Full version: Smink för karlar!
Sidor: 1, 2
rabalder
Nu gör Loriel(sminkmärke) reklam för ansiktskräm till men! Gå inte på detta!! ni ser inte trötta ut om ni inte använder deras fina krämer... Själva har vi kvinnor sminkat oss ialla väder.. Nu de sista åren använder jag antirynk. Inte fan /ursäkta) är jag slätare för det. Men för säkerhetsskull så använder jag det. Sjukt va?
visst kan man behöva smörja sin kropp och ansikte ibland, men att använda tex parrafinolja gör oss bara tunnare i skinnet och ännu torrare
Nä lägg era pengar på annat i stället! tex på oss biggrin.gif
pejori
hade antirynkkräm hjälpt, hade det inte funnits rynkiga damer smile.gif smile.gif
går lika bra med vaselin eller barnolja smile.gif
rabalder
Inte till ansiktet iallafall
pejori
jodå...thyra banks har aldrig använt något annat än vaselin rolleyes.gif rolleyes.gif
antirynkkräm är bara en försäljningsgrej.... wub.gif
det finns inga genvägar mera än kniv och fyllnadsmaterial sleep.gif
Castea
sad.gif

Har vi inte nog med ansiktskrämer, schampoo, balsam, body lotion, parfymer, smink, osv nu. sad.gif

Tänk på djurens lidande i tester och djurförsök - för vår förbannade fåfängas skull. De flesta krämer, schampoon, osv innehåller samma sak - så varför detta ständiga framtagande av s k "nya" produkter. Det är bara lurendrejeri och ett ytterligare tärande på djuren och vår miljö.

Handla varsamt, snälla ni.

sad.gif
rabalder
Sån tur att man inte tänker ta till detta. jag är inte missnöjd med mina rynkor egentligen. De visar ju att man levt ett liv. Ena surrynkan är min förra man, andra min nuvarande wacko.gif skämt åsido, ett rynkat glatt ansikte är vackert i mina ögon. Hellre det än en stor Kalle Anka mun på en äldre kvinna.
askar
Jag har aldrig någonsin köpt antirynkkrämer el liknande.
Det enda jag använder är kroppslotion och fotsalva.
har aldrig trott på svammelreklamen om diverse undergörare och föryngrare.

Får jag rynkor.. ja då visar de att jag levt ett tag ... inte är alldeles nykläckt.smile.gif

Maken har samma filosofi och vill inte heller se ut som bebis i ansiktet. tongue.gif wub.gif
Castea
Maria Küchen har skrivit ett underbart litet kåseri över när hon fick halsrynkor.
Yes, jublade hon! Det var som att komma i en ny fas i sitt liv som kvinna - lika stort och mäktigt som första mensen.

smile.gif wub.gif Saluterar en sådan naturlig inställning till livets åldrar.
rabalder
Det är faktiskt som att komma in i en spännande ny fas! Mina värsta värmeböljor har tonat ner. Men min mormorsmor sade alltid att klimakteriet håller på så länge man lever... det sa hon då hon var 85år biggrin.gif
Jag ser själv positivt på framtiden.Bara man får vara frisk! sedan kan man känna sig ung ändå, särskilt då man går ut med hundarna på morgonen och vädret är underbart!
Fizzgigg
Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?

Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skaffa slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.
stennie
det var fint formulerat! wub.gif
pejori
CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:13)
finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger längst stammen?Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?

Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skafaf slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.

precis....man får förvalta det man har så gott det går, smile.gif smile.gif
livserfarenheten sitter i ansiktet och i ögonen, det ska man inte sudda ut smile.gif
finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger på stammen? wub.gif wub.gif
Betty
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:31)
CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:13)

finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger längst stammen?Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?

Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skafaf slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.

precis....man får förvalta det man har så gott det går, smile.gif smile.gif
livserfarenheten sitter i ansiktet och i ögonen, det ska man inte sudda ut smile.gif
finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger på stammen? wub.gif wub.gif

Kommer att tänka på en bild på ett yoghurtpaket (tror jag det var) , en gammal (rysk?) jätterynkig leende gubbe. smile.gif
pejori
ja...finns en med en dam på också smile.gif
det är levande mäniskor det wub.gif
Betty
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:57)

Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt... rolleyes.gif
pejori
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00)
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:57)

Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt... rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif nyttigt, gott och mättande laugh.gif laugh.gif
kristerh

De kanske har levt ett häftigt liv, varit storrökare o supit mycket wink.gif
tror de bara är 65 laugh.gif sedan har någon reklamman eller kvinna hittat dem o gjort om dem till 100 åringar som gör reklam för youghurt wink.gif laugh.gif
kristerh
jag använder en speciell fuktighetskräm till ansiktet av "fint" märke,
men det är jag tvungen till annars skulle mitt torra ansikte flagna...
har testat med vanlig kräm o annat men ansiktet blir som en fettkaka av dem wink.gif
Fenja
Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! smile.gif
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 11:40)
Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! smile.gif
Mvh
Fenja

Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall rolleyes.gif jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då unsure.gif Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif
Anma
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 11:52)
Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif

Visst är det konstigt det där.. det finns så många riktigt rynkiga människor som är riktigt vackra. På en själv ser man bar ade fula rynkorna... Min man brukar säga att han älskar mina kråkbon i ögonvråna, själv skulle jag gladeligen vara utan dem... sleep.gif Sen har jag ett "skrattansikte", när jag skrattar skrattar hela ansiktet, inte bara mun och ögon, har inte brytt mig om det förr, men i somras hade jag vita fåror runt ögonen när jag blivit solbränd. Inte lika charmigt wacko.gif ...
Men då sa min man att jag får skratta hela tiden för då syns det inte när jag gnällde om det... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Pirum
Jag inbillar mig att flertalet krämer hjälper till att göra huden rynkigare och tunnare. Kan inte vara nyttigt att gå omkring småfuktig i huden hela tiden. Jämför med hur man ser ut efter att ha slappat i badkaret en stund. *tar till min folkvettslogik här, fel eller rätt* smile.gif

Det jag menar är att om huden hela tiden ska spännas och stramas av diverse krämer, och påfrestas av detta, då kanske huden blir ÄN skrynkligare om man slutar tillföra krämer.

Får dock 'erkänna' att jag själv syndar ibland, med handkräm, rengöringsmedlet på jobbet torkar tyvärr ut huden. Huff. Tur att Stokolan finns, den enda kräm man kan använda utan att förstöra sin macho-image
rolleyes.gif
Fast den var bättre förr i blå plåttub...
Biggan_
Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag!  :)
Mvh
Fenja

Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall rolleyes.gif jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då unsure.gif Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif

Créme fraiche? unsure.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
stina
Jag är krämoman helt klart! Älskar väldoftande krämer, peelingkrämer, duschkrämer, ansiktsmasker etc, etc och har massor. Inte för att jag tror att dom gör mej vackrare, utan för att jag helt enkelt tycker om det! rolleyes.gif

Gillar också smink och sminkar mig ofta och gärna. Har inget problem att gå ut osminkad, men jag tycker det är kul med smink. rolleyes.gif
Betty
CITAT (kristerh @ 19-02-2007, 11:27)

De kanske har levt ett häftigt liv, varit storrökare o supit mycket wink.gif
tror de bara är 65 laugh.gif sedan har någon reklamman eller kvinna hittat dem o gjort om dem till 100 åringar som gör reklam för youghurt wink.gif laugh.gif

laugh.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 19-02-2007, 13:01)
Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag!  smile.gif
Mvh
Fenja

Créme fraiche? unsure.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Aha....det är därför jag känner mig så fraiche då rolleyes.gif attans, jag som ville känna mig fräsch tongue.gif tongue.gif
Magdis
jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif

Samma inställning som jag har då! biggrin.gif På andra är det charmigt med skrattrynkor, men jag vill inte ha det själv. rolleyes.gif För min egen del handlar det mer om åldersnoja än om utseendet i sig. Jag vill inte inse att jag håller på att bli äldre. Jag inser att jag kommeratt få rynkor en dag men jag vill inte ha det nu.
Gita
Mvh
Fenja

Yes, håller med. Använder en ganska dyr ansiktscreme, inte för jag tror på föryngringseffekten utan för att det känns skönt vilket inte torr, stramande hud gör. Dessutom sminkar jag mej och färgar håret, ser piggare ut då, och då känner jag mej piggare.
Gita
Ophelia
Har man en problemhy (även annars, för att upprätthålla en bra hy) finns det väl ingen anledning att inte använda de hjälpmedel som finns ifrom av hudcreme/lotion. Jag har en torr och känslig hy, när det är kallt ömmar ansiktet. Använder rengörningscreme med efterförljande behandling morgon och kväll = slipper ömheten och hyn håller sig i form. Kan inte se att män inte kan göra detsamma, även män kan ömma om kinderna wub.gif

Skulle dock bli liiite sur om jag inte fick ha min mascara ifred, eller concealer laugh.gif
stina
CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 18:43)
Skulle dock bli liiite sur om jag inte fick ha min mascara ifred, eller concealer laugh.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Sätta lås på sminkväskan??? tongue.gif
Gossen Ruda
Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper. laugh.gif
Ophelia
CITAT (Gossen Ruda @ 19-02-2007, 20:36)
Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper. laugh.gif

Ger mig 17 på att de man måste gömma sina sminkprodukter för är just dessa "machomän" laugh.gif laugh.gif
pejori

du menar alltså på fullaste allvar, att Peter Siepen inte är en machoman???? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
herkules

äh! lite kajal på en karl är ju rock'n roll! smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 20:47)
Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper.  :lol:

du menar alltså på fullaste allvar, att Peter Siepen inte är en machoman???? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Är varken bekant med personen eller namnet. Sminkar han sig så har jag ärligt talat ingen större lust att ändra på det förhållandet. rolleyes.gif
Christa
Vad andra gör bryr jag mig inte om men själv vill jag absolut inte smeta in ansiktet med något. Känns läbbigt och kladdigt. wacko.gif

Skönhet kommer inifrån säger de och f-n trot. Under en period gick jag på det där att man skulle gå ner i vikt genom att minimera fettintaget.
Det enda som hände var att jag fick en massa rynkor...

Tror det är bra att vara ute mycket i friska luften så att det bildas D-vitamin i huden men också undvika att vara ute mellan 12 och 14 på sommaren så man inte utsätter huden för de farligaste ultravioletta solstrålarna.
pejori
smörjer in mej för min torra huds skull...men det är en bra fuktighetsbevarande kräm...antirynk med "elastin" används inte... smile.gif
faith
Jag har torr och känslig hud så om jag inte smörjer in mig med fuktkräm så får jag klåda och huden flagnar. sad.gif Använder dock inte antirynkkrämer trots att jag passerat 40, jag tror inte dessa är bra för huden. Min hud ser ändå mycket yngre ut än vad jag är.

Jag tycker att män också ska smörja in huden. wub.gif Sminket vill jag dock behålla själv. rolleyes.gif
Castea
"Tur i oturen" för mig. Jag har nyligen haft en hudsjukdom (rosacea), och hädanefter är det receptbelagd underhållsbehandling som gäller för mig för att inte återfå sjukdomen. Så jag behöver inte ens tänka på Loreal, antirynk, nanosfärer och allt det där kosmetiska tugget. Rätt gott, faktiskt.
Betty
Jag säger bara NUXE - kanske inte det allra billigaste alternativet - men det i särklass bästa! wub.gif
herkules
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 21:42)
Jag säger bara NUXE - kanske inte det allra billigaste alternativet - men det i särklass bästa! wub.gif

wow! icke djurtestat, va bra! ska genast prova, letar alltid efter den ultimata ansiktskrämen! smile.gif
Ophelia
Jag skulle önska att jag slapp smörja mig, men kylan gör som den gör. Är inte speciellt rädd för rynkor, de kommer ändå och jag tror att det krävs hårdare tag än olika smörjmedel för att hålla bort dem smile.gif

Jag har förresten köpt parfym idag, Versaces "Bright Crystal" biggrin.gif Den är bättre än allt antiskrynkel som finns biggrin.gif
Betty
CITAT (herkules @ 19-02-2007, 21:48)
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 21:42)

wow! icke djurtestat, va bra! ska genast prova, letar alltid efter den ultimata ansiktskrämen! smile.gif

Det här är nästan det bästa med Nuxe: Nuxe innehåller inga mineraloljor.
Tidigare var mitt ansikte "beroende av" Oil of Ulay - som liksom de flesta andra krämer innehåller mineraloljor - mineraloljor är uttorkande - man måste alltså tillföra mer hela tiden annars blir huden torr och fnasig, flagnar nästan.
Nu låter jag som värsta reklamen, men sen jag började använda Nuxe har jag inga som helst problem med min hy. wub.gif
Har man "vintertorra läppar" så har Nuxe den bästa lösningen jag nånsin har stött på: Baume Lèvres Rêve De Miel (Honey Lip Balm. smile.gif
Magdis
NUXE ska jag också prova! Vi har en Kicks-butik här i stan så nästa gång jag e ute ska jag kika in där. De hade ju faktiskt en ansiktscreme som hette Creme Fraiche! laugh.gif
faith
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 22:07)
Nu låter jag som värsta reklamen

Ja, du har i alla fall övertalat mig att besöka Kicks nästa gång jag åker in till stan. biggrin.gif wub.gif
Snöflinga
Lika viktigt som att återfukta huden med salva måste ju vara att rengöra den .... det finns mycket damm och smuts i luften, kolla trädgårdsmöblerna efter en säsong tongue.gif
Betty
CITAT (faith @ 19-02-2007, 22:13)
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 22:07)
Nu låter jag som värsta reklamen

Ja, du har i alla fall övertalat mig att besöka Kicks nästa gång jag åker in till stan. biggrin.gif wub.gif

Kan inte nog berömma Nuxe, törs faktiskt lova dig att du kommer att bli nöjd. biggrin.gif

Hemsidan:Nuxe
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-02-2007, 22:12)
NUXE ska jag också prova! Vi har en Kicks-butik här i stan så nästa gång jag e ute ska jag kika in där. De hade ju faktiskt en ansiktscreme som hette Creme Fraiche! laugh.gif

Det måste va´min det laugh.gif laugh.gif
Fizzgigg
Jag håller med Babben Larsson, "vad ska man köpa dyra peelingkrämer för, det går lika bra med Nivea och kattsand". smile.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 22:24)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-02-2007, 22:12)
NUXE ska jag också prova! Vi har en Kicks-butik här i stan så nästa gång jag e ute ska jag kika in där. De hade ju faktiskt en ansiktscreme som hette Creme Fraiche!  :lol:

Det måste va´min det laugh.gif laugh.gif

Den är jättebra! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon