Full version: crinum powell
lisan
Återkommer ang. min crinum powell,som jag har kvar sen förra sommaren i en kruka i garaget,verkar va liv i den. Ska jag låta den stå kvar i krukan eller ska jag plantera ut den i landet till våren? Den blommade inte på hela sommaren.

wink.gif funderingar ;lisan
Eva St
Jag hade mina som jag köpte på trädgårdsmässa förra våren i krukor hela sommaren utan att någon av dem blommade. Frampå höstkanten satte jag ut den ena i landet och vips så kom den i blom så här vackert

Mina har stått i sina krukor i källarförrådet ca 8 - 12 grader och extraljus och de har enorma blad nu. Funderar på om jag inte ska sätta alla tre i landet nu till våren men får väl ta in dem i höst för vinterförvaring kan jag tro
Eva St
lisan
Vad vacker din lilja var,då tror jag att jag gör som du och sätter ut den direkt i landet,och hoppas att få se den blomma.

---------------------------------------

mvh Lisan rolleyes.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon