|
rabalder
18-02-2007, 21:36
Nu gör Loriel(sminkmärke) reklam för ansiktskräm till men! Gå inte på detta!! ni ser inte trötta ut om ni inte använder deras fina krämer... Själva har vi kvinnor sminkat oss ialla väder.. Nu de sista åren använder jag antirynk. Inte fan /ursäkta) är jag slätare för det. Men för säkerhetsskull så använder jag det. Sjukt va? visst kan man behöva smörja sin kropp och ansikte ibland, men att använda tex parrafinolja gör oss bara tunnare i skinnet och ännu torrare Nä lägg era pengar på annat i stället! tex på oss
hade antirynkkräm hjälpt, hade det inte funnits rynkiga damer går lika bra med vaselin eller barnolja
rabalder
18-02-2007, 21:39
Inte till ansiktet iallafall
jodå...thyra banks har aldrig använt något annat än vaselin antirynkkräm är bara en försäljningsgrej.... det finns inga genvägar mera än kniv och fyllnadsmaterial
Har vi inte nog med ansiktskrämer, schampoo, balsam, body lotion, parfymer, smink, osv nu. Tänk på djurens lidande i tester och djurförsök - för vår förbannade fåfängas skull. De flesta krämer, schampoon, osv innehåller samma sak - så varför detta ständiga framtagande av s k "nya" produkter. Det är bara lurendrejeri och ett ytterligare tärande på djuren och vår miljö. Handla varsamt, snälla ni.
rabalder
18-02-2007, 21:49
Sån tur att man inte tänker ta till detta. jag är inte missnöjd med mina rynkor egentligen. De visar ju att man levt ett liv. Ena surrynkan är min förra man, andra min nuvarande  skämt åsido, ett rynkat glatt ansikte är vackert i mina ögon. Hellre det än en stor Kalle Anka mun på en äldre kvinna.
Jag har aldrig någonsin köpt antirynkkrämer el liknande. Det enda jag använder är kroppslotion och fotsalva. har aldrig trott på svammelreklamen om diverse undergörare och föryngrare. Får jag rynkor.. ja då visar de att jag levt ett tag ... inte är alldeles nykläckt.  Maken har samma filosofi och vill inte heller se ut som bebis i ansiktet.
Maria Küchen har skrivit ett underbart litet kåseri över när hon fick halsrynkor. Yes, jublade hon! Det var som att komma i en ny fas i sitt liv som kvinna - lika stort och mäktigt som första mensen.  Saluterar en sådan naturlig inställning till livets åldrar.
rabalder
18-02-2007, 22:02
Det är faktiskt som att komma in i en spännande ny fas! Mina värsta värmeböljor har tonat ner. Men min mormorsmor sade alltid att klimakteriet håller på så länge man lever... det sa hon då hon var 85år Jag ser själv positivt på framtiden.Bara man får vara frisk! sedan kan man känna sig ung ändå, särskilt då man går ut med hundarna på morgonen och vädret är underbart!
Fizzgigg
19-02-2007, 10:13
Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?
Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skaffa slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.
stennie
19-02-2007, 10:23
det var fint formulerat!
CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:13) finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger längst stammen?Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?
Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skafaf slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma. precis....man får förvalta det man har så gott det går, livserfarenheten sitter i ansiktet och i ögonen, det ska man inte sudda ut finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger på stammen?
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:31) CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:13) finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger längst stammen?Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?
Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skafaf slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.
precis....man får förvalta det man har så gott det går, livserfarenheten sitter i ansiktet och i ögonen, det ska man inte sudda ut finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger på stammen?  Kommer att tänka på en bild på ett yoghurtpaket (tror jag det var) , en gammal (rysk?) jätterynkig leende gubbe.
ja...finns en med en dam på också det är levande mäniskor det
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:57) ja...finns en med en dam på också det är levande mäniskor det  Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt...
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00) CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:57) ja...finns en med en dam på också det är levande mäniskor det  Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt...   nyttigt, gott och mättande
kristerh
19-02-2007, 11:27
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00) Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt...  De kanske har levt ett häftigt liv, varit storrökare o supit mycket tror de bara är 65  sedan har någon reklamman eller kvinna hittat dem o gjort om dem till 100 åringar som gör reklam för youghurt
kristerh
19-02-2007, 11:30
jag använder en speciell fuktighetskräm till ansiktet av "fint" märke, men det är jag tvungen till annars skulle mitt torra ansikte flagna... har testat med vanlig kräm o annat men ansiktet blir som en fettkaka av dem
Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 11:40) Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! Mvh Fenja Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall  jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då  Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 11:52) Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv  Visst är det konstigt det där.. det finns så många riktigt rynkiga människor som är riktigt vackra. På en själv ser man bar ade fula rynkorna... Min man brukar säga att han älskar mina kråkbon i ögonvråna, själv skulle jag gladeligen vara utan dem...  Sen har jag ett "skrattansikte", när jag skrattar skrattar hela ansiktet, inte bara mun och ögon, har inte brytt mig om det förr, men i somras hade jag vita fåror runt ögonen när jag blivit solbränd. Inte lika charmigt  ... Men då sa min man att jag får skratta hela tiden för då syns det inte när jag gnällde om det...
Jag inbillar mig att flertalet krämer hjälper till att göra huden rynkigare och tunnare. Kan inte vara nyttigt att gå omkring småfuktig i huden hela tiden. Jämför med hur man ser ut efter att ha slappat i badkaret en stund. *tar till min folkvettslogik här, fel eller rätt*  Det jag menar är att om huden hela tiden ska spännas och stramas av diverse krämer, och påfrestas av detta, då kanske huden blir ÄN skrynkligare om man slutar tillföra krämer. Får dock 'erkänna' att jag själv syndar ibland, med handkräm, rengöringsmedlet på jobbet torkar tyvärr ut huden. Huff. Tur att Stokolan finns, den enda kräm man kan använda utan att förstöra sin macho-image Fast den var bättre förr i blå plåttub...
Biggan_
19-02-2007, 13:01
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 11:52) CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 11:40) Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! :) Mvh Fenja Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall  jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då  Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv  Créme fraiche?
Jag är krämoman helt klart! Älskar väldoftande krämer, peelingkrämer, duschkrämer, ansiktsmasker etc, etc och har massor. Inte för att jag tror att dom gör mej vackrare, utan för att jag helt enkelt tycker om det! Gillar också smink och sminkar mig ofta och gärna. Har inget problem att gå ut osminkad, men jag tycker det är kul med smink.
CITAT (kristerh @ 19-02-2007, 11:27) CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00) Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt...  De kanske har levt ett häftigt liv, varit storrökare o supit mycket tror de bara är 65  sedan har någon reklamman eller kvinna hittat dem o gjort om dem till 100 åringar som gör reklam för youghurt 
CITAT (Birgitta P @ 19-02-2007, 13:01) CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 11:52) CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 11:40) Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! Mvh Fenja Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall  jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då  Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv  Créme fraiche?  Aha....det är därför jag känner mig så fraiche då  attans, jag som ville känna mig fräsch
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 11:52) jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv  Samma inställning som jag har då!  På andra är det charmigt med skrattrynkor, men jag vill inte ha det själv.  För min egen del handlar det mer om åldersnoja än om utseendet i sig. Jag vill inte inse att jag håller på att bli äldre. Jag inser att jag kommeratt få rynkor en dag men jag vill inte ha det nu.
CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 11:40) Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! Mvh Fenja Yes, håller med. Använder en ganska dyr ansiktscreme, inte för jag tror på föryngringseffekten utan för att det känns skönt vilket inte torr, stramande hud gör. Dessutom sminkar jag mej och färgar håret, ser piggare ut då, och då känner jag mej piggare. Gita
Ophelia
19-02-2007, 17:43
Har man en problemhy (även annars, för att upprätthålla en bra hy) finns det väl ingen anledning att inte använda de hjälpmedel som finns ifrom av hudcreme/lotion. Jag har en torr och känslig hy, när det är kallt ömmar ansiktet. Använder rengörningscreme med efterförljande behandling morgon och kväll = slipper ömheten och hyn håller sig i form. Kan inte se att män inte kan göra detsamma, även män kan ömma om kinderna Skulle dock bli liiite sur om jag inte fick ha min mascara ifred, eller concealer
Gossen Ruda
19-02-2007, 20:36
Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper.
Ophelia
19-02-2007, 20:44
CITAT (Gossen Ruda @ 19-02-2007, 20:36) Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper.  Ger mig 17 på att de man måste gömma sina sminkprodukter för är just dessa "machomän"
CITAT (Gossen Ruda @ 19-02-2007, 20:36) Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper.  du menar alltså på fullaste allvar, att Peter Siepen inte är en machoman????
herkules
19-02-2007, 21:03
CITAT (Gossen Ruda @ 19-02-2007, 20:36) Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper.  äh! lite kajal på en karl är ju rock'n roll!
Gossen Ruda
19-02-2007, 21:10
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 20:47) CITAT (Gossen Ruda @ 19-02-2007, 20:36) Med risk för att skaffa mig några fler ovänner så finns det enligt min mening inga "karlar" som sminkar sig, bara snoppförsedda fjollor. Att tillfälligt använda någon hudvårdssprodukt för att skydda/läka huden är dock ok även för oss machotyper. :lol: du menar alltså på fullaste allvar, att Peter Siepen inte är en machoman????  Är varken bekant med personen eller namnet. Sminkar han sig så har jag ärligt talat ingen större lust att ändra på det förhållandet.
Christa
19-02-2007, 21:30
Vad andra gör bryr jag mig inte om men själv vill jag absolut inte smeta in ansiktet med något. Känns läbbigt och kladdigt. Skönhet kommer inifrån säger de och f-n trot. Under en period gick jag på det där att man skulle gå ner i vikt genom att minimera fettintaget. Det enda som hände var att jag fick en massa rynkor... Tror det är bra att vara ute mycket i friska luften så att det bildas D-vitamin i huden men också undvika att vara ute mellan 12 och 14 på sommaren så man inte utsätter huden för de farligaste ultravioletta solstrålarna.
smörjer in mej för min torra huds skull...men det är en bra fuktighetsbevarande kräm...antirynk med "elastin" används inte...
Jag har torr och känslig hud så om jag inte smörjer in mig med fuktkräm så får jag klåda och huden flagnar.  Använder dock inte antirynkkrämer trots att jag passerat 40, jag tror inte dessa är bra för huden. Min hud ser ändå mycket yngre ut än vad jag är. Jag tycker att män också ska smörja in huden.  Sminket vill jag dock behålla själv.
"Tur i oturen" för mig. Jag har nyligen haft en hudsjukdom (rosacea), och hädanefter är det receptbelagd underhållsbehandling som gäller för mig för att inte återfå sjukdomen. Så jag behöver inte ens tänka på Loreal, antirynk, nanosfärer och allt det där kosmetiska tugget. Rätt gott, faktiskt.
Jag säger bara NUXE - kanske inte det allra billigaste alternativet - men det i särklass bästa!
herkules
19-02-2007, 21:48
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 21:42) Jag säger bara NUXE - kanske inte det allra billigaste alternativet - men det i särklass bästa!  wow! icke djurtestat, va bra! ska genast prova, letar alltid efter den ultimata ansiktskrämen!
Ophelia
19-02-2007, 21:51
Jag skulle önska att jag slapp smörja mig, men kylan gör som den gör. Är inte speciellt rädd för rynkor, de kommer ändå och jag tror att det krävs hårdare tag än olika smörjmedel för att hålla bort dem Jag har förresten köpt parfym idag, Versaces "Bright Crystal"  Den är bättre än allt antiskrynkel som finns
CITAT (herkules @ 19-02-2007, 21:48) CITAT (Betty @ 19-02-2007, 21:42) Jag säger bara NUXE - kanske inte det allra billigaste alternativet - men det i särklass bästa!  wow! icke djurtestat, va bra! ska genast prova, letar alltid efter den ultimata ansiktskrämen!  Det här är nästan det bästa med Nuxe: Nuxe innehåller inga mineraloljor. Tidigare var mitt ansikte "beroende av" Oil of Ulay - som liksom de flesta andra krämer innehåller mineraloljor - mineraloljor är uttorkande - man måste alltså tillföra mer hela tiden annars blir huden torr och fnasig, flagnar nästan. Nu låter jag som värsta reklamen, men sen jag började använda Nuxe har jag inga som helst problem med min hy. Har man "vintertorra läppar" så har Nuxe den bästa lösningen jag nånsin har stött på: Baume Lèvres Rêve De Miel (Honey Lip Balm.
NUXE ska jag också prova! Vi har en Kicks-butik här i stan så nästa gång jag e ute ska jag kika in där. De hade ju faktiskt en ansiktscreme som hette Creme Fraiche!
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 22:07) Nu låter jag som värsta reklamen Ja, du har i alla fall övertalat mig att besöka Kicks nästa gång jag åker in till stan.
Snöflinga
19-02-2007, 22:19
Lika viktigt som att återfukta huden med salva måste ju vara att rengöra den .... det finns mycket damm och smuts i luften, kolla trädgårdsmöblerna efter en säsong
CITAT (faith @ 19-02-2007, 22:13) CITAT (Betty @ 19-02-2007, 22:07) Nu låter jag som värsta reklamen Ja, du har i alla fall övertalat mig att besöka Kicks nästa gång jag åker in till stan.  Kan inte nog berömma Nuxe, törs faktiskt lova dig att du kommer att bli nöjd.  Hemsidan: Nuxe
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-02-2007, 22:12) NUXE ska jag också prova! Vi har en Kicks-butik här i stan så nästa gång jag e ute ska jag kika in där. De hade ju faktiskt en ansiktscreme som hette Creme Fraiche!  Det måste va´min det
Fizzgigg
19-02-2007, 22:29
Jag håller med Babben Larsson, "vad ska man köpa dyra peelingkrämer för, det går lika bra med Nivea och kattsand".
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 22:24) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-02-2007, 22:12) NUXE ska jag också prova! Vi har en Kicks-butik här i stan så nästa gång jag e ute ska jag kika in där. De hade ju faktiskt en ansiktscreme som hette Creme Fraiche! :lol: Det måste va´min det  Den är jättebra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|