle hört av mig om allt inte slutat lyckligt, men jag ringde henne så hon skulle kunna sova gott för säkerhets skull.
Meriona
21-07-2009, 08:56
Ja det var jag helt säker på, faktiskt...  Också ganska säker på att jag fått ett samtal redan tidigare på dagen om inte Maria varit där och hållit handen... Skönt att han mumsar på ordentligt nu och fått den där sprutan, nu ska han snart vara tipptopp hoppas jag! Om en dryg vecka får han ju dessutom herrsällskap, kanske det kan muntra upp... De kanske lurar i honom att han är en stoooooor gerbil, och inte ett marsvin alls.
Alldeles säkert hade jag ringt dig i panik, ja  . Nu tassar det runt en raggsocka på golvet med spurter emellanåt. Nu är han verkligen sig själv igen. Men rumpen ser annorlunda ut utan kulor  men man ska inte skratta åt honom, stackarn. Småkillarna retas väl inte för att han är knipsad  De är så välkmomna på sommarkollo!
g-force guineapig-forceJag trode inte mina öron, men jo, jag måste gå på bio. En actionfilm med tre marsvin i huvudrollen
Meriona
21-07-2009, 11:57
CITAT (Wilmer @ 21-07-2009, 11:34)  g-force guineapig-forceJag trode inte mina öron, men jo, jag måste gå på bio. En actionfilm med tre marsvin i huvudrollen  Svensk premiär den 4 september om jag inte skrivit fel i min almanacka....
En måste se, dags att boka någons barn
CITAT (Wilmer @ 21-07-2009, 21:36)  En måste se, dags att boka någons barn  Ska vi dela på Merionas unge då, så hakar jag på
Meriona
22-07-2009, 09:24
Jag ska tala om att det är väldigt många unga par som går på Disneys / Pixars filmer nuförtiden. Och hela ungdomsgäng (såna plus 20), man letar och letar efter ett barn i deras sällskap, men icke då! Så det är tydligen helt OK att gå dit själv numera. Fast när jag och en kompis satt och snyftade till den Otroliga Vandringen, så var det bara småbarn med föräldrar där, de tittade så underligt på oss...  Men det var ju säkert 15 år sen, tydligen är det nya tider nu.
CITAT (Meriona @ 22-07-2009, 10:24)  Jag ska tala om att det är väldigt många unga par som går på Disneys / Pixars filmer nuförtiden. Och hela ungdomsgäng (såna plus 20), man letar och letar efter ett barn i deras sällskap, men icke då! Så det är tydligen helt OK att gå dit själv numera. Fast när jag och en kompis satt och snyftade till den Otroliga Vandringen, så var det bara småbarn med föräldrar där, de tittade så underligt på oss...  Men det var ju säkert 15 år sen, tydligen är det nya tider nu.  Så vadå... vikan väl norpa din unge ändå, bara för sakens skull
Meriona
22-07-2009, 09:34
Såklart, han går gärna på disney trots att han är 15.  Men jag vill ju också med ju, så ni behöver inte just norpa...
anne-li i olofstorp
22-07-2009, 19:15
Nu är det vääääääldigt länge sen vi fick en lägesrapport...... Hallå hallå hallå, hur mår "alla" Raggsockan framförallt.....
Jag går på bion med eller utan barn, den SKA ses Jodå, här är allt lugnt! Så lugn att jag faktiskt vågade hälsa på husse och lämna hemmet flera timmar  . Hans sår är inte alls rosa och ser ut att läka finfint. Piggelinoch äter. Varje dag sätter jag hans bur på golvet så tjejerna kan komma och hälsa på så mycke de vill, då de strosar lösa på golvet. De går dit och piper lite, sedan äter de gräs ihop med honom från hans hö-häck, helt perfekt sätt att få dem att bekanta sig på säkert avstånd. De är så söta  I dag ösregnar det så jag får ta in och torka lite gräs åt dem innan de kan få smaska färkst. Jag ska väga honom sedan och se hur det går med vikten också, lättare att uppskatta om han får i sig ordentligt med mat genom att väga.
anne-li i olofstorp
23-07-2009, 18:27
Tackar för uppdateringen, det lugnar,,,,, När skall tjejerna och han få träffas utan galler emellan då???
Meriona
23-07-2009, 18:45
CITAT (Wilmer @ 23-07-2009, 16:51)  Så lugn att jag faktiskt vågade hälsa på husse och lämna hemmet flera timmar  . Hans sår är inte alls rosa och ser ut att läka finfint. Piggelinoch äter. Varje dag sätter jag hans bur på golvet Jajösses, stackars husse, att han bara står ut! Har du honom i bur????? Men han är ju iallafall piggelin verkar det som, han får väl vara glad för det ändå....  Han är nog bara glad att få komma tillbaka till jobbet efter semestern....
 Snacka om syftningsfel... NEJ husse sitter inte i bur och inte är det han som just nu sitter och smaskar på gräs heller, utan ANTON. Tjejerna ska få träffa honom utan galler om två veckor exakt i dag, veterinären sa att det är riskfritt efter tre veckor. Innan dess kan det tydligen finns livsdugliga rackare kvar i systemet.
Meriona
23-07-2009, 20:16
Ja då skriver vi in det i almanackan, torsdag v 32 får de träffas... men va? DÅ är jag ju inte hemma och kan få vara med?
Så går det... Jag lovar att ladda kameran med.. Öh, vad laddar man den med? Man laddar med batteri och tömmer den på gamla foton?
Meriona
23-07-2009, 20:34
Eller köper en ny för alla tusentals kronor man fick i födelsedagspresent? *not* Hade gärna lånat ut min, men vill fota pappsen på havet utifall att det är sista året, vem vet..
Husse (han som inte är i buren) kommer säkert och fotar om min vägrar fungera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|