Full version: Marsvin
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Chamomille
CITAT (MariaS @ 07-06-2009, 18:25) *
crazy.gif *spottar naglar* crazy.gif

rotfl.gif
Wilmer
Isa tackar och niger. Hon vill gärna bli smord om tassarna och pysslad med resten av livet, så nu är det kört för matte. Måste nog gå ner på deltid så jag hinner med sweatingbullets.gif
MariaS
Det var det jag visste. Spa näs är inte alls dumt giggle.gif
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 09-06-2009, 09:24) *
Isa tackar och niger. Hon vill gärna bli smord om tassarna och pysslad med resten av livet, så nu är det kört för matte. Måste nog gå ner på deltid så jag hinner med sweatingbullets.gif

Ojdå! Vilka divalater hon lagt sej till med då! giggle.gif
Meriona
Här är lite fler bilder från utställningen:
Indra är lite förnärmad över att fått tillmälet Fluffmage!
[attachment=36159:lillfluff.jpg]
Gamlingen Kiwi gjorde verkligen bra ifrån sig:
[attachment=36160:lillkivi.jpg]
Stackars Anton råkade ut för den här häxan, tänk att grävas i öronen med de naglarna:
[attachment=36161:lillk_rring.jpg]

Cathis
CITAT (Wilmer @ 07-06-2009, 20:52) *

det var som sjutton va gör du med mig.jpg

bis råttan isa.jpg
yahoo.gif Isa van första priiiis!!! Jisses så kul, snuttetösen. Det var nog alla hållna tummar. Anton hälsar att det var värre än förnedrings TV, som vi trode innan - det kan vara fel på domarna crazy.gif giggle.gif Indra tar det med jämnmod, hon fick vara med i gurkätartävlingen och komm tvåa i sit heat, resulterade inte i något som helst pris men en mätt mage.

Grattis grattis och vilken glansig päls hon har rolleyes.gif
Wilmer
giggle.gif whist.gif kram2.gif Visst har hon!!

Jag fick ett supertips av Cathis, så nu badar jag de små i mirakelmedel..

Kiwis matte är hemma från semestern undras hur länge man kan ignorera sms crazy.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 11-06-2009, 07:13) *
giggle.gif whist.gif kram2.gif Visst har hon!!

Jag fick ett supertips av Cathis, så nu badar jag de små i mirakelmedel..

Kiwis matte är hemma från semestern undras hur länge man kan ignorera sms crazy.gif

Läääääänge whistling.gif innocent.gif crazy.gif
Wilmer
crazy.gif Trode väl att man kunde göra så tack för stödet whist.gif
Fast jag får väl höra av mig i kväll, annars vågar hon aldrig lämna honom här igen -fear-.gif . Svartlistad marsvinsnappare. devil.gif
Meriona
Du har väl anmält krypen till SM, Wilmer?????? unsure.gif innocent.gif
Wilmer
yes.gif Jupp, glömde jag berätta det giggle.gif Alla tre är anmälda till gos klassen (PET). Måste ju testa en gång till, det var så många söta marsvin att titta på och trevliga ägare att prata med. Så, Dingle 5 juli är det som gäller!
Meriona
Härligt! Då bokar jag in den dagen i reserv, utifall att kärleken din inte kan! wink.gif
Meriona
[attachment=36593:rufsindra.jpg]
[attachment=36592:lilln_ffe.jpg]

Kolla här när Indra försöker skaka av sig något omysigt som kommit nära henne!
Och Anton provar ut nya briller utifall att...... coolgleam.gif
Wilmer
Hihi, han ser ut som en gammel farbror stackarn fast han just fyllt fem månader crazy.gif Korvarna rasar just av sig på golvet, har fått sitta i bur flera dagar pga. midsommarfirande så nu spritter det i tassarna happy.gif
Therese3z
wub.gif wub.gif wub.gif
Wilmer
Hörrödu Terese, inga nya bebbebilder på din hemsida ens, hoppas de mår bra kompiskram.gif

Jag hade hoppats på en bild från Humla på ett supersött marsvin i midsommarkrans, hoppas det inte är för sent än rolleyes.gif

Hälsningar från tre gräsglufsande limpor i nystädae burar.
MariaS
CITAT (Therese3z @ 22-06-2009, 08:45) *
wub.gif wub.gif wub.gif

Passerar dig på lördag! Big Lake Run heter det visst...
Biggan_
wub.gif wub.gif wub.gif
Så söt man kan vá i brillor också!

Wilmer
rotfl.gif Han ser omåttligt lustig ut.. Kan också meddela att Anton är invägd på 869 gram och nyss fyllda fem månader. Kastrering beställd till 16 juli, men om det är varmt då väntar jag tills i höst, vill inte riskera komplikationer.
MariaS
Det är nu man skulle ha en nervös smiley som biter naglar så det skvätter, för att visa hur JAG känner det... Stackars liiiiiten....
Biggan_
....och i augusti är det rötmånad, inte så lyckat då heller kanske?
Wilmer
Nej precis Biggan, de opererar inte efter 16 juli och ett tag frammåt. Men jag tänker inte operera då heller om det inte är uruselt kallt väder. Då får det vänta tills höstrusket satt in! Så noga är det inte med några månader hit å dit. Jag ahr visat Anton bilder på hur det går till så nu är han lugn. Eller coolgleam.gif
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 23-06-2009, 01:22) *
Nej precis Biggan, de opererar inte efter 16 juli och ett tag frammåt. Men jag tänker inte operera då heller om det inte är uruselt kallt väder. Då får det vänta tills höstrusket satt in! Så noga är det inte med några månader hit å dit. Jag ahr visat Anton bilder på hur det går till så nu är han lugn. Eller coolgleam.gif

Visat bilder,aha det var därför han hade brillorna på! idea.gif
MariaS
CITAT (Biggan_ @ 23-06-2009, 01:33) *
Visat bilder,aha det var därför han hade brillorna på! idea.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Stackarn har väl blivit närsynt rotfl.gif
Wilmer
giggle.gif Ja, så han inte skulle missa några viktiga detaljer. Fast, bildserien vi såg var med sövning, Anton ska sövas med gas, anses vara säkrare. Jag skulle aldrig kunna ta kort, jag skulle gråta ihjäl mig av att se honom sövd o skuren i.
Therese3z
CITAT (MariaS @ 23-06-2009, 00:44) *
Passerar dig på lördag! Big Lake Run heter det visst...

Måste erkänna att jag var tvungen att googla "Big Lake Run" för att veta var det var.. ;D

Jamen!! Om du ändå passerar så är det nästan tvång på att du stannar till här hos mig för lite marsvinsmys! biggrin.gif

Wilmer: Smågrisarna mår alldeles utmärkt (växer som ogräs!) och jag har faktiskt till och med tagit kort på dem, biten som fattats är att jag ska ladda upp dem på sidan.. wink.gif
Men jag ska se vad jag kan göra åt saken nu idag! biggrin.gif
Therese3z
När det är fint väder ute så går vi ut och mumsar gräs tillsammans:
(ok, jag erkänner, det blir nog mest glass för min egen del; men det är bara för att grisarna ska få ha sitt gräs för sig själva.) wink.gif
[attachment=36824:marsvin01.JPG]
[attachment=36825:marsvin02.JPG]
[attachment=36826:marsvin03.JPG]
[attachment=36827:marsvin04.JPG]
[attachment=36828:marsvin05.JPG]
[attachment=36829:marsvin06.JPG]

Och om det är dåligt väder så blir det gräsbuffét inne:
[attachment=36830:marsvin07.JPG]
[attachment=36831:marsvin08.JPG]
[attachment=36832:marsvin09.JPG]
[attachment=36833:marsvin10.JPG]
[attachment=36834:marsvin11.JPG]
[attachment=36835:marsvin12.JPG]
Meriona
Ååååh vilka fina bilder Therese! wub.gif wub.gif wub.gif Va stora de blivit redan!
Wilmer
Iiii så sött kram1.gif Pussesnuffs.
MariaS
CITAT (Therese3z @ 23-06-2009, 09:00) *
Måste erkänna att jag var tvungen att googla "Big Lake Run" för att veta var det var.. ;D

Jamen!! Om du ändå passerar så är det nästan tvång på att du stannar till här hos mig för lite marsvinsmys! biggrin.gif

Wilmer: Smågrisarna mår alldeles utmärkt (växer som ogräs!) och jag har faktiskt till och med tagit kort på dem, biten som fattats är att jag ska ladda upp dem på sidan.. wink.gif
Men jag ska se vad jag kan göra åt saken nu idag! biggrin.gif

crying.gif Vågar nog inte titta in efter att ha sett dina nyutlagda bilder! SKA INTE ha ngn röd gris! Fast mina katter skulle nog gilla läget om det kom in en sån där liten lurvtott giggle.gif
Myosotis
wub.gif
Biggan_
Så söta! wub.gif
MariaS
Jag vet någon som ska titta på marsvinsbebisar imorgon giggle.gif whistling.gif
Wilmer
yahoo.gif Så avis jag är!! Dessutom är människorna i huset ganska trevliga hälsa dem wink.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 26-06-2009, 09:13) *
yahoo.gif Så avis jag är!! Dessutom är människorna i huset ganska trevliga hälsa dem wink.gif

Inte bara ganska trevliga, utan MYCKET trevliga! kompiskram.gif
Therese3z
CITAT (Meriona @ 26-06-2009, 10:06) *
Inte bara ganska trevliga, utan MYCKET trevliga! kompiskram.gif

Ja, vi varken misshandlade er eller jagade er från gården! Det är ju rätt snällt! ;D
kompiskram.gif
Jag kanske kan fixa lite bilder åt er andra senare istället. Ni som inte får lukta på bebispäls idag. coolgleam.gif
(Eller, får får ni hemskt gärna, bara att komma förbi och hälsa på! Fast ni bor ju rätt långt bort så det är ju inte helt oproblematiskt tyvärr..) no.gif
Meriona
Hihi, nä tvärtom, hade vi bara haft resväskorna med oss så hade ni aldrig blivit av med oss.... giggle.gif giggle.gif
MariaS
Kan meddela att jag har kameran full med gosiga bebiskort. Men ni får vänta på dem tills jag kommit hem och kan ladda ner från kameran biggrin.gif
Meriona
Ja men så skynda sig då människa! wub.gif tongue.gif bravo.gif
Therese3z
CITAT (Meriona @ 26-06-2009, 16:18) *
Hihi, nä tvärtom, hade vi bara haft resväskorna med oss så hade ni aldrig blivit av med oss.... giggle.gif giggle.gif

Vi får helt enkelt se till att bygga en ordentlig gäststuga till nästa gång! laugh.gif
Wilmer
Är inte Maria hemma nu confused.gif

Gäststuga, nej det vågar jag inte, kan nog inte motstå bebbar så länge laugh.gif
MariaS
Jo jag är hemma. Har bara inte orkat packa upp efter resan ännu i värmen. Ni får tåla er några timmar till. Måste handla mat nu...
MariaS
Nu så. Här är en dal av korten som jag tog. Tyvärr vet jag inte hur man laddar upp videon jag tog också...
[attachment=37160:Dsc00317.jpg]
[attachment=37161:Dsc00318.jpg]
[attachment=37162:Dsc00319.jpg]
[attachment=37163:Dsc00321.jpg]
[attachment=37164:Dsc00322.jpg]
[attachment=37165:Dsc00323.jpg]
[attachment=37166:Dsc00324.jpg]
[attachment=37167:Dsc00325.jpg]
Wilmer
Pluttiplutt, de har växt och ser ut som.. Hm, vad är det de påminner om?
MariaS
Små gosiga tofflor kanske...
Meriona
Är den röda mindre röd nu, eller ser jag fel?

Jättesöta! wub.gif wub.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 29-06-2009, 21:17) *
Är den röda mindre röd nu, eller ser jag fel?
Jättesöta! wub.gif wub.gif

Jo du ser rätt, han är mer beige/creme. Men det är bara för att bottenfärgen kommit fram mycke mer! Han är nästan mer lunkarya med virvlar så att säga...
Meriona
Fantastiskt att du lyckades med att lämna dem kvar.... giggle.gif Det var väl för väl att det var så varmt att de inte hade mått bra på bilfärden.... biggrin.gif

Kan du inte lägga upp en fin cruisingbild på dig i en annan tråd? coolgleam.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 29-06-2009, 21:44) *
Fantastiskt att du lyckades med att lämna dem kvar.... giggle.gif Det var väl för väl att det var så varmt att de inte hade mått bra på bilfärden.... biggrin.gif

Kan du inte lägga upp en fin cruisingbild på dig i en annan tråd? coolgleam.gif

Har du inte tittat i "vad du har gjort"-tråden...

Det var som sagt för varmt och värdparet var dessutom på väg bort och vi kom ganska sent pga värmen, så besöket blev kort och intensivt. Sen skulle vi ju bo på nästa ställe i två nätter också, så det var inte baaaara....

Men visst var de söta. Gosigast av dom var lillhonan, den med massor av vitt i baken, hon pratade nästan hela tiden wub.gif men sötast är ju den röda killen... Fick faktiskt ganska bra kontakt med den blå mamman också wub.gif (jag och namn... whistling.gif ) Antons mamma hade mest bekymmer om alla tre barnen tyckte jag, för så fort man tog upp en bebis, så började hon locka direkt...
Meriona
Nä det måste jag kolla.... blush.gif

Hoppas att Wilmer verkligen ställer ut på SM på lördag (apråpå ingenting), då får du komma till Dingle Maria! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon