|
Gossen Ruda
17-02-2007, 20:55
Mina omdömen.
1. Måns Zelmerlöw. Tja, kanske. 2. MissMatch. Blääääh. 3. Magnus Carlsson. Tja, kanske. Fast är det nån mer än jag som tycker att han inte har sångröst? 4. Sheida. ????????????? 5. The attic... Låter som många andra. Inte kan hon sjunga heller. 6. Sebastian. Tja, kanske. Bäste efter nästa 7. Sonja Aldén. Bäst idag 8. Nanne. Inte så dålig men ingen höjdare.
Edit. Rättat lite stafvel.
Nu får jag skriva 1 = Bläääh 2 = Bläääh 3 = Bläääh 4 = Bläääh 5 = Bläääh 6 = Bläääh 7 = Yesss!!!! 8 = Bläääh Noteras bör att jag inte tittar, bara lyssnar.
Hörde bara snabbgenomgången med Nannes låt, den tyckte jag lät som Nanne brukar göra, men då hörde jag så klart bara 10 sek...
Sonja Aldéns låt tycker jag var bäst Kan tänka mig även Magnus Carlsson med lite tvekan.
Jag gillar verkligen Nanne - men inte ikväll.
Totalt tycker jag det var bottennapp i kväll.
Gossen Ruda
17-02-2007, 21:16
Då är vi nästan överens då. Nanne tar i i överkant tycker jag. Sen är det ibland att göra en paus då och då i melodin men när pauserna kommer för tätt blir det bara jobbigt att lyssna på.
CITAT (Gossen Ruda @ 17-02-2007, 20:55) Mina omdömen.
1. Måns Zelmerlöw. Tja, kanske. 2. MissMatch. Blääääh. 3. Magnus Carlsson. Tja, kanske. Fast är det nån mer än jag som tycker att han inte har sångröst? 4. Sheida. ????????????? 5. The attic... Låter som många andra. Inte kan hon sjunga heller. 6. Sebastian. Tja, kanske. Bäste efter nästa 7. Sonja Aldén. Bäst idag 8. Nanne. Inte så dålig men ingen höjdare.
Edit. Rättat lite stafvel. Ikväll tycker jag precis som du! Tillägg: Tyckte att refrängen i Magnus Carlssons låt lät misstänkt likt Elton Johns gamla Goodbye Yellow brick road...
Jag visslade med i Magnus Carlssons refräng. Maken undrade hur jag kunde melodin... men det är ju en gammal låt sa jag. Inte för att jag har en aning vilken... men jag minns den sååå väl.
Eva i Skåne
17-02-2007, 21:28
Piccante
17-02-2007, 21:35
Jag trodde att Måns skulle förlora mot sin mer tonsäkra Idol-kollega. Det var överraskande att han gick vidare före Magnus. Som lokalpatriot får man väl ändå hålla på Magnus lite, men jag tycker att han ofta får för svaga låtar som inte gör honom rättvis. Nanne har jag svårt för. Hon har en bra sångröst men jag tycker hon gör gapiga, konstiga låtar för det mesta som inte ger mig så mycket
Jag tycker att "rätt låtar" gick vidare, men Måns borde ha gått till 2:a chansen och Sonja direkt till finalen... Skönt att Magnus åkte ur... har lite svårt för honom...
Gossen Ruda
17-02-2007, 21:37
Redan när Magnus började med några konstiga ljud så lät det bekant. Farbror Elton har rätt att vara sur.
CITAT (Leocarpus @ 17-02-2007, 21:35) Jag trodde att Måns skulle förlora mot sin mer tonsäkra Idol-kollega. Det var överraskande att han gick vidare före Magnus. Som lokalpatriot får man väl ändå hålla på Magnus lite, men jag tycker att han ofta får för svaga låtar som inte gör honom rättvis. Nanne har jag svårt för. Hon har en bra sångröst men jag tycker hon gör gapiga, konstiga låtar för det mesta som inte ger mig så mycket  Tror att Nanne får röster för att hon varit sjuk i bröstcancer... Tyvärr:  Hennes låt var ju bara sååå minus
CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:37) Tror att Nanne får röster för att hon varit sjuk i bröstcancer... Tyvärr:  Hennes låt var ju bara sååå minusTyckte att Nannes låt lät nästan som den hon sjöng förra gången, Håll om mig 2005. Och den lät ju nästan som den där ryskan Ruslana som sjöng Wild dance 2004.
CITAT (Betty @ 17-02-2007, 21:42) CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:37) Tror att Nanne får röster för att hon varit sjuk i bröstcancer... Tyvärr:  Hennes låt var ju bara sååå minusTyckte att Nannes låt lät nästan som den hon sjöng förra gången, Kom och håll om mig. Och den lät ju nästan som den där ryskan Ruslana som sjöng Wild dance 2004. Mycket likt var det... trist.
Gossen Ruda
17-02-2007, 21:47
CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:43) CITAT (Betty @ 17-02-2007, 21:42) CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:37) Tror att Nanne får röster för att hon varit sjuk i bröstcancer... Tyvärr:  Hennes låt var ju bara sååå minusTyckte att Nannes låt lät nästan som den hon sjöng förra gången, Kom och håll om mig. Och den lät ju nästan som den där ryskan Ruslana som sjöng Wild dance 2004. Mycket likt var det... trist.  Allt går igen. Ruslana var fö från Ukraina men det är nästgårds till Ryssland.
Piccante
17-02-2007, 21:49
CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:43) CITAT (Betty @ 17-02-2007, 21:42) CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:37) Tror att Nanne får röster för att hon varit sjuk i bröstcancer... Tyvärr:  Hennes låt var ju bara sååå minusTyckte att Nannes låt lät nästan som den hon sjöng förra gången, Kom och håll om mig. Och den lät ju nästan som den där ryskan Ruslana som sjöng Wild dance 2004. Mycket likt var det... trist.  Man ska väl inte överge ett vinnande koncept  men det blir lite tjatigt när samma låt är med varje år
Lady Hamilton
17-02-2007, 21:49
Jag tyckte bara att nr.1 o Magnus låt var något att lyssna på..........
Snöflinga
17-02-2007, 21:50
Nej, i kväll var det inga höjdare  Lite trött på alla dessa idoldeltagare som poppar opp som svampar ur jorden ... Magnus har jag alltid tyckt varit smörig ... Nanne för hysterisk och varför i hela världen måste de krångla till allting  ligga härsan och tvärsan på roterande plattor, klättra i konstiga ställningar med bakgrundsdansare och do'or vars huvudsakliga uppgift verkar vara att överrösta och ta bort uppmärksamheten från artisten
CITAT (Hamilton @ 17-02-2007, 21:49) Jag tyckte bara att nr.1 o Magnus låt var något att lyssna på.......... Och just de två fick jag  av.
CITAT (Snöflinga @ 17-02-2007, 21:50) och varför i hela världen måste de krångla till allting  ligga härsan och tvärsan på roterande plattor, klättra i konstiga ställningar med bakgrundsdansare och do'or vars huvudsakliga uppgift verkar vara att överrösta och ta bort uppmärksamheten från artisten  Oj då! Det har jag missat eftersom jag inte tittar... bara lyssnar.
Lady Hamilton
17-02-2007, 21:58
CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:52) CITAT (Hamilton @ 17-02-2007, 21:49) Jag tyckte bara att nr.1 o Magnus låt var något att lyssna på.......... Och just de två fick jag  av.  Ja du smaken är som baken........
CITAT (Hamilton @ 17-02-2007, 21:58) CITAT (askar @ 17-02-2007, 21:52) CITAT (Hamilton @ 17-02-2007, 21:49) Jag tyckte bara att nr.1 o Magnus låt var något att lyssna på.......... Och just de två fick jag  av.  Ja du smaken är som baken........  Delad
CITAT (Betty @ 17-02-2007, 21:18) Tillägg: Tyckte att refrängen i Magnus Carlssons låt lät misstänkt likt Elton Johns gamla Goodbye Yellow brick road... Jamen visst gjorde den!! Jag ville retas lite med maken och sjöng med i sången men gled in på Goodbye Yellow brick road istället.
Åsa, mälardalen zon 2
18-02-2007, 01:07
Ganska lättglömda låtar i kvällens final.
Knäppte över till finska uttagningen efter den svenska de röstade fram någon rocktjej med en låt som inte heller den är någon jag kom ihåg.
Knäppte sedan över till spanska finalen och där satte sig en av låtarna direkt men jag vet inte om den vinner jag orkar inte titta mera på spaniens tävling, sändningen är runt 3 timmar lång. Låtarna är inte så många men den där programledartjejen bara pratar och pratar efter att finalisterna annonserats + de verkar ha bjudit in alla som redan är klara i sina länder att sjunga ex. har polens bidrag, moldaviens, sloveniens, vitrysslands, maltas, norges bidrag till finalen i finland uppträtt medans jag väntat på att de ska annonsera vinnaren. Men text-TV har nog rätt med den här takten annonseras inte det förren framåt kl.2 då nästa program börjar.
Jag tycker Sebastian var bäst igår, bättre än Måns. Att Måns fick flest röster kanske beror på att han var med i Så ska det låta nyss? Folk tyckte att han var bra då och kom ihåg honom.
Nanne förstår jag mej inte på alls, varken hennes låtar eller framförande - har aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra det heller. Dom låter likadant allihop, fullt ös och mer skrik än sång från början till slut. Inga markerade verser eller refränger, vilket gör det svårt att komma ihåg och sjunga med. Och låten igår var lik både Avundsjuk och Håll om mej (eller vad den hette i fjol). Neej, jag tycker inte om henne, hon kan förstöra vilket bra program som helst.
Och Magnus C låter också som han alltid gör, ingen variation. Tror att han stupade på det igår.
Visst var Sonya OK, både sång och låt. Hördes att hon gjort låtar till Shirley Clamp. (Förresten en till som jag inte klarar av, tycker hon är såååååå divig.)
Övriga deltagare igår fick minuspoäng allihop.
Nästa lördag blir spännande med Magnus Uggla.
Det är väl bra att Magnus låter lika bra jämt, med det röstregistret kan han sjunga både falsett och bas. Den som inte tycker att han kan sjunga måste vara tondöv. Jag blev förvånad att han inte gick vidare. Förövrigt tycker jag att Måns och Sonya hade bra låtar. Sebastian sådär, honom har jag svårt för
Jag är nog tvärtemot alla andra verkar det som Jag tyckte det var den bästa deltävlingen hittils, de andra två har varit kattastrof med dåliga låtar och en massa falsksång. Rätt två låtar gick vidare, trallvänliga som fastnade lätt. Så skall väll en schlager vara?
Tittar (lyssnar) ni verkligen på det där??
ullislerum
18-02-2007, 11:31
CITAT (Berith @ 18-02-2007, 09:40) Nästa lördag blir spännande med Magnus Uggla. Sedan NÄR är det spännande med Magnus Uggla...??
CITAT (ullislerum @ 18-02-2007, 11:31) CITAT (Berith @ 18-02-2007, 09:40)
Sedan NÄR är det spännande med Magnus Uggla...??  Sen allra första början.
Björken
18-02-2007, 11:44
Gillade Sebastians låt, kändes helt rätt enligt mig, lätt att ta till sig och nynna med i. Tur är det att alla inte har lika smakinriktning när det gäller musik då vore det inte lätt för artister och låtskrivare, eller kanske det vore allt för lätt. Allt skulle låta likadant. Jag respekterar att vi alla har olika smak och tyckande.
Sebastians låt var den enda jag gillade. Den refrängen satte sig direkt! Nanne - ja, hon hade ju snöat in sig på exakt samma slags stil som förra året. Avskyvärt jobbigt militant marsch-pop. Några minuters hårt, onyanserat klampande. Duger inte ens till gympagolvet.
Snöflinga
18-02-2007, 11:52
CITAT (Berith @ 18-02-2007, 11:43) CITAT (ullislerum @ 18-02-2007, 11:31) CITAT (Berith @ 18-02-2007, 09:40)
Sedan NÄR är det spännande med Magnus Uggla...??  Sen allra första början.  Still going strong  Är han förresten släkt med en annan deltagare i samma tävling då: Caroline af Uggla  Någon som vet ?
Jag tror inte de är släkt. Han heter Uggla, hon heter af Ugglas. Caroline har däremot en känd mamma - Yvonne af Ugglas. Hon är en känd sångpedagog.
CITAT (*rolf* @ 18-02-2007, 11:29) Tittar (lyssnar) ni verkligen på det där?? Näe naturligtvis inte! Vad tror du om oss egentligen?  Vi sitter bara här och svamlar och dillar fattar du väl!
CITAT (*rolf* @ 18-02-2007, 10:29) Tittar (lyssnar) ni verkligen på det där?? Jaa..... ett spännande underhållningsprogram med en rolig programledare.
Inte en enda artist som lyckades få ur sig något jag minns idag. Inte ens en liten slinga fastnade. Det var väl inte värdelöst egentligen, bara fruktansvärt slätstruket och intetsägande. Alla utom hon/de som bräkte på arabiska (?) eller vad det nu var, det var bara hemskt.
För att inte tala om programledaren - han klarar jag inte av. Jag skäms över hans pinsamma kommentarer.
CITAT (Betty @ 18-02-2007, 12:38) CITAT (*rolf* @ 18-02-2007, 11:29) Tittar (lyssnar) ni verkligen på det där?? Näe naturligtvis inte! Vad tror du om oss egentligen?  Vi sitter bara här och svamlar och dillar fattar du väl!  OK. Du har bekräftat mina förutfattade meningar om detta forum. Här dillar folk om saker de inte vet något om!. Tack för den upplysningen
CITAT (*rolf* @ 19-02-2007, 10:10) CITAT (Betty @ 18-02-2007, 12:38) CITAT (*rolf* @ 18-02-2007, 11:29) Tittar (lyssnar) ni verkligen på det där?? Näe naturligtvis inte! Vad tror du om oss egentligen?  Vi sitter bara här och svamlar och dillar fattar du väl!  OK. Du har bekräftat mina förutfattade meningar om detta forum. Här dillar folk om saker de inte vet något om!. Tack för den upplysningen  Vassego, det var så lite så!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|