Full version: Marsvin
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Meriona
Undrar hur det lilla födelsedagsbarnet har det? Matte skulle tydligen ut på middag, men visst tror vi att hon laddat rejält i buren med mumsigt gräs innan? wub.gif crazy.gif

lissa
Grattis från mig också Indra, lite sent, men man brukar ju säga, bättre sent än aldrig.... du kan ju låtsas att det är persilja att mumsa på i buketten blomma.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 09:30) *
Nog för att många marsvin gillar vatten men den här lille krabaten är så söööt wub.gif

marsvinsbad

Nämen wub.gif
Chamomille
CITAT (Meriona @ 05-05-2009, 10:35) *
Hihi, frågan är vem som är gulligast, marsvinen eller karln? laugh.gif wub.gif

rotfl.gif
Wilmer
Indra tackar för gratulationer! Som sig bör började dagen med gräs, och avslutades med gräs... Vilken lycka!! Annars var det godisar och en gnagstång som var presenten.
Monaxe
Grattis i efterslott från mig oxå!!!

Glöm nu inte att meddela mig i god tid när ni ska till blå stjärnan, jag lotsar er så gärna dit. Väntar i Kungälv på dej...jag kan ta hand om resten, du behöver inte ens föja med faktiskt, vi kan klara oss sjäva, raggisen och jag....
Wilmer
laugh.gif Säkert!!! Jag misstänker masskopi, du kommer raggisnappa och köra honom med kulor och allt till Myosotis eller någon annan Ante-beundrare nono.gif . Lär inte bli några kulor kapade om inte matte är med rtfm.gif
Wilmer
Nu är jag hemma och snorar, hinner ta lite bilder på pälsbollarna. Pinfärska bilder på två av dem:

Isas favorit pose

mysrullemys.jpg

Anton i maj.jpg

Antons päls.jpg

Kolla in hur pälsen har växt!!!
Meriona
Herrejösses! blink.gif blink.gif

Varför är korv-Indra mobbad nu igen? mad.gif Kort på Indra tack, tänk om du sålt henne!
Therese3z
hihii!! Gud så söt han har blivit med all päls!! biggrin.gif smiley_small_hug.gif wub.gif

jaaaa!! Ge oss omedelbart bildbevis på att "Korv-Indra" (vilket fantastiskt gulligt smeknamn!! wub.gif ) inte finns mer än - säg 3 dm - från de andra två små pälsbollarna!
...fast hon kanske redan är med på bild? Hon kanske gömmer sig i Antons päls..? *letar i bilderna*
Eva-Helene
Åh helledoodingen så fina dom är wub.gif
Ja, vart är Indra då? Va? Diskriminering... nono.gif
Wilmer
blush.gif Förlåt mig, inte är hon såld inte. Tyvärr syns ingen annan i bild, men visst syns det att det är Isas och Korvens exclusiva orange bur?? Jag tyckte kortet blev suddigt, så därför fick hon inte var med. Är ni övertygade? shy.gif

korv indra är inte såld.jpg

Cathis
Men himmel sååå goa och söta dom är alla tre wub.gif

Meriona
CITAT (Wilmer @ 19-05-2009, 22:31) *
blush.gif Förlåt mig, inte är hon såld inte. Tyvärr syns ingen annan i bild, men visst syns det att det är Isas och Korvens exclusiva orange bur?? Jag tyckte kortet blev suddigt, så därför fick hon inte var med. Är ni övertygade? shy.gif

Ja ser ut att vara ok! tummenupp.gif Hon ser lite purken ut att du stör henne mitt i maten.... flirting.gif
Sätter du dem på diet nu inför utställningen, eller är det bra att de är tjocka? confused.gif
Wilmer
CITAT (Cathis @ 19-05-2009, 23:30) *
Men himmel sååå goa och söta dom är alla tre wub.gif

Jag är priviligierad med tre sådana charmtroll i huset wub.gif .

Meriona, hon tycker jag är superfisig som sticker in en gammal kamera i buren, hon ville ha gräs wink.gif så visst är hon missnöjd på bilden. Jag tror inte de behöver bantas av vad jag sett så brukar de vara biffiagre än mina. Ska bli spännande att se!
Meriona
2veckor kvar nu till Wilmers grisar ska ställas ut! Hoppas att ni som bor i närheten av Gbg kan komma och heja på! yahoo.gif
lissa
Oh, så ni har datum och allt till utställningen, vi som inte kan heja där kanske får se lite bilder av det hela ?? Ska dom ställas ut alla tre ? Jag trodde det var enbart för bebisar...
Antons päls har verkligen växt en bra bit, nu blir han er som en Bob-tail isf raggsocka...
Indra-korven hahaha, vilka namn ni hittar på åt dom, du har korvar och Humla har limpor biggrin.gif biggrin.gif
PS, jättefina bilder... wub.gif
Aqvakul
Citerat ur dagens sydsvenska - en artikelserie om husdjur:

Johan Billin och Kelly

”Jag är stolt ägare till världens mysigaste marsvin, Kelly. Marsvin förknippas väl mest med 11-åriga flickor men jag som 36-årig karla­karl kan inte tänka mig ett trevligare husdjur. Och jag har ändå haft både katt och hund samt ett antal råttor genom åren.

Min före detta sambo tog marsvinen med sig när vi separerade. Men när hon flyttade till en mindre lägenhet upptäckte hon att hon var allergisk mot hö. Jag tog hand om Kelly och hennes kompis Brenda, och även om det inte var mitt val att skaffa marsvin från början står jag för det fullt ut.

Tyvärr gick Brenda bort nyligen, så nu är det bara Kelly och jag i lägenheten. Det var trist med Brenda, men samtidigt har det fört Kelly och mig närmare varandra. Jag räknas tydligen som en i flocken, eftersom Kelly tyckte att det var okej med bara mig.

Det bästa med Kelly är att hon är så lynnig. Man vet aldrig vilket humör hon är på. Ibland sitter hon bara och hänger. ­Ibland springer hon efter mig som en magnet.”

Wilmer
Visst är även marsvin till för karla karlar wub.gif

Utställningen är 7 juni och planerat är att alla tre ska med. Det är en PET utställning, inte rasbedömning. Stog om en sådan tidigare i tråden hur det går till, själv är jag inte insatt (än). Kameran ska med givetvis, ska även dokumentera förberedelserna yes.gif
markatta_29
ni verkar ju kunna en del om marsvin jag undrar om det finns någon speciell sjukdom som de kan få jag hade två st som blev två år gamla och de dog med två dagars mellanrum och de var hur friska som helst hade jättestor bur och fick bra mat och massor av kärlek jag blev så ledsen att jag inte kan köpa nåt fler för jag vill ej vara med om detta igen sad.gif sad.gif vilka superfina marsvon ni har smile.gif
Wilmer
Så tråkigt! Jag förstår om du inte vågar köpa nya marsvin. Du kan ju faktiskt ha haft otur. De kan ju ha haftmedfödda fel som inte syntes utanpå. Annars kan de drabbas av förkylningar, de är känsliga för temeperaturväxlingar, fukt, drag.. De måste få C-vitamin i kosten, ja, det kan ha varit lite allt möjligt. Det låter knepigt att de dog så, visade de inga tecken på sjukdom? Kan de ha fått i sig något gift? (från någon grönsak??). Det låter i alla fall som om du tog hand om dem väl, mer kan man inte göra trostar.gif
Meriona
Anton badade imorse... yahoo.gif Hoppas matte lägger upp bilder sen, för han var så duktig så! wub.gif
Wilmer
Haha, ja, nu är jag inne från trädgården, det är ju ljust så länge yahoo.gif .

Sötnosen luktar som en pudel, han skötte sig fint för att vara första badet. Så här gick det till..........

före.jpg

under.jpg

gremlin.jpg

balsamerad.jpg

färdigbadad.jpg

färdigtorkad.jpg

inspektion.jpg

tandinspektion.jpg

Myosotis
wub.gif wub.gif wub.gif Ååååh vilken söt mage! Och vad stor han har blivit!
anne-li i olofstorp
gooooooosingen!
Wilmer
Han är brutalt söt det lilla hjärtat!! Han väger i dag 770 gram. Efter tvätt giggle.gif
Meriona
Kanske en affärsidé om du behöver extrainkomster? Marsvins-spa? laugh.gif

Flickorna ska väl också bada snart?
Wilmer
Jajamän, Korv-Indra är badad, fotad och sitter i knäet för torkning. Hon skötte sig ännu mer exemplariskt i badet, första gången även för henne. Hon verkade tycka att det var skönt. Glömde tacka dig, Meriona, för assistansen med pälsbollen i går! Korthåringarna är lättare att klara själv.
Wilmer
fel...
skånepåg
Naaw så sött wub.gif
Wilmer
Nu har jag laddat upp nya bilderna - sitter ju ändå och torkar Indra en stund. Vad gillar ni standarden, den nappade Korven på med en gång;
PETCLASS
CITAT
Kropp och sundhet 25
Här bedöms marsvinets storlek och kroppsbyggnad. En sund kroppsbyggnad ska premieras. Detta behöver dock inte innebära en rastypisk kropp/hållning. Det ideala Pet Class-marsvinet ska vara muskulöst och kan beskrivas ha form och massa som en stor bakad potatis.
(kopierat från SMF's hemsida).

indra i badet.jpg

bakad potatis.jpg

korvis matpaus.jpg

Korvis torkar.jpg
Så har vi världens söta marsvinshanne på besök när matte är på semester. Kivi heter han. Anton tycker det är kul med en ny kompis!

kivi.jpg

skånepåg
Så ännumera sött biggrin.gif
Funderar skaffa en sån gris bara för så söta de är biggrin.gif
Men ska nog hålla mej till tassetisen ^^
Wilmer
Jag försöker hålla mig borta från tasse tisarna giggle.gif . Som tur är finns de i stállet att snuffsa på.
Meriona
Nämen gudars så duktig hon är, Potatis-Indra! wub.gif En HEL gurka att knapra på, undra på att hon sitter still.... laugh.gif
Myosotis
Jag har aldrig sett en bakpotatis med så söta små rosa tassar. wub.gif
Chamomille
wub.gif wub.gif wub.gif Hmmm..... Jag vet var du bor Wilmer whist.gif
Therese3z
Men herregud så söta de är!!! *tittar på bilderna om och om igen och tvingar Anders att komma och titta på Anton han med!*
wub.gif wub.gif wub.gif
Jag får nog snart åka och marsvins-nappa tillbaka den lilla Anton-grisen.. *tittar på kartor över möjliga färdvägar och skriver lista över vilka saker jag ska införskaffa som är lämplig utrustning för att kunna bryta mig in osett och lägga tassarna på honom..!*
;D
Han är verkligen helt ljuvligt vacker den grisen! Så sööt!! wub.gif

..Här är man jätteupptagen några dagar så man inte hinner med att interneta alla viktiga saker som ska internetas och då passar ni förstås på att lägga upp fler bilder just då! *grälar lite* wink.gif
Fast egentligen ska jag inte klaga, för jag fick en så fin sms-information (tack Wilmer!) om att det minsann fanns nya bilder att tillgå så då såg jag till att skynda mig att hinna till min dator så fort jag bara kunde! biggrin.gif smiley_small_hug.gif

Åh så spännande det ska bli med utställningen!! *ser fram emot!* Jag tror och hoppas att alla dina tre grisar får riktigt fina omdömen!
Meriona
Det tror jag också Therese, annars kan vi ju bara idiotförklara domaren och gå nöjda hem ändå laugh.gif
Jag har övertalat Wilmer att ta med gästen Kivi också, utom hans mattes vetskap. Tänk vad kul det vore när hon kommer till Wilmer för att hämta sin gris och så sitter det en rosett på buren!!! giggle.gif
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 31-05-2009, 16:35) *
Jag har aldrig sett en bakpotatis med så söta små rosa tassar. wub.gif

Nej fy, en bakad potatis med sådana fötter hade jag aldrig ätit sick.gif Passar bättre på en marsvinslimpa giggle.gif

CITAT (Chamomille @ 31-05-2009, 17:13) *

laugh.gif yahoo.gif Nej du vet var min adress bor. Dit mina hemliga paket och annat skoj anländer. Men hemligheten är att där bor inte VI marsvinen och jag bravo.gif
Wilmer
CITAT (Therese3z @ 31-05-2009, 17:33) *
Men herregud så söta de är!!! *tittar på bilderna om och om igen och tvingar Anders att komma och titta på Anton han med!*
wub.gif wub.gif wub.gif
Jag får nog snart åka och marsvins-nappa tillbaka den lilla Anton-grisen.. *tittar på kartor över möjliga färdvägar och skriver lista över vilka saker jag ska införskaffa som är lämplig utrustning för att kunna bryta mig in osett och lägga tassarna på honom..!*
;D
Han är verkligen helt ljuvligt vacker den grisen! Så sööt!! wub.gif

..Här är man jätteupptagen några dagar så man inte hinner med att interneta alla viktiga saker som ska internetas och då passar ni förstås på att lägga upp fler bilder just då! *grälar lite* wink.gif
Fast egentligen ska jag inte klaga, för jag fick en så fin sms-information (tack Wilmer!) om att det minsann fanns nya bilder att tillgå så då såg jag till att skynda mig att hinna till min dator så fort jag bara kunde! biggrin.gif smiley_small_hug.gif

Åh så spännande det ska bli med utställningen!! *ser fram emot!* Jag tror och hoppas att alla dina tre grisar får riktigt fina omdömen!

HM, undras om du har min hemadress sos.gif Nu börjar jag förstå vikten av att vara hemlig help.gif Anton är ett hemsk marsvin, han skriker och luktar illa, bits gör han också. Bara så ni vet det alla nappare shy.gif

Det ska bli urkul att gå på utställning igen efter typ 25 år! Självklart kommer de fyra marsvin vi har med vara de absolut mest välskötta, välskapta och väluppfostrade de någonsin sett. Om så inte är fallet har domaren en dålig dag a0a.gif Nu måste jag rusa o kolla bakpotatisformen och klovinkeln, vi ses i tråden kram1.gif
MariaS
CITAT (Chamomille @ 31-05-2009, 17:13) *

...och jag har redan varit där... ska vi slå oss ihop, blockera vägen så ingen annan hinner dit... Alra mins Wilmer själv då förstås...

wub.gif gullepluttarna... Min favo Isa då... fick inte hon också bada? hon gillar ju det mad.gif

Att lillprinsen är det sötaste som finns vet vi ju, och bakpotatisen Indra, är faktiskt ganska mysig hon med, men roten till det onda... Isa!? ...
Therese3z
CITAT (Meriona @ 31-05-2009, 20:59) *
Det tror jag också Therese, annars kan vi ju bara idiotförklara domaren och gå nöjda hem ändå laugh.gif
Jag har övertalat Wilmer att ta med gästen Kivi också, utom hans mattes vetskap. Tänk vad kul det vore när hon kommer till Wilmer för att hämta sin gris och så sitter det en rosett på buren!!! giggle.gif

Ja självklart kan inte den domare som inte ger högsta poäng till Anton & co ha alla getter hemma. Men man får väl ha överseende med dennas inkompetens och inse att alla inte kan vara lika kunniga och smarta som oss andra. coolgleam.gif
Oh! vad roligt att ni tar med er det lilla extramarsvinet också! Hon kommer säkert bli jätteglad när hon kommer och hämtar hem honom sen och får höra vad han har fått vara med om! biggrin.gif
Wilmer
Hick! blink.gif En som vet var mitt hus bor nono.gif INte röra nöffarna. Men ni är välkomna på marsvinsbesiktning så ni får avgöra om jag tar hand om dem eller ej. Gos ingår.

Lilla pusse Isa ska få bada nu!! Men sparar ju det bästa till sist eller hur MariaS flirting.gif Kivi tvättar jag bara rumpan på, vill inte trassla med hennes marsvin, han är ren o fin som han är! Blir bara tassikyr på honom.

Just nu busar Anton och Kivi runt på golvet under högljutt pratande sweatingbullets.gif
Meriona
Har hon inte badat klart snart? whist.gif
Wilmer
Jodå, nu sitter vi och gos-torkar. Dags för Isa att hoppa tillbaka till buren så matten kan gå ut och gräva i trädgården. Sista lurven i badet, nu är det tassikyr som gäller för alla fyra!

Isa schamponerad.jpg

Isa balsamerad.jpg

färdig badat för denna gången.jpg

Chamomille
Gud så rart wub.gif Åh tassikyr... biggrin.gif
Meriona
Iiiiisa, du är ju hur cool som helst! yahoo.gif
Therese3z
Jag fick föresten en ny familjemedlem igår.. whist.gif

[attachment=35703:b1_0v_08.JPG]
MariaS
CITAT (Therese3z @ 01-06-2009, 19:01) *

Jag tänker INTE förstora bilden och titta nogrannare! innocent.gif
Meriona
CITAT (Therese3z @ 01-06-2009, 19:01) *

VA? Berätta! kompiskram.gif Snutte! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon