Full version: Marsvin
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Wilmer
nono.gif Inga snuskiga tankar om min korv, hon gillar bara att äta mat. Och pussa matte och husse.
MariaS
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 22:22) *
nono.gif Inga snuskiga tankar om min korv, hon gillar bara att äta mat. Och pussa matte och husse.

Sääärskilt husse har jag hört giggle.gif
Wilmer
Javisst, han smetar nog gurka i ansiktet på morgonen när han rakat sig fast han inte vågar erkänna det unsure.gif
MariaS
Jag har en svart sak bredvid mig idag. Han vägrar lämna mig utom synhåll, efter att jag har burit omkring på en massa rådjurshorn! Kan hornen möjligen lukta när de är nyfällda blink.gif
Wilmer
Han kanske är rädd att du ska dra med tomtens renar?
MariaS
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 22:53) *
Han kanske är rädd att du ska dra med tomtens renar?

eller kanske rent av är rädd att jag ska skicka honom med renarna...
Wilmer
Nu drack korvis vatten själv bravo.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 23:17) *
Nu drack korvis vatten själv bravo.gif

Va va det jag sa... whistling.gif
Wilmer
Hon kan fortfarande vara dösjuk shy.gif *orolig ett bra tag till*
MariaS
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 23:30) *
Hon kan fortfarande vara dösjuk shy.gif *orolig ett bra tag till*

rotfl.gif Kan tro de... rotfl.gif
Meriona
Ska vi införa krav på Dagens Korvrapport? blink.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 12-12-2009, 10:12) *
Ska vi införa krav på Dagens Korvrapport? blink.gif

yes.gif bravo.gif tummenupp.gif
Meriona
Vi mötte Wilmer idag på väg till mamma (hon såg inget som vanligt rolleyes.gif )Men jag tänkte att om hon är ute och åker bil så mår korven bra! yahoo.gif
Biggan_
Jag har inte sett detta förr än i dag! Så tråkigt med Indra! Men jag hoppas och tror att hon blir helt bra!

Här är en sötnos som är på bättringsvägen!

HÄR
Wilmer
Nej, Meriona, det vet du att jag inte ser, jag spanar efter vilda djur i vägkanten så jag inte kör på dem, bilisterna får klara sig själva rolleyes.gif Eller nå't. Jag var på väg till affären för att köpa gurka och annat mindre viktigt.

Visst är det en söt historia om rullstolsmarsvinet wub.gif otoligt sött marsvin också.

Helgens korvrapport; Hon är pigg och alert, oj vad det vädrades när granen kom in. En knopp har provsmakats.. Men hon piper förskräckligt när hon kissar emellanåt, som nu tex. hör jag precis -cry-.gif Då har hon ätit medicin i sex dagar nu, så det känns inte bra direkt. Jag kan bara kämpa på, ska höra med blåstjärnan om det är någon ide att åka dit. Veterinären ringde aldrig i fredags rtfm.gif så jag får ringa själv i morgon. Usch vad det är oroligt...
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 13-12-2009, 21:12) *
...hon piper förskräckligt när hon kissar emellanåt...

crying.gif trostar.gif
Meriona
Stackars dig Wilmer, inte roligt att behöva oroa sig för de små! no.gif Nu håller jag båda tummarna! (För Myos katt har ju kommit tillbaka, så då blev en tumme ledig). trostar.gif
Wilmer
Tack för tummhållning ännu en gång kram2.gif Vi har en bokad tid på blåstjärnan på fredag för att förhoppningsvis få reda på något BRA -cry-.gif Som går att göra något åt. Men, hon är pigg, hon klarar gosa utan att vilja ner och kissa med en gång osv. så bättre är hon wub.gif Förhoppningsvis kan MariaS åka med som stöd, för är det dåligt besked dör jag på fläcken. -cry-.gif
humla
Vi håller alla tummar och tassar för att hon ska pigga på sig!! Vet hur jobbigt det är när de små är dåliga. Man känner sig så maktlös.

Och passar på att önska alla två- & fyrbenta god jul:

[attachment=45270:godjul09.jpg]
Wilmer
Tack Humla, problemet är ju att hitta en kunnig veterinär dessutom.. Nu hoppas jag vi får ett svar i allafall.

Vilken ursöt!!!!!!!!!!!!!!bild. Som vanligt wub.gif God jul på dina tassetassar och er tvåbeningar också. santa.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 14-12-2009, 21:07) *
Förhoppningsvis kan MariaS åka med som stöd, för är det dåligt besked dör jag på fläcken. -cry-.gif

Maria S har redan bokat in sig har jag hört, så du behöver inte åka ensam. tummenupp.gif Jag ska vara orolig hela fredagen.... -fear-.gif

CITAT (humla @ 14-12-2009, 21:11) *

wub.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Wilmer @ 14-12-2009, 21:07) *
Tack för tummhållning ännu en gång kram2.gif Vi har en bokad tid på blåstjärnan på fredag för att förhoppningsvis få reda på något BRA -cry-.gif Som går att göra något åt. Men, hon är pigg, hon klarar gosa utan att vilja ner och kissa med en gång osv. så bättre är hon wub.gif Förhoppningsvis kan MariaS åka med som stöd, för är det dåligt besked dör jag på fläcken. -cry-.gif

Du skall se att på fredag har alla våra hållna tummar gjort susen och Indra är så gott som ny.......
Kramar så länge, (jag får massage i morgon, så då kan jag hålla tummar ytterligare några dygn......)
Wilmer
Så fint att du kostar på dig massage bara för att hålla tummarna för Indra det ska jag komma ihåg giggle.gif
Hoppas nu inte det blir snöstorm..
anne-li i olofstorp
Vad har eventuell snöstorm med massage, hållna tummar och marsvin (Indra) att göra???? confused.gif
Wilmer
CITAT (anne-li i olofstorp @ 14-12-2009, 21:33) *
Vad har eventuell snöstorm med massage, hållna tummar och marsvin (Indra) att göra???? confused.gif

Jaja, syftningsfel, jag var inne på den långa körningen...
Rose
Hoppas allt ska gå bra och tänker på er. trostar.gif
Wilmer
smiley_small_hug.gif Nu är korvis medicinerad och nattad, det smaskas för fullt i burarna. TUR att hon äter osv. det gör saken mycket lättare sweatingbullets.gif
Myosotis

wub.gif

smiley_small_hug.gif till Indra och Wilmer
ängsvädd
Vi håller alla tummar och tassar för att hon ska pigga på sig!! Vet hur jobbigt det är när de små är dåliga. Man känner sig så maktlös.

Och passar på att önska alla två- & fyrbenta god jul:

Å så sött wub.gif Din signatur går heller inte av för hackor wub.gif
anne-li i olofstorp
Och hur går det idag då?????
Nu är mina muskler nymasserade, nu orkar jag till helgen att hålla tummarna..... -svårt att skriva bara och på jobbet undrar dom vad jag gör!!! Men det tar jag sååååå gärna....
Kram!
Wilmer
giggle.gif wub.gif Du är väl för go.. Den största nyheten är nog att Indra slutat äta gurka, den fick hon ihop med medicinen, tillslut förknippade hon det visst med den (zoolacen som hon inte gillar). Säkert övergående rolleyes.gif Hon knaprar i sig den efterhand, men inte i ett gluffs.. Annars ser jag ingen förändring, piper i bland vid kiss, ibland inte. Nervös inför fredag är matte, Indra lyckligt ovetnade.
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 15-12-2009, 23:00) *
Nervös inför fredag är matte, Indra lyckligt ovetnade.

trostar.gif Hon är nog "fit for fight" innan fredag tror jag.
Verkar ju som det blivit lite bättre för varje dag!
Meriona
Ett halvt dygn kvar, nu får vi öka tumhållandet för Korvis! help.gif tummenupp.gif
Myosotis
Hur då - öka? unsure.gif Jag har bara två tummar.

Jaha, du menar hårdare! idea.gif *Hämtar skruvtvingar*
Meriona
Snabb rapport via Maria S ang Indra, Wilmer får väl fylla i sedan.

Veterinären var väldigt noga och har funnit att Indra inte tömt blåsan ordentligt när hon kissat vilket gjort att det blivit irriterat och blåskatarrigt, och så har hon fortsatt att bara kissa ut det nödvändigaste (ond cirkel). Nu har hon fått smärtstillande och fått urinblåsan ordentligt urspolad. Medicin med sig hem: Antiinflammatoriskt och smärtstillande. Så nu kommer hon väl lära sig att tömma blåsan ordentligt, när det inte längre gör ont, och så är allting bra! Phu!

Tack för rapporten Maria! yahoo.gif

Vilken tur att vi alla hållit tummarna så hårt! bravo.gif thanks.gif tummenupp.gif
Biggan_
Dags att pusta ut nu då!
Med lite medicin och mycket kärlek så är Indra på bättringsvägen! Hoppas matte känner sig lugnare nu då! kompiskram.gif
anne-li i olofstorp
Oj så skönt att läsa!!!!
Tack snälla ni för rapporterna!!!!
Nöjd och lycklig för att kunna släppa det krampaktiga taget om tummarna nu.....
Fast lite tumhållning får vi nog behålla flirting.gif Nu skall ju matte bli återställd också........
Rose
Tack för positiva nyheter! smile.gif
Wilmer
kompiskram.gif yahoo.gif Matte är så glad och tacksam för alla krampaktigt hållna tummar!!

Så glad jag är att jag åkte till B stjärnan, efter ultraljudet är tilloch med jag övertygad om att hon inte har några otäcka tumörer eller fel på njurarna som såg fina ut. Nu kan jag faktsikt andas ut! Men vet. var ändå konfunderad över vad som är felet. De rakade magen och ultraljudade, sedan gick de upp med en katater och kände efter smågrus för säkerhets skull, samt analyserade urin som hon kissat ut. Inga stenar alls. (skulle vara ovanligt eftersom hon är så ung dessutom). Inga bakterier kvar efter behandligen i veckan, skönt det. Ska nu ge antiinflamatoriskt över helgen så stackars Indra måste äta zoolacken ett tag till för magen.. Dessutom rekomenderade vet. GURKA vilket Indra inte blev ledsen för laugh.gif Samt ett ökat intag av c-vitamin ett tag.

Nu hoppas jag verkligen att hon svarar på behandlingen, så kanske även matte får en lugn jul. wub.gif Jag är så oändligt tacksam att MariaS tog sig tid att följa med oss ner till Göteborg, annars hade jag nog gått sönder av oro på vägen dit och i väntrummet sweatingbullets.gif

smiley_small_hug.gif Stor kram till er all från mig och Indra!
anne-li i olofstorp
Vi är minst lika lyckliga och tacksamma vi som hållit tummar i flera dagar nu------
Skämt åsido, lycka till nu med allt ni måste göra, och lugna nerverna du också...

Kram till er alla (inkl Maria)
Wilmer
Ja, nu ska nerverna lugnas.. Avslutade dagen med SAAB's nedläggning, så nerverna fick vila en kort stund. sweatingbullets.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Wilmer @ 18-12-2009, 22:49) *
Ja, nu ska nerverna lugnas.. Avslutade dagen med SAAB's nedläggning, så nerverna fick vila en kort stund. sweatingbullets.gif

Hahhaha! Du har humor du! Det var väl en nervlugnande nyhet!!!!! själv blöder jag för dessa stackare som nu utsätts för regeringens "arbetslinje" och kommer att slängas ut i ett Sverige med arbetslöshet i parti och minut.....
Men OK är glad att Indra har en behandlingsbar diagnos.... kram (håller fortfarande en och annan tumme!!! bara så du vet! smiley_small_hug.gif
Wilmer
Tror man kan överleva en stund på humor och vatten angel_not.gif

En och annan tumme kan nog behövas tills pipet slutat, just nu säger hon inget men nu får hon ju smärtstillande.. Bästa julklappen = frisk KorvIndra wub.gif
Meriona
Det är vad jag önskar mig också i julklapp - friska barn och det inkluderar såklart även fyrfota sådana. wub.gif
Wilmer
Ja, bästa klappen helt klart. Snart får vi besök av dina fyrfotingar också wub.gif Kan berätta att MariaS hade med sig ?ventapad?? som hon klippte i lagom bitar för marsvinen att gosa sig på på hustaken och i reseburen. De har turats om att mysa på padden, den är uppskattad! Skönt för små tassar och magar att vila mjukt.
Meriona
Låter jättemysigt, men stoppa inte det i mina killar bur bara, det blir slaktat på nolltid.... wacko.gif
Wilmer
giggle.gif Nej, de får sedvanliga papp-kartonger o rullar flirting.gif
Meriona
rose.gif De hälsar till korven att hon ska vara rädd om sig! Varmt om magen och allt det där! yes.gif
Wilmer
giggle.gif Speciellt nu när den är rakad.. Förlåt att jag fnissar Indra, men det ser sött ut.
Meriona
bravo.gif Rakad marsvinsmage.....naaaah! Extra sött när man är rex/teddy såklart! Pussvänligt... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon