Elisabeth P
Ja nu har jag drivit med min 8 åriga dotter i frögalenskapen biggrin.gif .

När vi åt solrosfrön till frukostflingorna i går morse så tyckte hon att vi skulle plantera dem.
Visst tänkte jag, vi kan ju alltid prova (trodde inte att det skulle gå med skalade fröer). Idag var glädjen stor när det syntes en massa frön som börja gro laugh.gif (tror hon sådde en hel näve fröer).

Hur ska vi kunna förvalta dessa fram till våren de lär väl bli gigantiska wacko.gif , Jag har förvarnat henne och sagt att vi kanske får så om dem i april, nu när vi vet hur bra de gror unsure.gif

Lisa
gräshoppan
Hej! Jag har tyvärr inget svar på din fråga, utan tänkte i stället fråga dig någonting.

Jag ska designa en produkt till trädgården. Min målgrupp är unga personer som just flyttat till sitt första hus i en storstad/utanför storstad. Min målgrupp har antagligen/kommer få barn.

Så jag tänkte fråga dig som förälder om vad du tycker om de trädgårdsprodukter som du använt? Jag syftar på barnsäkerhet mm. Skulle man vilja ha en liten maskin som barnen kan använda i trädgården tex..osv. Har du något tips om vad du skulle vilja ha/vad du tycker är viktigt då du köper trädgårdsmaskiner/övriga hjälpmedel till trädgården..

vilket tips som helst egentligen..Tack!
Limeblossom
Mina barn,ja den större iaf, har också förundrats över att dom små fröna kunde bli stora solrosor smile.gif Nu när dom var sjuka så petade vi ner ärtor runt kanten på en glasburk så vi kunde se hur dom grodde, lagomt pyssel och så gror dom ju snabbt smile.gif
Elisabeth P
CITAT (gräshoppan @ 18-02-2007, 19:08)
Så jag tänkte fråga dig som förälder om vad du tycker om de trädgårdsprodukter som du använt? Jag syftar på barnsäkerhet mm. Skulle man vilja ha en liten maskin som barnen kan använda i trädgården tex..osv. Har du något tips om vad du skulle vilja ha/vad du tycker är viktigt då du köper trädgårdsmaskiner/övriga hjälpmedel till trädgården..

vilket tips som helst egentligen..Tack!

Oh Hjälp ohmy.gif Känner mig fortfarande väldigt ny på det här med trädgård smile.gif , men säkerhet är givetvis jätteviktigt, även om det är nog så viktigt att vi vuxna plockar undan farliga verktyg från barnen.
Men som sagt barnspärrar, jo tack.
Sedan är det ochså viktigt att det finns verktyg som är anpassade efter olika personer, dvs alla är inte lika stora och starka.
Tåliga verktyg som är lätta att hantera.

Blev jag flummig wacko.gif , bara låter mina tankar och funderingar flöda. Men jag har inte haft mitt trädgårdsintresse så länge så att jag kan specifisera något mera.

Ska i alla fall bli kul att se om dotterns intresse fortsätter och vad det blir av hennes solroser?

Lisa
joca
En perfekt ide! Har just plockat in plant och såjord för att börja så sommarblommor och perenner.......(två isblock i hallen) Har funderat på att låta barnen hjälpa till, men det har sina risker, efter en stund kan det bli svårt att märka upp det som sås biggrin.gif

Men får de så egna frön så kanske de låter mina vara i fred, tongue.gif Ska testa det där med ärtorna oxå. Har du blötlagt dem innan de åkte ner i jorden?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon